2.763 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Kraftig urin/amoniak-lugt!? Kraftig urin/amoniak-lugt!?

Hej alle

Her den sidste måneds tid er der begyndt at komme en meget kraftig lugt fra Bertil og Felix's kattebakke...og jeg er ved at være lidt i tvivl om, om det overhovedet er normalt. Deres (ved ikke om det er dem begges eller?) tis lugter meget kraftigt...nærmest hen ad amoniak og det er virkelig ulækkert! Jeg vasker ALTID deres bakke af i rodalon...så det er ikke derfor og jeg skifter og renser lige så tit som jeg altid har gjort. De er begge kastereret.

Er der nogen der har et bud på hvad problemet kan være...skal jeg evt kontakte dyrlægen???

Poteklem herfra :o)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kraftig urin/amoniak-lugt!?
  • #1   24. apr 2007 lundkvist: Nej..bruger alm grus...de kan ikke li det der der klumper...har prøvet...og de nægter...og bruger istedet afløb og lign. ad!

Tina M: De er begge kastreret....!

knus

• #2   24. apr 2007 Hmm det kunne være jeg skulle prøve det os.. For fie's lugter ikk for har haft hende alene uden problemer med den tisse lugt hvor efter micca er kommet er det slemt med den tisse lugt.. hvor kan man købe træpiller for kunne evt os prøve med klumpe men mener min veninde sagde fie ikk gad det..

er med på en lytter..

• #3   25. apr 2007 Træpillerne er meget gode og suger godt ! og man kan få en hel sæk for næsten ingen penge poteklem :=))

• #4   25. apr 2007 Irene - det lyder lidt sært, at urinen pludselig er begyndt at lugte kraftigt. Jeg ved ikke hvad det kan skyldes, når kattene er kastreret, men prøv da at ringe til dyrlægen og hør ad, om der er grund til bekymring. Ellers tænker jeg lidt om det kan skyldes evt foderskifte. Og hold øje med om de drikker nok vand.

• #5   25. apr 2007 Kastrater med så stærkt lugtende urin skal til dyrlægen - de kan have urinvejssten eller andre urinvejslidelser.

• #6   25. apr 2007 Ja og de kan også have en periode hvor de ikke drikker så meget.
    Prøv at friste dem til at drikke mere, ved at hælde kogt lunken vand over en skål tørfoder.

Kommentér på:
Kraftig urin/amoniak-lugt!?

Annonce