{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.314 visninger | Oprettet:

Er det skæl? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen!
Her den anden dag opdagede jeg at vores kat havde en en tot sammenfiltret pels ved hans halerod. Jeg prøvede i går at børste den ud og fik da også en god del af. i dag er den større igen og vi endte med at klippe den af. Vi kunne se at tottet var fuldt af noget hvidt noget. skæl måske eller mider? vi undersøgte hans pels og området omkring viste sig også at have det her hvide noget. Min brors kunne genkende totten fra hans kat der havde hele hendes pels fuld af de her tottet som hverken ham eller katten kunne få ud. han sagde de også var fuld af skæl eller mider. hendes tottet var dog fedtede og var i området af hele ryggen og ved haleroden. intet på maven.

Nu ved vi ikke hvad det er. er der nogen af jer herinde der har prøvet det med jeres katte? hvad var det og hvad gjorde i ved det? er det alvorligt?

vores kat er rædselslagen for at komme til dyrlægen så håber ikke det bliver nødvendigt smiley

HELP!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det skæl?
  • #1   13. feb 2018 Ikke noget jeg har oplevet, men pyt da totten i en pose, og tag den med til dyrlægen, der kan de svare og fortælle om katten skal der hen, for at starte en behandling, for problemet lyder stort, og jeg ville ikke vente ret længe med at få svar.

  • #2   13. feb 2018 har faktisk prøvet det nogle gange med samme kat.
    hos min forsvandt det igen. de kommer så i bad. om det hjalp eller det bare forsvandt det ved jeg altså ikke.
    men det skader da ikke med et bad - bare husk at bruge shampoo til katte-


  • #3   13. feb 2018 Tror i det er noget alvorligt? smiley
    Anja: fik du undersøgt hvad det var dengang? Vi har tænkt på at give ham en loppekur.


  • #5   14. feb 2018 Han er en kastreret 11 årig kat. Er der skæl i en fedthale og kan det sprede sig til resten af kroppen?

  • #6   14. feb 2018 jeg fik det ikke undersøgt, desværre.

    tænker måske lidt at det kan hænge sammen med alderen. for min var også i den alder da han fik det.


  • #7   14. feb 2018 Er det noget jeg skal være bekymret over? i dag ser det faktisk meget pænt ud. jeg fik redt en masse pels ud og vi gned noget kartoffelmel på bagefter. han virker ikke påvirket eller noget. det virker ikke rigtig fedtet men der er ret meget skæl (jeg tror da det er skæl) mon han skal have en pipette med Dermoscent Essential 6?

  • #8   14. feb 2018 hos mig forsvandt det som sagt. så fik han det et år efter igen. igen blev han badet og så var det det. fjernede også det værste med en kam

  • #9   14. feb 2018 Hvis en ældre kat får fedtet pels på bagkroppen, tyder det på, den ikke kan holde pelsen ren selv. Det kan skyldes gigt. Det kan også skyldes smerter, som kan afhjælpes ved en dyrekiropraktor.

  • #10   14. feb 2018 Altså han kan springe op i vinduet og han leger. Han virker ikke til at have ondt. Ved godt en kat er god til at skjule sådan noget men håber håber håber det så bare er skæl pga kosten eller pga vinterpelsen han smider. Det føles ikke rigtig fedtet. Som skrevet ser det fint ud i dag. Der er dog noget hvidt noget jeg gætter på er skæl.

Kommentér på:
Er det skæl?

Annonce