812 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Vi har haft ubudne gæster..... Vi har haft ubudne gæster.....

Ja... vi har lige været ude og køre i 20min og terassedøren har stået på klem (ca 2cm).... Da vi kommer står vores kat og ser rimelig spørgende ud.... Min kæreste siger: Han ligner en der har lavet ballade, og kigger ned på gulvet hvor katten står og ser meget spørgende ud....
Det viser sig så at vi har fået en salamander ind (AD).....

Smider lige nogle billeder i et nyoprettet fotoalbum....

Hvad sker der egentlig HVIS nu katten spiser en salamander eller frø ? de kommer nemlig tit når døren står åben her om sommeren....

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • montering af induktionskogeplade 1.000 kr.
  • Elektriker 760 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vi har haft ubudne gæster.....
  • #1   8. apr 2007 Jeg har frøer hver sommer (som er lang, når man bor ved siden af en mose - jeg HAR set én allerede) og har endnu ikke taget nogen af kattene i at spise en. De er dybt fascinerede af deres hoppen, men derudover ingen interesse. Guinness bærer dem pænt hjem uskadt i munden og tjatter så lidt til dem for at få dem til at hoppe. Rent legetøj, ikke mad, så jeg tror ikke, du skal være så bekymret. Salamandre kender jeg så ikke så meget til.

• #2   8. apr 2007 Så er der oprettet et lille ekstra fotoalbum smiley

• #3   8. apr 2007 Lena - Ikke altid alt for sundt. Men i hvert fald tudser og frøer smager tit rigtig grimt, så katten vil som regel spytte dem ud og skumme om munden.

• #4   8. apr 2007 Det lyder dælme ulækkert smiley og jeg sidder og spiser chips med dip.... mmmmmm smiley

• #5   8. apr 2007 Jeg mener "kun", det er tudser, der giver skum om munden pga en eller anden giftkirtel, de har - men er bestemt ikke ekspert på området

• #6   8. apr 2007 Jeg har en sø bag huset og får salamandere ind hvert efterår, hvor de går i vinterhi. Er sikker på, der er nogle gode gemmesteder her i huset ;-D Og nu er det så tiden, hvor de vandrer ud igen. Så det er ikke unormalt at se salamandere indendøre.

Kattene ved det ikke, men salamanderen er fredet. Derfor hænder det også at nogle "går tabt" - mine katte har aldrig taget skade af at lege med salamandere. De får dog ikke lov, hvis jeg finder dem først - jeg synes nemlig, de er nogle fascinerende små skabninger, som fortjener at vi passer på dem smiley

• #7   8. apr 2007 Jeg synes frøer, salamandere osv er ulækre.... puha, den kunne slet ik komme ud hurtig nok... men jeg skulle jo lige tage billeder af den sammen med Mikkel først smiley

• #8   8. apr 2007 Da Felix var killing slikkede han på en tudse og han lagde nærmest og rystede og fråde om munden.. han kom til dyrlæge og fik en sprøjte.. det var pga tudsens giftkirtler.. Aner ik om en salamander er giftig.. men så længe katten ser sund og rask ud, tror jeg ik der er sket noget..

• #9   8. apr 2007 puha Winnie.... Det lyder ik specielt rart....

• #10   9. apr 2007 Mette L - Jeg kom egentlig også i tvivl om det da jeg srkev frøer, for at har vist kun set det med tudser..

• #11   9. apr 2007 Eva - jeg er tæt på sikker på, at frøer ikke har den, for jeg mener ikke engang, katte behøver bide til på en tudse, før den udskiller det stof. Det er jo en forsvarsmekanisme for den. Hvis frøer også havde den forsvarsmekanisme, ville Guinness have haft et problem med den frø, han bar hjem.

Kommentér på:
Vi har haft ubudne gæster.....

Annonce