732 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
4 Svar
Kattelov - borgerforslag Kattelov - borgerforslag
Hej kattevenner
Kom og hjælp os med at få politikerne i tale om ID mærkning af katte. Kattene har hårdt brug for jer alle.
https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet-forslag/?Id=FT-00948
Jeg ved, at mange gerne ser mere i en lov, men lad os nu tage det et skridt af gangen: først må ejere vedkende sig, at de ejer det dyr, som de anskaffer. Dette er første skridt.
Det sidestiller katte med hunde, hvad angår ID og registrering
Jeg håber, at I vil bakke op
3 synes godt om
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 812 Katte: 20 Annoncer: 1 Emner: 118 Svar: 7.384
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 386 Katte: 4 Emner: 191 Svar: 7.284
Intentionen er god, men jeg har ikke tiltro til dem på Borgen. Borgerforslag lyder godt, men det undrer mig ikke hvis samtlige bliver forkastet.
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 8 Emner: 115 Svar: 363
Jeg synes det er en skam, at nogle vælger at se meget negativt på det. Vælg nu den positive vinkel og lad os få døren åbnet for den dialog og debat med politikerne, som vi indtil nu aldrig har kunnet få!
Jeg kan fortælle, at der i maj er møde mellem 16 dyreværnsorganisationer, som skal se på lovforslaget. De er eksperterne. Vi er bare kattevenner, der forsøger at åbne en dør - til gavn for kattene
Vi er nødt til at starte et sted. Derfor er forslaget udformet som det er. Der er folk klogere end os, der bruger al deres tid på at hjælpe danske katte og ofte uden at få løn, som er bedre til at snakke med politikere og embedsfolk om, hvad der præcist skal stå
Men først skal vi have døren åbnet for dem. Og det er derfor I skal overveje igen at skrive under
Måske er I ikke helt enige i dette forslag - men det er ikke en endelig lov. Det er et udkast, der skal bane vej for en vigtig dialog.
Selv hvis I ikke tror, at vi ikke kan samle nok stemmer, og selv hvis politikerne ikke har jeres tillid, så overvej igen. Vi skaber en vigtig debat lige nu. Det er det der rykker. Fokus er på dette fra flere medier og borgere end måske nogensinde før.
Kattene kan ikke tale deres sag. Vi er nødt til at hjælpe dem med at åbne døren så de, der kan tale kattenes sag, kan komme ind og gøre det.
Overvej det igen. Jeg håber I vil få lyst til at skrive under, for kattene har brug for hver en stemme
Kattelov - borgerforslag