{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.267 visninger | Oprettet:

katte og menneskemad ? {{forumTopicSubject}}

Hva er sundt for katten og hva må man absolut ikke give dem? Det er jo selvfølgelig ik meningen han skal leve af vores mad, men han må gerne få lidt engang imellem... Det vi nogen gange giver vores er:

-tun
- oksekød
- flødeskum
- ærter
- leverpostej, er han dog ikke så vild med


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  katte og menneskemad ?
  • #1   9. apr 2007 takker for dit svar smiley
    Var godt klar over der ik er så meget der er helt vild sundt... men var også lidt ude efter at høre hva i giver jeres katte ?

    tvivler på der er nogen der ALDRIG har givet katten et eller andet fra køkkenbordet smiley hehe


  • #2   9. apr 2007 Lena - der skal nu nok være nogen, men de FLESTE giver nok kattene lidt engang imellem og der er da flere ting, der er ganske glimrende og anbefales af opdrættere med mange års erfaring, som f.eks. kogt kylling og kogt, hvid fisk - gerne blandet op med ris eller havregryn. Mine får det nu uden ris eller havregryn, men det er lige så meget dovenskab. Bailey får også lidt rejer og stegt oksekød, mens Guinness synes, at menneskemad pr. definition er noget underligt noget

  • #3   9. apr 2007 Må de godt få stegt oksekød ? troede kun de måtte få råt.... fisk det spiser vi ik her smiley

    Hva med ris og pasta ?


  • #4   9. apr 2007 Vil mene hans tørkost er godt smiley Han får RC's Kitten 34 lige et par måneder endnu smiley

    Men er der noget i kan sige jeg SLET ik må give ham ?


  • #5   9. apr 2007 Advokado skulle være giftigt for katte - tvivler osse på at de vil spise det *ss*

  • #6   9. apr 2007 Avocado spiser vi heller ik selv, så det bliver ik et problem smiley

  • #7   10. apr 2007 Lena S - Det er godt nok ikke mad, men du må SLET ikke give ham chokolade.

  • #8   10. apr 2007 Tinka D: Hvorfor må katte ikke få chokolade ? Ikke at mine får det, men nysgerrig er man da altid (:
    Vores får tit "normal" mad, dog ikke i store mængder (; Selvom Hanni nu er vild med det, han bryder sig ikke om sit tørkost, når der står menneske mad på bordet :b
    Han får sovs, kartofler, pasta, leverpostej og diverse kød, såsom kylling. Fisk elsker han sjovt nok også (;


  • #9   10. apr 2007 Mine får nu også menneskemad... ;-))))
    de får kylling kogt godt ud i ris....


  • #10   10. apr 2007 Mine får også lidt menneske mad engang i mellem.. smiley Er der evt. noget kyllind tilbage, så sidder jeg og piller det i små stykker. Inden jeg laver kødsovs, hakkedrenge osv, falder der også en lille smugle råt kød til side. smiley Samt en lille smugle leverpostej, det kan Tine og Lucas vildt godt lide. smiley Men som relt "Menneskemaden" er det kun Lucas og Tine der rører, mest Lucas. Laura vil kun have rejer eller tun, og så hamperyg og skinke (Pålæg).. Men de får lidt af hvert når mor lige forkæler dem lidt ekstra.. smiley

  • #11   10. apr 2007 Felix kunne ik få noget bedre end agurk og kødpølse.. han elskede osse banan :o) Min svigerindes kat som er Felix´s søster elsker Agurk.. bacon leverpostej fra Tulip.. ja hun er krævende.. hun spiser ik andet leverpostej.. hehe..

    Tun er meget usundt for en kat da der er mange tungmetaller i.. hvis de endelig skal ha tun skal det være i meget små portioner og meget sjældent..

    Det bedste fisk du kan give dine katte er fladfisk og hvide fisk som torsk osv.. gerne kogte..


  • #12   10. apr 2007 min baltazzar er hel vild med rockfortost mærkeligt for det er jo stærkt , og så skal han spise ymer sammen med mig , ja så for de da også lige en lille bid af vores mad når di sidder og kikker så sødt hihi

  • #13   10. apr 2007 Dey med Advokado, de er giftige for katte og det er ikke kun stenen der er det..
    Min Rebecca vil meget gerne have det, men da jeg fortalte det til en der har forstand på det der med giftige ting til katte, sagde hun, at advokado er giftigt for katte, lige som druger og selvføjlig rosiner også er det


  • #14   10. apr 2007 Er druer giftige??? det har Felix dælme da tit spist.. hvis vi havde vinduer liggende så stjål han dem og åd dem..

  • #15   17. apr 2007 Har lige læst indlægene igennem og så i forfærdelse at chokolade er giftigt for katte! Min misser elsker chokolade, men da vi ikke så tit har chokolade i huset, så har han kun fået det indimellem - er det noget der kan skade på lang sigt? Blir da helt nervøs! smiley

Kommentér på:
katte og menneskemad ?

Annonce