732 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Kattelov - borgerforslag Kattelov - borgerforslag

Hej kattevenner

Kom og hjælp os med at få politikerne i tale om ID mærkning af katte. Kattene har hårdt brug for jer alle.

https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet-forslag/?Id=FT-00948

Jeg ved, at mange gerne ser mere i en lov, men lad os nu tage det et skridt af gangen: først må ejere vedkende sig, at de ejer det dyr, som de anskaffer. Dette er første skridt.

Det sidestiller katte med hunde, hvad angår ID og registrering

Jeg håber, at I vil bakke op

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kattelov - borgerforslag
  • #1   25. apr 2018 Helt sikkert, jeg kom faktisk herind for at se om der var en tråd om det smiley Har allerede stemt igår aftes!

• #3   26. apr 2018 Jeg stemmer ikke. For der er absolut ingen plan for, hvordan det skal kunne praktiseres, eller hvem der skal kontrollere, at alle også mærker deres katte. Der vil være mange, der selv med en lov om mærkning vil være fløjtende ligeglade.

• #4   26. apr 2018 Dengang Folketinget skulle behandle et borgerforslag vedr. deres pensionsalder og pension til børnene, grinede de af det og det blev straks forkastet.

Intentionen er god, men jeg har ikke tiltro til dem på Borgen. Borgerforslag lyder godt, men det undrer mig ikke hvis samtlige bliver forkastet.

• #5   26. apr 2018 Jeg håber, at I vil overveje det igen. Dette er et udkast - et første skridt på vejen. Hvordan det skal ske og præcis hvad der skal stå i loven, skal vi ikke tage stilling til. Det er der andre, der er bedre til: Derfor står det også til sidst i forslaget.

Jeg synes det er en skam, at nogle vælger at se meget negativt på det. Vælg nu den positive vinkel og lad os få døren åbnet for den dialog og debat med politikerne, som vi indtil nu aldrig har kunnet få!

Jeg kan fortælle, at der i maj er møde mellem 16 dyreværnsorganisationer, som skal se på lovforslaget. De er eksperterne. Vi er bare kattevenner, der forsøger at åbne en dør - til gavn for kattene

Vi er nødt til at starte et sted. Derfor er forslaget udformet som det er. Der er folk klogere end os, der bruger al deres tid på at hjælpe danske katte og ofte uden at få løn, som er bedre til at snakke med politikere og embedsfolk om, hvad der præcist skal stå

Men først skal vi have døren åbnet for dem. Og det er derfor I skal overveje igen at skrive under

Måske er I ikke helt enige i dette forslag - men det er ikke en endelig lov. Det er et udkast, der skal bane vej for en vigtig dialog.

Selv hvis I ikke tror, at vi ikke kan samle nok stemmer, og selv hvis politikerne ikke har jeres tillid, så overvej igen. Vi skaber en vigtig debat lige nu. Det er det der rykker. Fokus er på dette fra flere medier og borgere end måske nogensinde før.

Kattene kan ikke tale deres sag. Vi er nødt til at hjælpe dem med at åbne døren så de, der kan tale kattenes sag, kan komme ind og gøre det.

Overvej det igen. Jeg håber I vil få lyst til at skrive under, for kattene har brug for hver en stemme

Kommentér på:
Kattelov - borgerforslag

Annonce