{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.073 visninger | Oprettet:

Killinger {{forumTopicSubject}}

Vi er lykkelige herhjemme, for har været til dyrlæge med kitte-kat igår og få hende scannet. Og der kunne vi se 2 eller 3 små killinger hoppe rundt i maven på hende. Det var svært at scanne hende, da hun har meget tyk og lang pels, og hun kunne ikke lide at få klippet pelsen a på maven.
Er der mon nogen som ved om man ska fjerne noget a pelsen rundt om dievorterne, for at killingerne kan komme til. Har ikke prøvet at få killinger før, så lidt ny her. Vh. Anne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killinger
  • #1   8. mar 2018 Tillykke med den vordene missemor smiley
    Killingerne skal nok finde dievorterne pels eller ej, det skal du ikke bekymre dig om.


  • #2   8. mar 2018 Har fået at vide at de for det meste føder om natten. Og vores to katte sover i vores soveværelse. Vi har lavet en hylde nederst i skabet til hende i soveværelset. Men jeg er lidt i tvivl om vi ska begynde at lade den anden kat sove i et andet rum. For den er hård mod hende. Farer rundt og vil lege og hopper rundt og over hende. Og hun sidder bare stille og hvæser og vil ik lege med. Ved heller ik om den anden kat skal være der når hun føder.

  • #3   8. mar 2018 Jeg tror nu at det med de for det meste føder om natten er ammestue historier, for det er vist lige som med mennesker ret forskelligt..
    Min første hunkat der fik killinger fødte om morgenen hvor jeg var til stede.
    Tøsen som jeg har nu hun er født om formiddagen mellem 9 og 10.
    Min kammerat fik et ups kuld de er også født tidligt om morgenen. Så der er nok lige så mange fortællinger om at det oftest sker om natten som der er historier om andre tidspunkter på dagen.

    Hmm med hensyn til den anden kat, så skriver du ikke rigtigt noget om hvor lang tid der er til hun skal nedkomme, hvor gammel den anden kat er, hvilket køn den anden kat er. Men umiddelbart så længe den anden respektere at mismor siger fra at jeg ville lade den klare den indbyrdes, men når hun først har født så kan hun enten blive en lille furie og tæske den anden Sønder og sammen for at beskytte sine killinger eller også bliver den anden kat en del af opdragelsen, men at dømme ud fra mismors reaktion nu så tror jeg hun vil vogte over sine killinger med liv og sjæl og det kan koste nogle knubs til den anden kat selv om den intet ondt har i sinde og så kan det være en god ide at skille dem ad.


  • #4   8. mar 2018 Vi ved ik præcis hvor langt henne hun er. Da hun var drægtig da vi købte hende. Og hun havde gået i 14 dage med en hankat. Men ca. 6 uger. De er begge ca. 15 mdr. Så jo ik så gamle. De enes fint. Men om aftenen når vi går i seng, får den ene kat altid de her flip hvor hun render rundt på væggene, flyver op i klatretræet. Fanger mus der ikke ef der osv. Og efter en halv time sover hun. Og det gider den drægtige mis ik være en del af

  • #5   8. mar 2018 Så er hun ca i sidste del af sin drægtighed, så kan jeg godt forstå at hun ikke gider klatre på væggene.
    Men hvis den anden respektere at mismor ikke gider være med og lader hende være når hun hvæser, samt at mismor har et sted ( som du skriver [i]har lavet en hylde nederst i skabet /i] ) hvor hun kan trække sig hen og være i fred, så syntes jeg ikke du skal skille dem ad når det ellers går fint mellem dem, det er jo kun en lille kort stund, så falder der ro på.
    Evt kunne i måske prøve at lege med den anden kat lige før i går i seng, så hun får brændt noget krudt af så er trangen til at kravle på væggene måske mindre og mismor behøver måske ikke sige fra og føle hun skal deltage, men ved ikke om det vil hjælpe for det er jo nok en vane og et lille ritual din kat har indført smiley


  • #6   9. mar 2018 Ja. Hun er fuldkommen vanvittig. Bare jeg kan være sikker på at moderen ik blir stresset og evt. Kan finde på at bide killingerne ihjel. Eller at den anden kat kan finde på når den drægtige kat føder at bide killingerne ihjel

  • #7   9. mar 2018 Jeg har 15 katte. Mine missemødre føder primært i stuen. Jeg har til gode at opleve, at de andre tør komme for tæt på killingerne, for slet ikke at tale om at nogen skulle bide nogen ihjel.

    Jeg har haft EN hankat, der gerne ville lege med killingerne, så han måtte lukkes væk, når vi ikke kunne holde øje. Han tog en af de helt små og slog til den, så den trillede hen af gulvet. smiley

    Det er primært fertile hankatte, der kan blive et stort problem ift. killinger.


  • #8   9. mar 2018 Hej Anne jeg ønsker dig alt muligt held og lykke med din Vordende kat smiley

  • #9   9. mar 2018 Der skal rigtig meget til at stresse en kat så meget at hun slår sine killinger ihjel, mere end en anden kat hun ellers kender godt og er tryg ved. Primært når missemor slår deres killinger ihjel er det fordi killingerne fejler noget eller at hun er så ung at hun ikke ved hvad hun gør, og din er jo over et år så det er en fin alder.
    At din anden kat skulle finde på at skade killingerne er højst usandsynligt, for det første er det en hunkat du har og det er oftest fertile hankatte der ønsker mismor går i løbetid igen som slår killinger ihjel, andre hunkatte holder sig enten på pæn afstand eller er en del af opdragelsen, hvilket afhænger af mismor, for en mis mor vil beskytte sine killinger med næb og klør og ønsker hun ikke andre komme i nærheden så lægger man sig ikke ud med hende og det ved andre katte helt instinktivt.

    Jeg tror ikke din mismor stresser over den halve time som din anden kat flipper ud hver aften ved sengetid, hun er blot irriteret over ikke at få ro og det fortæller hun den anden kat med sig hvæs "jeg gider ikke være med, lad mig være" og det skal hun have lov til at sige, når du ellers ikke oplevet noget mellem dem resten af dagen så syntes jeg ikke du skal bekymre dig, tag det stille og roligt, hvis du først stresser og er ængstelig så opfanger dine katte det og så er det først der er problemer, for så tror de der er fare på færde og er på vagt, for de ved ikke hvad ængsteligheden er.


  • #10   9. mar 2018 Siger mange tusinde tak for jeres svar. Er begyndt at føle mig lidt mere klar her. Mange hilsner Anne.

  • #11   9. mar 2018 Anne
    Du er altid undervejs velkommen til at spørge herinde, vi er en del der har prøvet at have killinger før, både opdrættere og "private" så der plejer altid at være kyndige med et svar.
    Ydligere så er vi ret mange der bare elsker at høre om killinger og se killingebilleder, så når familieforøgelsen kommer så sætter vi også pris på at blive spammet med billeder smiley smiley smiley

    Men spørg endeligt, vi vil gerne hjælpe, så godt vi kan og evner smiley


  • #12   9. mar 2018 I skal nok få billeder af de små uldtotter. Er rigtig glad for jeg kan spørge.

  • #13   9. mar 2018 Hej Anne, det bliver en stor dag for du og missemor. Selvfølgelig kan man være bekymret, men husk at nyde den tid med missemor og de kommende killinger. Før du får set dig om er killingerne blevet store. Men alt muligt held og lykke herfra. Jeg glæder mig til at se de første billeder af killingerne smiley

Kommentér på:
Killinger

Annonce