{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
634 visninger | Oprettet:

Mystisk vægttab {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Elvis har tabt sig og det kan jeg godt forstå, for han har skruet ned for sit indtag af mad over længere tid!
Han foretrækker vådfoder, men spiser også tørkost.

Jeg var hos dyrlægen med ham i sidste uge til almindelig tjek og umiddelbart fejler han intet! I vinters fik han taget blodprøver fordi han var snottet og de var fine allesammen.

Han har en FORL problematik, men dyrlægen mente ikke at der var noget at komme efter heller...
Han lugter ikke ud af munden, han savler ikke, han opfører sig ikke syg.....

Skal jeg bare sige "Nå?"
Fik et råd at veje ham 1 gang om måneden og så skifter jeg foder over til noget til gamle katte.
Det var en ny dyrlæge vi var inde hos.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mystisk vægttab
  • #1   10. maj 2021 Mine er sat op i vådfoder og de har tabt sig helt op til 500 g

  • #2   10. maj 2021 Han har "en FORL problematik"? Kan han have tandpine? FORL kan kun ses på tandrøntgen. FORL giver tandpine - som følge af tandpine spiser katten ofte mindre = vægttab. Jeg ville få lavet tandrøntgen hos en tanddyrlæge.

  • #3   10. maj 2021 Uden røntgen kan dyrlægen ikke sige noget om FORL status, det kan være rigtigt slemt, uden du kan se eller lugte noget. Mine har sjældent haft synlige tegn, men netop stoppet med at spise så meget.
    Mitti havde en lille tandbyld på et tidspunkt, han var opereret 2 måneder tidligere, og vi havde en aftale 6 mdr efter, men måtte ind, fordi jeg vidste den var gal, selvom jeg ikke kunne se andet end en lille rødmen ved en tand, og så var det faktisk 4 tænder der røg.


  • #4   10. maj 2021 Nu skal jeg afsted med Freddie på onsdag, så må vi lige drøfte, om der skal tages røntgen.
    Han har lige fået Ageging 12+ i aften og jeg skal da lige love for, at det kunne skride ned....


  • #5   11. maj 2021 Jeg holder også på tænderne. Har haft en kat med FORL.

    Hvor mange tænder har katten tilbage?


  • #6   11. maj 2021 Han mangler kun 3 og det er dem dyrlægen har fjernet smiley

  • #7   12. maj 2021 Ja så skal Elvis altså afsted igen.
    Den noget mere erfarne dyrlæge mente at han havde tandpine, så nu skal min sædvanelige dyrlæge ringe til mig, så vi kan aftale hvornår Elvis kan få lavet det hele på én gang.

    Freddie nød jo kiropraktikken, så imens han var helt salig, blev han stukket smiley


  • #8   13. maj 2021 Nu kan jeg jo godt se at du har skrevet i kommentarerne at Elvis skal af sted igen og det højst sandsynligt er tænderne den er gal med.
    Men vil bare fortælle at selvom katten vælger at spise mindre eller får et pludseligt vægttab så behøver det ikke være tænderne, sjovt nok så er det altid tænderne dyrlægen vender sig mod når en kat taber sig eller spiser mindre, det har min dyrlæge også gjort, tænderne har aldrig været problemet her. Til gengæld har tarmflora, irriterede slimhinder hårboller, og nu forhøjet stofskifte været problemet, men hver gang er tænderne blevet nævnt og hver gang er jeg blevet bedt om at prøve nogle dage med metacalm for at se om det var smerter evt i tænderne, men metacalm har aldrig været løsningen på de tilfælde hvor det var nedsat appetit.
    Du skrev jo så også at Elvis havde fået taget blodprøver for kort tid siden og hvis det eksempelvis var stofskifte som det var med min Tøsen så ville det jo nok være fanget på blodprøverne, dog viste første prøvesvar kun mindre bekymring hos dyrlægen, men nok til hun bad om lov til at sende dem til Tyskland til analyse, hvor de så viste at hun havde forhøjet stofskifte, det kostede så også 4000 kr.


Kommentér på:
Mystisk vægttab

Annonce