{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
534 visninger | Oprettet:

Vægttab {{forumTopicSubject}}

Hej med Jer,
Vi har en dejlig lille miv som godt kunne tåle at tabe et par hundrede gram, hun er slet ikke der hvor man kan sige hun er tyk eller noget.. Men jeg vil meget gerne tage det i opløbet inden hun for alvor tager på.

Hun får pt. Kingsmoor sterilised delt på morgen og aften. Derudover får hun vådfoder (u. sukker). Vådfoder-mærket kan svinge da hun sjældent gider det samme flere måneder i streg smiley

Men jeg har læst at vådfoder er en god måde at opretholde vægten hos katte på, at nogen endda kun fodre m. vådfoder.. Jeg ville dog gerne, for tændernes skyld, at vi beholdte tørfoderet.

Så ville egentlig gerne høre jer garvede kattefolk,.. Hvor meget vådfoder giver I jeres katte om dagen? Fodre I udelukkende vådfoder? Evt nogen der har tips ift vægttab ifbm. vådfoder?

God aften smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vægttab
  • #1   7. jan 2018 Det eneste foder, der gør noget godt for kattens tænder, det er råt kød, brusk og knogler !!!

    Tørfoder er, som når vi andre spiser kiks. Det sætter sig og gør absolut intet positivt. Det er heller ikke spor i nærheden af, hvordan kattens naturlige føde er sammensat.

    Du kunne starte med at give din kat et tørfoder, der indeholder mere kød. Give din kat adgang til foder 24/7. Og skrue op for antal måltider af vådfoder.


  • #2   7. jan 2018 mine har tørkost stående fremme 24/7. dels af den grund at jeg tror hvis man giver katten 2 gange mad om dagen så vil den æde mere fordi der ikke er mad fremme. den tror ikke at den får mad igen. hvis man så har mad stående fremme så spiser den kun når den er sulten. ja den vil i starten spise mere men det vil gå i sig selv igen

    jeg har flere som får 3 - 6 gange vådfoder om dagen.
    de fleste af mine er i pæn stand og så har jeg et par stykker som godt kunne tabe sig lidt. er dog modstander af slankekurer da jeg har mistet en god kat på at have sat mine på kur. så det gør jeg ikke igen

    tænk også på motion. det er faktisk vigtigere end kosten.
    er den ind/ude kat så vil den altså tabe sig igen når vejret bliver mere sommer


  • #3   7. jan 2018 Alle katte tager iøvrigt lidt på om vinteren.

  • #5   8. jan 2018 Enig med de andre. Herhjemme har de tørt (kornfrit, uden sukker og andre unødige ting) 24/7 i forskellige foder labyrinter rundt i huset og så får de vådt 3-4 gange om dagen alt efter hvor meget de har lyst til den dag (når jeg arbejder får de 3 gange om dagen, frokost i timer skåle). Derudover får de råt når vi selv skal have kød til aften og får alt afpuds fra mørbrad mv

  • #6   9. jan 2018 Der var lige en eksamen der opslugte min tid smiley

    Tak for gode råd! Det er min første vinter med kat og egentlig generelt stadig meget ny i katteverdenen.
    Jeg vil kigge på jeres råd og ændre lidt fodervaner herhjemme!


Kommentér på:
Vægttab

Annonce