{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
925 visninger | Oprettet:

Gry slikker og slikker og slikker {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Hmm idag er Gry gået amok med og slikke sig selv konstant overalt på kroppen, hun går måske et par skridt for så og slikke sig selv igen, og så kan hun sove /ligge stille i maks 2 minutter så starter slikkeriet forfra .... jeg har lige redt hende med en loppe kam og der er ingen lopper og se..
Det virker virkelig mærkeligt!

Hun begyndte jo på RC skin og hair for nogle mdr siden pga hendes pels og fordi jeg synes hun kløede sig, jeg er måske kommet til og give hende mere foder af det end det er beregnet til på pakken, kan det være pga hun får for meget af det foder at hun reagere sådan med og slikke helt vildt ??

Andre der har prøvet og have en kat der slikkede sig selv helt vildt forskellige steder ??

Det er idag det er startet..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gry slikker og slikker og slikker
  • #1   10. mar 2018 Hvis det fortsætter, ville jeg nok kontakte dyrlægen. Det lyder dom en kløe.

  • #3   10. mar 2018 de gange jeg har prøvet det har der været en lille loppe.
    nogle katte er mere hys når de går på dem.


  • #4   10. mar 2018 Lotte : Det tænker jeg bare er mærkeligt at det skulle være derfor når årsagen i foderet netop er udviklet til katte med tør pels og hud osv... jeg har smidt posen ud så ved ikke hvorfor meget fedt der var i..

    Men der står sådan her på deres hjemmeside :

    Fra 12 måneder til 10 år

    Soja- og boragoolie (meget rig på gammalinolsyre) samt fiskeolie (rig på omega-3) bidrager til at gøre pelsen endnu mere blank.

    Kombinationen af aminosyrer, B-vitamin, zink og kobber giver næring til pelsen og huden. Det fremmer dermed keratindannelsen.

    Ingredienser:
    Tørret fjerkrækød, ris, animalsk fedt, majs, vegetabilsk proteinisolat LIP, vegetabilske fibre, majsgluten, gær, hydrolyserede animalske proteiner, vegetabilske olier (soja, borago), roetrævler, fiskeolie, mineraler, æggepulver, natriumfosfat, DL-methionin, taurin, L-cystin, morgenfrueekstrakt (rig på lutein).

    - jeg valgte og tage foderet fra hende i morges så hun kun har Royal Canon steriliseret til og stå, og så fik hun en lille håndfuld af foderet her i eftermiddags, og heldigvis spiser hun fint det andet foder ...
    jeg har bare læst et sted at de her special foder er det vigtigt ikke og overdosere foderet da der er en grund til de kun skal have den oplyste "dosis", tænker lidt at det svarer til at vi tager flere smertestillende piller end godt er, eller at vi spiser fisk 6 gange om ugen istedet for de 2 gange anbefalet ...

    Jeg har nemlig været så dum og bare fylde foder skålene op hver morgen af hver slags foder, og det er vist ret dumt da Gry jo så kun vil spise den ene slags hvis der er meget af den...

    Jeg må prøve og skrue lidt ned fod RC skin og hair og se om det kan afhjælpe problemet smiley

    Mit andet spørgsmål jeg har , er om det er normalt at Gry som snart er 1 år gammel, godt kunne se ud som om hun trænger til en tandrensning allerede ?? Plus så synes jeg faktisk ikke de bagerste tænder på hende ser ud til og være særlig "udvokset".. de virker meget små i det tænderne bagerst smiley men måske det er normalt smiley


  • #6   11. mar 2018 Okay kan godt være hun skal have en tandrensning så smiley

Kommentér på:
Gry slikker og slikker og slikker

Annonce