{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
765 visninger | Oprettet:

Kattepension - fortsat {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg skrev et oplæg vedr kattepensioner, om der var nogen der kendte til dem her syd på smiley

Nu har jeg endnu et spørgsmål, og det lyder:

(Der er godt nok lang tid til), men hvad hulen gør man hvis man skal ud på Nytårs aften... Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal lade dem være alene hjemme eller om jeg skal tage dem i kattepension...

Jeg ved ikke hvordan de reagerer på høje brag og den slags, så er lidt i vildrede om hvad jeg skal gøre - har fået at vide at hvis jeg skal have dem i kattepension sådan en aften så skal man bestille i rigtig god tid..... Jeg vil mine katte det bedste, så jeg håber der er nogen der kan give mig nogle gode råd...

Knus Sanne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattepension - fortsat
  • #1   28. maj 2007 Det er jo et indiduelt spørgsmål...Men jeg synes at det er bedst at lade kattene være hjemme i vante omgivelser.De bliver jo lidt forskrækkede lige omkring midnat ved fyrværkeriet,uanset hvor de befinder sig og så synes jeg at de har det bedst hjemme,også selvom de skulle være alene hjemme.

  • #2   28. maj 2007 Hmm ja jeg kommer jo sådan til at tænke lidt på hunde... underligt nok hehe ... Men jeg har hørt at man kan prøve at vende hunde til nytåret med en cd hvor der er nytårs knald på ... mener man kan låne den på bibioteket det ville da være et forsøg vær at finde udaf hvordan kattene reagere :o)

  • #3   28. maj 2007 Maria O - Det er rigtigt at man kan få sådan en cd, ellers så hør på apoteket, det kan være de kan anbefale noget..

    HVis det er første gang misserne skal opleve en nytårsaften, så synes jeg ihvertfald at du ikke skal lade dem være alene hjemme. Så hvis du skal være hjemme den aften, så synes jeg at det ville være bedst at holde missen hjemme i vante omgivelser..

    Jeg har afleveret vores på kattepension, som jeg har haft det godt med. Det var første gang de skulel opleve nytårsaften, og jeg ville bestemt ikke lade dem blive alene hjemme.

    Nu er misserne jævnligt i kattepension, når vi besøger familie på sjælland, så de er vænnet til det, og NYDER at komme på pension. Man kan virkelig mærke det på dem. Men ellers så find en pension der ligger ude på landet, hvor bragene ikke er så høje, eller lad misserne komme derud en weekend, for at vænne sig til stedet og menneskerne, og fortæl hende at du er meget nervøs for hvordan det skal gå, så plejer 'kattemor' at være rigtig flink.

    Jeg har kun haft gode opevelser med pensionerne.

    Held og lykke


  • #4   28. maj 2007 Okay tusind tak for jeres svar... JEg må lige snakke med dyrlægen om hvad hun mener der er det rigtige at gøre... smiley

  • #5   28. maj 2007 Jeg vil sige at du skal lade dem blive hjemme. Om du er der eller ikke. Der er kattene i vante omgivelser, dvs, de stresser ikke over det. Du er der måske godt nok ikke. Men det er der heller ikke andre fremmed mennesker som de ikke kender der er, og de er heller ikke et helt nyt sted.

    Jeg gør det at jeg trækker gardinerne for i huset, tænder lys indenfor og sætter noget musik på, f.eks. radio.
    gardiner/lys gør at de ikke kan se lysglimtene på samme både, og musikken overdøver tildels bragene en smuile, samtidiig med at det er noget de kender (hører næsten altid radio når jeg er hjemme).
    Nu bor jeg så også i Århsu N, så kattene vænner sig ret meget til brag osv i løbet af december måned, hvor rigtig mange fyrer af.
    De er utrygge og urolige den aften, men ikke skræmt fra vid og sans.


  • #6   28. maj 2007 Eva K:

    Okay, jamen det kan godt være at du har ret... Nu har jeg jo en kattelem, skal jeg sætte noget for den, så de ikke kan løbe ud og risikere at få skrammer af fyrvækeri???



  • #7   28. maj 2007 Sanne A - Ja, det vil bestemt være en meget god ide, hele nytårsdag også ville jeg mene. Det er måske træls for dem, men hellere det end at de kommer til skade eller bliver så forskrækkede at de forvilder sig langt væk..

  • #8   28. maj 2007 Eva K:

    Okay , så må jeg gøre det.... Jeg vil bare gerne have det helepå plads, så man ikke står med håret i postkassen den dag det er nytårsaften, selvom der er rigtig lang tid til det smiley (Men som vi kender det, så inden vi ser os om, så er dette år også gået) smiley


Kommentér på:
Kattepension - fortsat

Annonce