595 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

killinger...?? killinger...??

Jeg har en hunkat som er lige knapt 10 måneder, hun er lige kommet i sin anden løbetid, den første var hun 6 måneder.
Jeg overvejer at lade hende blive parret, da hankatten jeg ønsker hun skal have killinger med skal kastrers om en måned.
dyrlægen siger at hun udvikler sig hurtig og er en sund og rask kat. hun er 3/4 main coon og 1/4 huskat og hankatten som jeg gerne ville parre hende med er ren mian coon.

Men så er det jeg tænker at hun jo er meget ung, men hvis jeg parre hende nu når hun jo og blive 1 år og det er jo også anden løbetid. og så syntes jeg jo det ville være ærgelig hvis hankatten nåede at blive kastreret inden de kunne nå at få killinger sammen.

hva er jeres mening??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skal have hængt tre egetræsrundstokke (trærør) op. De skal monteres fra en væg til en anden samt en hylde. 1.400 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til 3 forskellige ting. 1.300 kr.
  • Installation of lamps in my new apartment, with electricity wiring 1.000 kr.
  • John deer havetraktor lækker benzin gennem overløbet. Og går så istå. 1.000 kr.
  • VVS-installatør 2.500 kr.
  • Trappevask M.M 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  killinger...??
  • #1   6. apr 2007 Er lidt enig med Cecil .. vent til hun er mindst et år..

jeg har ikke selv erfaring overhovedet på det punkt, udover at min kat er 14 mdr nu, og jeg gerne vil have hende parret.. Jeg har spurgt rundt omkring om dette emne, altså hvor gamle de skal være.. og ALLE siger at de hvert fald skal være et år og nogle siger gerne over halvandet...

så jeg støtter mig til flertallets erfaring og siger, vent til den er over et år..

det må ejeren af hankatten da også klart forstå, at du ikke ønsker at få killinger som mormissen ikke kan klare..
    hvis ikke den person kan det, så find dig en anden kat.. smiley

• #2   6. apr 2007 Min hunkat var jævnaldrende med din, da hun blev parret 1. gang og hun klarede både fødsel og pasning af sit første kuld med bravour.

Tilgengæld har jeg haft flere hunkatte gennem tiden, hvor vi har ventet, og det er ikke min erfaring, at de bliver bedre mødre blot fordi de er ældre.

Det er meget forskelligt, hvordan katte reagerer på moderrollen, langt de fleste klarer det flot, men jeg har flere eksempler på¨, at mine hunkatte aldrig fandt ud af det, hvorfor de udgik af avl, da de simpelthen var nogle klaphatte til det, og det er ikke de unge mødre, jeg taler om, man skal jo også huske på, at der er stor forskel på dyr & mennesker.

Så hvis din dyrlæge siger god for det, så synes jeg du skal stole på vedkommende.

• #3   7. apr 2007 Min mening er, at det bedste vil være at få katten neutraliseret. Ingen grund til at lade hende gennemgå flere løbetider og da slet ingen grund til at bidrage til overskuddet af katte.

• #4   7. apr 2007 Tinka - dér synes jeg altså ikke du er helt fair.
    jeg kan sagtens se det med at gennemgå flere løbetider,
    men hvis hun har en drøm om at få killinger, så synes jeg hun skal gøre det på et tidspunkt... er det kun opdrættere der må få killinger?

jeg vil selv have killinger på putti, det er en drøm jeg har haft stort set siden jeg fik hende.. Og det synes jeg da at jeg skal have lov til, lige så vel som jeg synes at hun skal have lov..

Man skal bare være forberedt på alt, tænke over hvis man ikke kan få afsat killingerne, så er de ens egne...

• #5   7. apr 2007 Zabrina - For mig er den ene kat lige så god som den anden, uanset om det er en racekat, blandingskat eller huskat! Problemet er bare, at der er alt for mange katte - dog især hus- og blandingskatte - i forhold til antallet af gode hjem. Så min holdning har bestemt ikke noget at gøre med, at det "kun er opdrættere, der må få killinger". Så længe der er så fortvivlende mange katte, der sidder på dyreinternaterne og venter på nye hjem, ville jeg faktisk ønske (utopi, jeg ved det godt), at alle holdt lidt igen med killingeproduktionen. Hvert år aflives tusinder af søde, dejlige, sunde, raske katte alene af den grund, at der ikke er gode hjem til dem.

• #6   7. apr 2007 ja det ved jeg.. men det har jo også meget at gøre med hovsakuld, folk der ikke neutraliserer deres katte og lader dem rende frit..

• #7   7. apr 2007 Ja, og det er et forbandet problem, at folk ikke tager ansvar, men bare lader kattene rende rundt og formere sig. Og vel er det da urimeligt, at ansvarsbevidste katteejere skal holde sig tilbage pga. andres sløseri. Men omvendt er det vel helller ikke urimeligt at holde sig tilbage af hensyn til de hovsa-katte, der allerede er kommet til verden?

• #8   7. apr 2007 Nej det er det vel ikke.. jeg synes bare alligevel at det er synd at folk som virkelig gerne vil have det, skal lade være, mens folk som er ligeglade med folks mening bare gør det ved uheld og er ligeglad med kattene..

• #9   7. apr 2007 Ja, der er to sider af denne sag: Hensynet til de ansvarlige katteejere og hensynet til overskudskattene.
    Det er et dilemma, som der ikke rigtigt er nogen ideel realistisk løsning på.

• #10   7. apr 2007 Du har nok ret.. smiley

• #11   7. apr 2007 sorry jeg først er tilbage på pinden nu... men tak for nogle godet råd, jeg er stadig lidt på tvivlens kant, men tiden må vise hva jeg gør.
    jeg forstår godt jeres snak om ansvarsløs avl, men det er nu ikke der vil ske med min, jeg har allrede hjem til killingerne og de re bla mig selv og hende der skal have en af dem hver og så har jeg familie medlemmer og venner af familien som har haft katte fra vores avl i mange år, en af dem har mistet deres kat nu efter 13 år som de fik fra os og ønsker en ny helst far os også... så jeg sætter ikke killinger i verden uden at vide om jeg kan komme af med dem igen og til gode hjem.;-)

der ud over har jeg heller ikke tænkt mig at hun skal have flere end det ene kuld.

Kommentér på:
killinger...??

Annonce