15.236 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Miss *
Miss *
Følger: 2 Emner: 10 Svar: 171

Fjerne tislugt fra topmadras? Fjerne tislugt fra topmadras?

Ja, nu har en af mine katte været så sød at pisse i min seng IGEN. Det skete første gang i fredags. Idag er der bare tisset på på dyne og min topmadras. Min spritnye seng GRRRRR!!!!! Lagen og dyne lægger jeg i blød i Rodalon og derefter i vaskemaskinen ved 60 grader. Men hvad gør jeg med topmadrassen? Den er 160x180 stor og kan derfor ikke smides i vaske maskinen. Og betrækket må kun vaskes ved 40 grader. Jeg har prøvet at sprøjte Rodalon på pletten. Men der sker bare det at pletten bliver større og større og den stadig lugter. Hvad kan jeg dog gøre? smiley

De er siden sidst blevet forbudt adgang til soveværelset, men de har fået åbnet en dør derind til alligevel. De er desuden ca. 17 uger gamle og kastrerede.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fjerne tislugt fra topmadras?
  • Miss *
    Miss * Tilmeldt:
    feb 2007

#1   21. apr 2007 Øv...hvorfor er der ikke nogen som gider hjælpe smiley

• Miss *
    Miss * Tilmeldt:
    feb 2007

#2   21. apr 2007 Tjo måske, jeg fandt det desværre ikke så brugbart.

Du har jo ikke prøvet det selv smiley

• #3   21. apr 2007 Kunne det tænkes at det måske skyldes sin ellers imponerende flotte sprog om dine katte??
    Små sataner er nok ikke lige det man skal kalde sine katte herinde...

De er ikke så gamle så det kan være de kommer til at tisse igen...

Men du kan evt. lige tage din topmadras af og hælde rodalon over den og så skylle den i bruseren efter et stykke tid. Du må påregne at det tager tid om at tørre og der kan måske også være en skjoldet plet, hvis ikke du får skyllet madrassen ordentligt igennem.

• #4   21. apr 2007 sin = dit

• Miss *
    Miss * Tilmeldt:
    feb 2007

#5   21. apr 2007 Måske... men det er da det de er lige nu. Det er jo ikke sådan at jeg mishandler dem fordi de har tisset i min seng. Men når det sker anden gang i ens helt nye dyre seng...ja, så er det da klart at de ikke er særligt populære.

Men tak tippet, det vil jeg prøve.

• #6   21. apr 2007 - jeg har købt noget der hedder "madrasrens" i bilka... det er noget man sprøjter på som trænger ned i madrassen og fjerner bla. dårlig lugt og også støvmider.. Det virker okay godt, til der hvor man ik lige kan bruge rodalon smiley

• Miss *
    Miss * Tilmeldt:
    feb 2007

#7   21. apr 2007 Nej, Men der er åbentbart nogen som ikke kan forstå at det ikke er sengevask man har mest lyst til at bruge sin lørdag på smiley

At jeg kalde dem små sataner er fordi at jeg er ret irriteret over det lige i dag. Det er skam ikke det de normalt går under smiley Ærgeligt at folk går sådan op i en spids.

• #8   21. apr 2007 vi har os det der madras rens på lugtfjerne fra bilka men det hjælper ikke noget...

camilla et godt råd, så længe du har kat så lad være med at købe dyre møbler for der kommer til at ske flere uheld. vi har os designer læder sofaer og de er godt ridset men sådan er det bare...

• #9   21. apr 2007 på=og

• Miss *
    Miss * Tilmeldt:
    feb 2007

#10   21. apr 2007 Ja, men man bliver jo bare nødt at have en god seng. Men lige meget om den er dyr eller ej er dyne og især seng bare det VÆRSTE sted. Jeg ved at de er killinger og havde regnet med uheld. Men bare ikke i sengen smiley

• #11   21. apr 2007 Der må da være en grund til de tisser i sengen lige pludselig?
    Er der sket noget ud over det helt normale i hjemmet?
    Ellers husk at rodalon ikke må blandes med sæbe, det ophæver virkningen. - og der skal skylles grundigt hvis der er kommet sæbe på og man vil prøve med rodalon igen.
    Good luck - Har du et sted du kan hænge topmarassen ud, når du skal vaske den og når den skal tørre?

