{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
873 visninger | Oprettet:

Stine M
Stine M
Tilmeldt:
23. apr 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Ny kat i hjemmet, hjælp {{forumTopicSubject}}

Godaften
Vi bor i hus tæt på skov og har besluttet at få kat da vi har utrolig mange mus og vi er også glade for katte. Vi har dog også en hund som ikke er vant til katte og derfor skal introduceres herfor. Han har et jagt instinkt som vi er OBS på. Ligeledes har vi barn på 2år.
Vi har fået muligheden for at få to hun katte fra samme kuld på 16 uger. De er både vant til hunde og børn samt er udekatte hvor de besørger udenfor og de bruger ikke kattebakke.
Vi er dog i tvivl om hvordan vi skal gribe den første tid anden. Vi kan vel ikke lukke dem ud i haven den første tid med risiko for at de løber væk? Men da de ikke bruger kattebakke er vi vel nødt til det? Vi har talt om at bygge midlertidig løbegård men bliver meget omstændigt og dyrt. Kan man introducere kattebakke og så regne med at de efter 14 dage igen blot kan besørge udenfor? Kan man tage dem i snor? Ja hvad gør man? Og hvordan introducerer vi bedst kattene for hunden?
Ser meget frem til jeres svar da vi er i vildrede


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny kat i hjemmet, hjælp
  • #1   23. apr 2018 lad være med at luk dem ud før de er blevet neu.
    og jo de kan godt lærer at bruge bakken - selv i den alder. har selv fået Kalle da han var 4 mdr. han boede i en stald, og havde aldrig mødt en bakke. det er bare vigtig at man lige overvejer hvor man sætter bakken. Og så viser man som noget at det første bakken, og lader dem selv gå ud. det gør man så en hav af gange de første par dage. Og især når de har spist.
    i starten ville jeg nok lade hund og katte være adskilte lige sådan at I har styr på om de bruger bakken og sådan noget.
    start så med at gå en lang tur med hunden sådan at den er træt. Behold snoren på så I har styr på den, og så lader I den møde killingerne, på killingernes "grund".
    en god ting at lade killinger være over hunden. det virker bedst med den magtfordeling


  • Stine M
    Stine M Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   23. apr 2018 Tusind tak for svar. Kan jeg så godt fjerne bakken igen når de er begyndt at komme ud? Hvor længe tænker du at de skal være indenfor? De bruger som sagt ikke bakke i nuværende hjem og jeg ville meget gerne slippe for at have kattebakke permanent.

  • #3   24. apr 2018 Det er ualmindelig dumt at vælge katte, der ikke er vant til kattebakke. Både fordi de skal holdes indenfor, indtil de er 8 måneder, og deres indre gps virker, også fordi at bliver de syge eller andet, og man er nødt til at holde dem inde for at observere dem, så har man et kæmpe problem. Jeg ville takke pænt nej til de to katte og finde to andre.

  • #4   24. apr 2018 Stine:
    Når det nu er jeres første kat, så skal du ikke springe ud i sådan et "knaldtilbud".
    En kat er et renligt dyr og vil hurtigt lære at bruge kattebakke, men jeg synes altså at det er en satsning at tage et par staldkatte.
    Min søster fandt hendes på DBA - det skulle vie sig at de var hos en "plejefar" for Brande dyreinternat. De var både neutraliserede og vant til lidt af hvert.


  • #5   28. apr 2018 Ja de kan godt lære at bruge kattebakke i en alder af 16 uger, men du kan godt risikere lidt uheld i starten.
    Du er nødt til at holde dem inde et godt stykke tid for de skal lære huset og områdets dufte at kende samt de skal blive fortrolig med hunden inden de bliver lukket ud og så ville det være dumt ikke at få dem neutraliseret inden de kommer ud, med mindre i er interesseret i at have 20+ katte indenfor det næste år.
    Killingerne kan neutraliseres allerede nu og bør neutraliseres inden de bliver 5 måneder, men det ville måske være en god ide at lade dem falde til først inden de bliver fixet og derefter skal de holdes i de 10 dage, så du skal nok forvente at holde dem inde et par måneder, da jeg vil forvente at det nok tager en måneds tid at de bliver nogenlunde fortrolige med hunden og falder til.

    Det er vigtigt at du lærer din hund at den ikke må have kattene og jo det kan faktisk godt lade sig gøre, men det kræver tid og tålmodighed.


  • #6   28. apr 2018 Jeg overtog en, der godt nok var 8 måneder. Han lærte aldrig at bruge kattebakken. Var han syg og ikke måtte komme ud, lavede han i hjørnerne, selvom han havde en helt ren kattebakke stående.


Kommentér på:
Ny kat i hjemmet, hjælp

Annonce