{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.454 visninger | Oprettet:

Tun fra dåse hverdag. God ide? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Så er vi tilbage igen smiley Hannibal er på vej til de 8 år, og udviser madlede overfor alle de gængse vådfoder pakker, så siden Tirsdag i denne uge prøvede vi så tun på dåse, og hurra han elsker det, men men han vil rigtig gerne spise det flere gange om dagen hvis han vel og mærke fik især mig overtalt ved kraftig miauen og kælen op og ned af mine ben :D. Han spiser rup og stup og er glad bagefter og ligger sig derefter midt på gulvet med strittende ører og logrende hale samt forpoterne langs med forkroppen. Vi åbner en dåse og flytter indholdet over i en lille skål med låg og sætter i køleskabet, når han har fået halvdelen af dåsen, fordi jeg har læst noget et sted om tungmetaller kan være skadeligt ved overdrevent indtag.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tun fra dåse hverdag. God ide?
  • #1   16. mar 2018 Jeg kan ikke anbefale tun dagligt smiley netop af den grund du selv nævner, tungmetal og der ud over er der for meget salt i, hvis det er tun til mennesker.
    Jeg ved godt mine elsker tun, men de får til katte og ikke ret tit, jeg bruger det netop til, at finde ud af om de vil spise, for de jan nu og da godt strejke over for den daglige mad, selvom de får vådmad 3 gange om dagen og jeg køre med mindst 5 slags ad gangen, så de hele tiden får variation, så kan de køre træt i noget af det, men vil de spise tun så er de ikke syge smiley


  • #2   16. mar 2018 Det er rigtigt at tungmetaller er et problem.
    Jeg har set at det anbefales at man kun fodrer med fisk 3 dage om ugen, men tun er ikke den bedste, du kan med fordel se om han vil spise sardiner, der er meget mindre tungmetal i og flere fedtsyrer.
    Du kan med fordel prøve at bestille Thrive complete eller Cosma, fra zooplus de har mange fiskevarianter (cosma er dog mest tilskudsfoder. De har dog en tun fuldfoder.)

    Mine to elsker også tun, og jeg har godt erfaring med cosmas gele produkter (man kan med fordel hælde en smule vand i)


  • #3   16. mar 2018 Man kan måske også blande lidt vådmad i tunen og så langsomt se om han vil spise mere vådmad.
    Ellers kan du også prøve at købe noget godt tørfoder med fisk smiley mine kunne specielt god lide at få Real Nature fra maxizoo.


  • #4   16. mar 2018 mine får 1 ds til deling imellem 12 katte hver dag. og så blander jeg det med en ds cosma natur ren tun.
    har brugt det i mange år nu.

    men skal man være på den sikre side, så prøv cosma natur - ren tun. det ligner rigtig tun, lugter som tun - ved ikke om det smager som tun.
    men man kan ikke se forskel på den og rigtig tun. vi blander det sammen
    http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzenfutter_dose/cosma_nature/cosma_nature_sparpakete/399496

    de fleste af mine elsker det.


  • #5   17. mar 2018 Dt med saltet kan man jo minimere med lidt vand. Det er i øvrigt hvad jeg har fået anbefalet af alt vådkost.
    Mine deler en dåse Porta21 om dagen som ekstra godbid og det er jo faktisk også tun, bare i gele med rejer, oksekød eller hvad de nu ellers vælger at putte i smiley


  • #6   17. mar 2018 jeg fik at vide af min dyrlæge at så lang tid at man tog alt vandet fra dåsen, så gjorde det ikke så meget at de fik tun.

    og så læste jeg i et af ugebladene fra denne uge at en dyrlæge anbefaler en at give hendes kat tunvand. den ville nemlig ikke spise sin vådfoder uden


  • #7   13. jul 2018 Jeg sidder lidt med samme spørgsmål.
    Mine to katte har de sidste par uge hver fået 30g applaws med tun blandet med lidt tørkost 3-4 gange i ugen. Men er applaws med tun lige så farlig som “almindelig” tun?


Kommentér på:
Tun fra dåse hverdag. God ide?

Annonce