{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.446 visninger | Oprettet:

Cecilie C
Cecilie C
Tilmeldt:
12. maj 2016
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 17

Store områder med pels tab og sår {{forumTopicSubject}}

Vi har lige opdaget vores dejlige 3 1/2 års indekat har fået nogle store områder med pels tab og sår.
Første tænke var skab eller en form for allergi men jeg er virkelig i tvivl og ville lige høre jer om der skal dyrlæge på med det samme eller om det kan vente til mandag.
Hun er helt som hun plejer ingen træthed sløvhed eller andet.
De 2 af dem er på det ene bagben og det andet er midt på maven.

Håber i kan hjælpe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Store områder med pels tab og sår
  • #1   6. jan 2018 det ser ærligt talt lidt mærkeligt ud.
    bløder hun også?


  • Cecilie C
    Cecilie C Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 17
    #2   6. jan 2018 Det bløder ikke altså kun det som ses der mere som om hun slikker det yderste lag hud af. smiley
    Det her er det på maven


    profilbillede
  • Cecilie C
    Cecilie C Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 17
    #4   6. jan 2018 Og vi har ikke klippet pelsen rundt om.

    profilbillede
  • #5   6. jan 2018 det kan være forskellige ting (loppeallergi, stress, mm)
    jeg ville nok få en tid hos dyrlægen på mandag.


  • Cecilie C
    Cecilie C Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 17
    #6   6. jan 2018 Vi har bare ingen lopper hun har næsten lige fået sin loppe pille og jeg har gennem tjekket hende over alt og ingen tegn på lopper. Uanset hvad ryger hun til dyrlæge men kan vi vente til mandag. Nu ser jeg selvfølgelig an imorgen men kan de overhovedet lave hud prøver i weekender

  • #7   6. jan 2018 I kan godt vente til på mandag.
    så lang tid at hun spiser/drikker og går på bakke, så er det ikke aktut.
    men hold øje med det.


  • Cecilie C
    Cecilie C Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 17
    #8   6. jan 2018 Okay der er der heldigvis ingen forandring tak for hjælpen smiley

  • #9   7. jan 2018 Enig med Anja det kan fint vente til mandag, men hun bør bestemt komme til dyrlæge i løbet af næste uge..

    Umiddelbart kunne det godt ligne lidt hypersoignering ofte pga stress, men det kan også meget vel være allergi overfor et eller andet.


  • Cecilie C
    Cecilie C Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 17
    #10   7. jan 2018 Hm er der nogle symptomer på stress ud over dette?
    Jeg tænker sådan i adfærd.
    For hun virker ikke anderledes hun sover generelt det meste af dagen og er faktisk en meget doven kat af natur


  • #11   7. jan 2018 Stress kan vise forskellige adfærdsændringer og er langtfra ens fra kat til kat, nogle har flere symptomer andre kun et enkelt, og symptomerne er også meget forskellige.

    Jeg siger heller ikke det er stress, men det er en mulighed, hypersoignering er ofte en dårlig vane som bliver udløst af stress, det kan være en kort periode med stress men som gør at soignering bliver en tryghed og derfor ikke stopper selvom stressen lægger sig.
    Stressmave være over forskellige småting, som feks nye møbler, baby i huset, et nyt dyr i husstanden, naboen har fået et nyt dyr, en ny kat i området som kommer ind på territoriet, mulighederne er mange og ofte opdager man ikke katten er stresset fordi det blot er en enkelt lille ændringen i adfærden som man enten ikke bemærker eller slår hen som katten har nok fået en ny vane.


  • #12   7. jan 2018 Når det er sagt så skal jeg i drømme at jeg ikke helt tror på det er hypersoignering, fordi der er flere forskellige steder at pelsen er væk, ofte ved hypersoignering så er det et bestemt sted og ofte på maven at pelsen bliver slikket væk, så mit bud er nærmere noget allergisk eller smerter i det område hvor pelsen mangler.
    Men Vi kan gættet her fra og til evigheden, bedst er det at få dyrlægen til at se på det, de har bedre forstand.


  • #14   8. jan 2018 Lotte: der står at det er en indekat

    så det må vi regne med at den er


  • #15   8. jan 2018 Min har også slikket sig i meget lang tid, jeg har stadig ikke fundet ud af hvad årsagen er, men tænker hun hjat noget stress i sig, det er også dyrlægens gæt. Prøv evvt Feliway hvis dyrlægen ikke ved hvad det er.. Da min begyndte igen efter meget lang pause, bemærkede ejg den lille knude hun har haft på mælkekirtlen i en del år var begyndt at vokse og det viste sig ved at de blev fjernet (knuderne) at det var kræft stadie 2, en mellemting af hidsig og langsom..
    Jeg siger ikke det er det den har, men få det evt tjekket i en blodprøve hvis det er muligt, men ellers få lavet blodprøver på den, så har du dem til hvis det sker forandringer. Og er penge lidt øv, så meld dig ind i AniPlan hvis du kan, det er jeg selv super glad for nemlig. Et årligt tjek gratis og blodprøver som hører under et sundhedstjek..

    Og betaler man den store kan der fås loppemiddel med og 10% på kattemaden man køber hos dyrlægen smiley
    Hvis du har skiftet foder kan det også være foderallergi og det kan udvikles efter noget tid.. Blot info smiley
    Håber du skriver hvad du finder ud af med hende..
    Og god bedring med hende.-


  • #16   9. jan 2018 har du været hos dyrlægen?

Kommentér på:
Store områder med pels tab og sår

Annonce