{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.883 visninger | Oprettet:

AnneMette N
AnneMette N
Tilmeldt:
11. mar 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Forhøjede levertal. {{forumTopicSubject}}

Hej alle. Min elskede hankat på 1 år og 8 måneder har forhøjede levertal.
Han er en maincoon blanding og vejer 8,2 kg.
I onsdags ville min kæreste og jeg tage ham til dyrlægen for at få barberet klumper i hans pels af, da vi ikke selv har kunnet få lov til at børste ham. Efterfølgende vågner han op og vi henter ham. Resten af dagen meget sløv, men jeg tænker det er pga narkosen. Dagen går og det bliver næste dag. Jeg ser ingen bedring, og han har heller ikke spist noget. Så jeg bekymrer mig for min lille skat. Jeg fortæller dette til dyrlægen og kommer ud med ham hvor de tjekker ham meget grundigt. De beholder ham til om fredagen, fordi der burde han være ovre narkosen. Han er stadig lige så sløv, nedstemt og vil ikke spise. De tror ud fra hans symptomer, at han har FIP og vil derfor lave en blodprøve for at teste for coronavirus. Vi få ham med hjem på weekend og får klar besked om, at det højest sandsynligt er FIP og vi skal være klar til at sige farvel, fordi der ikke er nogen behandling. Testen kommer tilbage i dag mandag hvor den viser negativ for både FIP og leukæmi, så jeg bliver selvfølgelig glad og lettet. Lægen kan så se han har usædvanlig høje levertal, han har aldrig før set nogle så høje. Men vi får to slags medicin, noget der gør leveren normal igen og noget penicillin mod evt infektion. Han siger en lever kan sagtens blive normal igen, og min baby har også været god til at drikke vand hen over weekenden, men vil ikke selv spise. Han vil gerne have lidt et par gange om dagen, hvis jeg selv fodrer ham (men det er mest bare godbidder, han vil have). Derudover har vi også fået sådan en sprøjte til at give ham mad igennem. Udover at drikke vand er han ellers også meget glad, spinder, smiler, laver lyde og vil gerne nusses.

Min dyrlæge er meget optimistisk,fordi han først begyndte at blive “syg” efter narkosen, han var helt sig selv inden vi tog til dyrlægen. (Dyrlægen mener så at de pludselige forhøjede levertal og nedstemthed skyldes noget han ikke kunne tåle i narkosen) Men jeg er bare bange for at gå og håbe på han bliver rask, hvis han så ikke gør det. Ved ikke hvad jeg skal gøre? ????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forhøjede levertal.
  • #1   27. mar 2018 Når han nu mangler lyst til at æde, har i så ikke fået mad med fra dyrlægen? Godbidder dur bare ikke.
    Da min lille tøs havde leverproblemer, fik jeg noget vådfoder fra dyrlægen, så vidt jeg husker var det fra Hils, og rent kød mos, som dyrlægen bruger til syge og ny opererede dyr.
    Godbidder indeholder ikke det katten har brug for, der er slet ingen krav til hvad godbidder indeholder, så din kat kan komme til at mangle taurin og vitaminer, så få fat i noget som har alt katten skal bruge, ellers kan han blive mere syg.
    Jeg måtte desværre aflive min lille dame, der var ingen chance for helbredelse.


  • AnneMette N
    AnneMette N Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   27. mar 2018 Har fået sådan noget lækker proteinrig mad fra dyrlægen som i skulle give ham i en sprøjte. Han spiser også lidt alm tørkost, men kun hvis vi giver ham det, han vil ikke selv spise fra skålen.

  • #3   27. mar 2018 Sådan var det også med min pige, jeg var totalt bundet til hjemmet, kunne kun skynde mig ned og handle og så hjem igen, selv om natten skulle jeg fodre, og være opmærksom på hende, for hun gik ikke selv på bakken, hun småtrippede og skulle så løftes hen på bakken,, hun var så også handicappet fra fødslen, men efter 2 gange med galdegangsbetændelse var hendes lever helt færdig smiley første gang blev hun helt rask, derfor gik jeg nok forlangt anden gang, jeg håbede det ville blive godt igen, men efter næsten 4 måneder, hvor der først var fremgang, så stilstand og så tilbagegang måtte jeg sige farvel til hende smiley
    Jeg håber din bliver helt ok igen smiley


  • AnneMette N
    AnneMette N Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #4   27. mar 2018 Ja okay det er jeg ked af at høre. Men min kat har først fået det skidt efter han var i narkose, så dyrlægen mener det er noget i narkosen, han ikke kunne tåle siden han bare pludselig har fået det skidt og høje levertal. Allerede aftenen inden spiste han ligesom han plejer. Som den grovæder han er ?? og min baby vil gerne gå i Bakken selv, og har faktisk lavet en lille pølse i dag, hvor han kun har tisset den sidste uges tid. Så er mega stolt af ham. Dyrlægen kunne jo også konstatere at vi havde en kat, der havde det godt, inden han kom i narkosen fordi vi fik et sundhedstjek. Der var kun noget med hans tandkød, men det fik vi så medicin med hjem til. smiley

  • #5   29. mar 2018 Tilbyder din dyrlæge ikke blodprøver for lever og nyrer inden narkose??
    Der findes faktisk en leverdiæt kan ikke huske om det er fra Hills eller Royal Canin. Måske skal han have det et stykke tid. Godt at I har fået noget Recovery eller A/D med hjem.

    God bedring til missen smiley


  • AnneMette N
    AnneMette N Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   29. mar 2018 Vi blev ikke tilbudt det inden narkosen nej smiley vi har kun fået medicin og noget mad vi skal give ham gennem sprøjte hvis ikke han spiser. Vi har ikke fået noget at vide om at købe special foder smiley

  • #7   29. mar 2018 Mine bliver automatisk testet, de gør de fleste dyrlæger, ja selvom mine har fået flere operationer tæt efter hinanden, er de testet hvergang.
    Den kat jeg havde, som havde nyrer problemer, blev faktisk opdaget i forbindelse med narkose, da han kun var 1 år gammel.


Kommentér på:
Forhøjede levertal.

Annonce