{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
769 visninger | Oprettet:

kattegrus? {{forumTopicSubject}}

Hej, er der nogen af Jer herinde der har erfaring med det kattegrus der hedder: Everclean?
Min kæreste og jeg skal snart være katteejere for første gang, så er helt grønne på dette område. Der er så mange forskellige slags kattegrus derude og i forskellige prisklasser, så er i tvivl om hvad vi skal vælge. Vi skal have en Hellig Birma.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kattegrus?
  • #2   20. apr 2007 Okay, så det er ikke nødvendigvis det dyreste der er det bedste?

• #3   20. apr 2007 Jeg er stor tilhænger af Extreme Classic-gruset,det koster ca.150 kr for 16 kg men er ofte på tilbud til 99 kr.Det fås mange steder i de store dyrehandler,bl.a i Maxi Zoo.Prøv at søge på navnet,så kommer der en masse forhandlere op.Mht tørfoderet,så kan i jo prøve at tage kontakt til Royal Canin,de har en masse gode produkter og levere til døren,ved køb af flere sække...Held og lykke fremover som katteejere smiley

• #4   20. apr 2007 Nej det er ikke nødvenidgvis den dyreste der er den bedste smiley

Det sundeste for katten er; at gruset bliver skiftet hver dag og at bakken vaskes hver dag.
    MEN hvis man så har mange katte, kunne det jo godt løbe op i ret mange penge, hvilket nogen jo så har fundet ud af og udviklet det klumpende grus.

Jeg bruger PYRA, som kan fåes med forskellige dufte og også uden duft. Den findes om variant i både fin og grov.
    Jeg køber altid en palle fuld og med rabat, så jeg kan ikke sige hvor meget jeg giver, men ved den koster det samme som EverClean i butikkerne, med den store forskel at der er 4 kilo mere i PYRA´s poser end der er i EverCleans smiley

• #5   20. apr 2007 UPS rettelse, jeg mente altså at sammenligne med Extreme-Classic....og ikke Ever Clean.....sorry.

• #6   20. apr 2007 tal med opdrætter om hvad denne bruger.... så kan du sikkert se poser på både mad og grus og få noget viden derfra også!

Den sidste killingekøber jeg sendte hjem (fra svigermor) med en kat var jeg i maxi zoo og handle med....
    Så fik hun vejledning hele vejen rundt!

• #8   20. apr 2007 Mange tak for alle jeres svar. Jeg må vist researce lidt og måske spørge opdrætteren hvad hun bruger, har nemlig læst at man godt kan risikere at katten ikke vil gå i bakken, hvis den ikke bryder sig om gruset.
    Mange tak for hjælpen. Er helt ny herinde på KG, og må sige at jeg er meget positiv over så hurtige og brugbare svar jeg har fået!:-)

• #10   20. apr 2007 vi skifter faktisk tit grus fordi at nogen katte kun vil bruge en slags og jeg vil ikke stå i en situation hvor det mærke jeg bruger udgår eller bare er udsolgt og mine katte så tisser et andet sted hehe..

jeg har endnu ikke stødt på noget grus som jeg synes var direkte dårligt.

• #11   20. apr 2007 Gitte D : Nu er jeg jo lidt nysgerrig,hvad er det for en lille misling du skal have smiley ?

• #12   20. apr 2007 Kan se at du bor i Sdr.Jylland,i Haderslev finder du Iversen Pet Products,tlf 70 22 80 80.Han forhandler bl.a Extreme Classic grus.

• #14   20. apr 2007 helene jeg tit brugt det til 11kr fra rema og været meget tilfreds med det...

• #16   20. apr 2007 når vi bruger det fra rema tømmer vi bakken hver dag og renser den og her lugter det slet ikke... der er os duft i grusset men tilgengæld støver det meget.

• #17   20. apr 2007 Vi bruger Olivers kattegrus.

Det er jeg helt fint tilfreds med. Det koster 50 kr. for 10 kg. og det klumper samt tager lugten..

Der er ingen parfume i det, men man kan jo hælde lidt babypudder i en gang imellem smiley Så dufter det fint ;-))

Det er KUN når vi har killinger, at vi bruger det billige ikke klumpende grus. Gruset kommer ind i meget små bakker, mens de er helt små. Så lærer de at tisse der, og vi behøver ikke bekymre os om de spiser af gruset..

• #18   20. apr 2007 Jeg har dårlige erfaringer med Oliver's grus...Det klistre og lugter og nej,det er ikke fordi jeg ikke skifter det regelmæssigt...

• #19   20. apr 2007 Hej Hanne

Vi har gennem de sidste par år haft gode erfaringer med det.

Sidste gang fik vi dog noget dårligere grus, der både klistrede og virkede træls. Jeg ringede for at høre om de havde skiftet produktet ud med noget andet, hvilket de ikke havde, men jeg fik et nyt parti grus (samme antal poser som jeg havde købt sidste gang) uden beregning.

Det er nu service ;-))

• #20   20. apr 2007 Ja,servicen har altid været helt i top hos Oliver's.

• #21   20. apr 2007 Jeg bruger Ekstreme Classic, det er nr 1 her. smiley Derefter Golden Gray, men fås ikke mange steder, og så Rema 1000's grus, det der klumper.. smiley

• #22   20. apr 2007 Da vi fik Bufas, købte vi en pakke grus med 14 kg til langt over 100 kr. Synes måske det lii er i overkanten, men godt er det. Det er noget helt fint grus som ikke lugter. Der står bare "Mega Cats" derpå... Men problemet er at det tit klistrer sig ind under Bufas' poter, så tænkte på at skifte det ud med noget andet, evt. det grus som ligner glasperler.. Nogen som kender til det??

• #23   20. apr 2007 Hvis det der ligner glasperler, er det der ka holde en månede, så kender jeg til det .. Det er det jeg bruger .. Det er helt super .. Det kræver selvfølgelig at du jævnligt fjerner afføring fra bakken, men kattens urin opsuges i de små "gelé-perler", og lugter slet ikke .. Alt efter kattens brug af kattebakke (inde eller ude'kat), ka det holde imellem 3 uger og en månede .. Det synes jeg fungerer fantastisk .. Det er bla. ideelt til kattebakker der står steder som f.eks. køkkener hvor den bestemt ikke skal lugtes ..

Kommentér på:
kattegrus?

Annonce