{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.768 visninger | Oprettet:

Maria H
Maria H
Tilmeldt:
26. sep 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Hjælp, min kat vil ikke spise {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at gå ud ad mit gode skind af fortvivlelse og frustration.
Min skønne hankat på 13 1/2 år, begyndte pludselig at blive sløv og ligeglad med det hele. Han har altid været meget aktiv, men lå bare og sov og ville ikke spise eller drikke.
Jeg har været ved dyrlægen med ham og der blev taget røntgenbilleder og en stor blodprøve. Alt var fint, men hans levertal var forhøjede. Han fik binyrebarkhormon og så kom appetitten igen. Men desværre kun for en kort periode.
Her i weekenden var han meget syg, jeg troede at jeg havde mistet ham. Har givet ham væske med en engangssprøjte og fristet ham med alt muligt, men han vil ikke spise.
Var ved dyrlægen igen igår og fik tjekket levertallene igen og pludselig var de normale igen. Lige på nær et af tallene, som var halveret fra sidste blodprøve. Det er jo meget godt, men Felix vil stadigvæk ikke spise noget??. Kun godbidder og det er jo ikke mad. Har fået skånekost for nedsat leverfunktion, men han vil ikke have det. Ikke engang hans elskede gamle foder.
Hvad pokker gør jeg for at få ham til at spise igen??? Har Googlet det og det er rettet alvorligt når katten ikke vil spise??. Så udvikler de jo netop fedtlever. Kan ikke forstå hvordan tallene så er faldet, når han jo næsten ikke har spist noget.......
Er der nogen der har en god idé?? Han ligger mest inde på et værelse og kommer ikke ret tit ud. Han tisser i bakken, men laver sjældent stort fordi han jo ikke spiser noget.

Håber virkelig at der er en der har nogle gode ideer, det er så hårdt det her.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp, min kat vil ikke spise
  • #1   26. sep 2017 Jeg havde en kat som ikke ville spise efter at have fået nogle tænder opereret ud - tror det var fordi hun kom for hurtigt fra det smertestillende også forbandt mad med at det gjorde ondt.
    Så jeg startede med at blende vådfodder og komme det i en sprøjte og så sprøjte det ind i munden - vi var ikke gode venner men hun fik noget at spise. Men må indrømme jeg også var ved at overveje at hun skulle aflives.
    Efter nogle dage begyndte hun endelig at tage imod små stykker af kylling serveret et stykke af gangen på min finger. Med tiden spiste hun så mere og mere kylling. Men det kræver god tålmodighed og ikke at blive frustreret undervejs. Efter nogle dage med kylling begyndte jeg så at tilbyde tørfodder for killinger, i de mindste kiblinger jeg kunne finde, hvor der røg mest ned når vi lå i sofaen og hyggede. Spørg lige om jeg klappede i mine små hænder da jeg så efter 2 uger hørte hende spise selv ude fra køkkenet.


  • #2   26. sep 2017 Har dyrlægen forresten tjekket nyrerne? En så gammel kat har højst sandsynligt nyrer som ikke er de bedste længere. Så det kan godt være det er dem som i værste tilfælde er ved at stå af.

  • Maria H
    Maria H Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   26. sep 2017 Han er jo blevet røntgenfotograferet og har fået tjekket alt i blodprøverne og alt så fint ud, på nær levertallene, som jo så er normale igen. Men hvorfor vil han så ikke spise????? Tror at jeg vil prøve det med at blende vådfoder og give ham i en sprøjte. Så han får lidt mad ned. Tillykke med at din kat endelig begyndte at spise selv, det må være det mest fantastiske??.

  • #4   26. sep 2017 du kan prøve at tvangsfoder ham.
    find noget vådfoder som er lidt blødt, og se om du kan få det i ham. nogle katte man kan få til at spise på fingeren andre kan man få lov til at proppe det i munden. andre skal man bruge en sprøjte. ved sprøjten bør man fortynde foderet lidt.
    de skal have 300g foder om dagen
    bedst er a/d eller noget i den stil. jeg har gerne brugt lakse mousse fra sheba
    men han skal altså blive bedre i løbet af et par dage, for ellers kommer han ikke i gang igen.
    ja det er hårdt, men det skal være for kattens bedste de valgt man træffer


  • #5   26. sep 2017 Jeg ved ikke om en kat med nedsat leverfunktion må få det, men du kan da spørge:
    Der findes noget dåsemad der kan fortyndes til ukendelighed.
    Det er Hills A/D. Du kan lune det i mikroen, så dufter det kraftigere.


  • #6   26. sep 2017 Jeg tænker at det er nyrerne, men da du har været ved dyrlæge ville det undre mig om ikke dette var tjekket.
    Næste tanke er så om det måske er hans lugtesans der er forsvundet, en del ældre katte mister lugtesansen eller noget af den og det påvirker deres lyst til mad, så det gælder om at finde et foder til senior katte som dufter ekstra stærkt.


  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #8   4. okt 2017 Blot 3 dage uden proteiner (= mad) giver kroniske leverskader viste en undersøgelse for nogle år siden :o)

    Jeg håber, det nu går bedre! Godt kød, kogt fisk (endelig ikke rå sild!), æggeblomme (rå, kogt, stege, ...) er sammen med smagsprøver af alle mulige slags vådfoder værd at forsøge med - men sørg for at alt, hvad Du serverer i denne situation er HELT friskt! Øs kun lidt tørfoder op ad gangen og naturligvis af hans yndlings-slags!!!

    Håber at høre nyt snart!

    De allerbedste hilsener


Kommentér på:
Hjælp, min kat vil ikke spise

Annonce