• #12   21. apr 2007 Camilla jeg er ret sikker på du hentyder til det jeg skrev, så jeg vil gerne uddybe det en lille smule, hvis du føler dig stødt af det.

Det ER da træls at katten tisser i sengen, det vil jeg give dig ret i, men ordet sataner virker meget hårdt på skrift.
    Havde du i stedet brugt et mindre hårdt ord (dumme kat - møjkat ...) havde du sikkert også fået en reaktion hurtigere..

Vi har lige haft et par dage med grov sprogbrug herinde, så derfor skrev jeg som jeg gjorde - og jeg vil stadig stå fast ved det.

Om det så giver mig titlen "skrap tante" det må jeg så bare leve med...

• Miss *
    Miss * Tilmeldt:
    feb 2007

#13   21. apr 2007 Nej, altså ikke udover at jeg kun har haft dem i 3-4 uger. De gjorde det første gang sidste fredag og igår nat var det anden gang.

Jeg har ikke et sted jeg kan hænge den ud...så jeg ved ikke helt hvad jeg gør smiley

• Miss *
    Miss * Tilmeldt:
    feb 2007

#14   21. apr 2007 Anette - Jeg føler mig såmænd ikke stødt over det du skrev. Den kommentar var mere generel. For jeg har da læst mange tråde herinde efterhånden.

Tjo, jeg skulle måske have brugt et andet ord. Nu er sataner ikke vildt hårdt i min verden. Og hvordan andre opfatter det må de egentlig selv om smiley

• #15   21. apr 2007 Så skal du være forsigtig med at få den gjort for våd, den tager 100 år om at tørre sådan en - det ved jeg fra dengang den yngste af sønnern, lækkede en nat.

Det vigtigste er vel at få brudt den "vane" de har fået hvis du forstår.
    Hvordan er jeg ikke lige sikker på....

• Miss *
    Miss * Tilmeldt:
    feb 2007

#16   21. apr 2007 Ja, jeg er godt klar over det...det er noget rigtig møg smiley

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor de gør det. Men de har ikke adgang til min seng mere. At de slap ind igår alligevel var en fejl. Ellers ærgeligt, for jeg nød sådan at putte sammen med dem.

• Miss *
    Miss * Tilmeldt:
    feb 2007

#17   21. apr 2007 Ikke stor nok til en 160x180 madras. Den er meget stor. Desværre.

• Miss *
    Miss * Tilmeldt:
    feb 2007

#19   21. apr 2007 Så store vaskemaskiner har jeg ikke set her i området. Desuden står der på at kun betrækket må vaskes og det på 40 grader smiley

• Miss *
    Miss * Tilmeldt:
    feb 2007

#20   21. apr 2007 Nå, men nu har jeg skrubbet og skyllet med en masse Rodalon...så nu skal skidtet bare tørre. Men damn, den er dødtung og kan ikke hænge på min tørresnor. Så må lægge den hen over et bord eller noget. Og det tager sikkert 63848362 år før den tørrer. Håber satme at det her er sidste gang det her sker!

• #21   22. apr 2007 prøv med lunken vand hvor i du drypper ægte !! fyrnåle æterisk olie i, det er kanon effektivt til at fjerne lugt fra hunde og kattes urin m.m med
    bruger det selv når jeg skal vaske gulv i hunde gangen eller katte huset
    du kan købe en lille flaske med 5 ell. 10ml i matas og lign. foretninger og su skal ca bruge 10 dråber til en 10 liters spand vand gerne sammen med en lille bitte smule opvaskemiddel men endelig ikke andre former for rengøringsmidler
    og så dup det med en svamp eller børste og hold et håndklæde under på den anden side, så du ligesom trykker plettens indhold igennem med vandet og svampen

Kommentér på:
Fjerne tislugt fra topmadras?

Annonce