{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
904 visninger | Oprettet:

Hjælpe bekendte med deres katte problem {{forumTopicSubject}}

Jeg har kendskab til et kærestepar som jeg har kendt i nogle år efterhånden og ved snart ikke hvad jeg skal gøre ved dem, de har i de seneste år overhovedet ikke haft styr på ret meget i deres liv de seneste mange år, de har ikke styr på økonomi og bruger hovedsageligt deres penge på stoffer og druk hver eneste weekend - jeg er sådan set ligeglad med hvad folk bruger deres tid og penge på men når personer man allerede har hjulpet en del gange gang på gang misbruger ens hjælp så er jeg ved at få nok.
De har i de seneste år haft et utal af katte, dog er de kommet af med dem hurtigt igen fordi de ikke har råd til dem eller fordi de løber væk og så orker de ikke lede efter kattene - de bor i en 1 værelses og orker åbenbart ikke holde kattene inde selvom der kun er indekatte tilladt. Nok om det, efter flere måneder uden katte har de igen anskaffet sig 1 hunkat på 3 år som tisser overalt, nu har de spurgt mig om et lån til at få katten neutraliseret og ved ikke om jeg skal sige ja eller ej for det går jo udover katten, den skulle efter sigende være meget stresset.

Jeg har før lånt dem penge som de faktisk stadigvæk skylder mig og de overholder slet ikke de månedlige afdrag på nogen måde, dyrlægerne i området vil ikke afdrage til folk, de er nok blevet snydt for mange gange. Derudover har katten lopper og selvom vi kun er i den 5 i denne måned er de flade, det er ikke svært at gætte sig til hvorfor, de køber stoffer og alkohol ind til et måneds forbrug så de er sikker på de har nok hele måneden igennem og så har de kun de resterende penge til mad og husleje. Jeg ved simpelthen ikke om jeg orker at hjælpe dem for de er altså 26 år og burde efterhånden være voksne nok, deres egne forældre har opgivet dem jeg ser dem ikke som venner fordi jeg holder mig fra deres livsstil men det går udover den stakkels kat smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælpe bekendte med deres katte problem
  • #1   5. maj 2018 Jeg ville kontakte dyrenes beskyttelse/kattens værn/dyreværn og fortælle om situationen. Mon ikke de vil fjerne dyret når de ikke kan tage sig af den? Jeg tænker ikke at du skal låne dem en krone mere når de ikke betaler tilbage af gammel gæld.

  • #2   5. maj 2018 tænker også at du bør få nogle ind over som kan snakke dem fra at have kat
    da jeg var på kv gjorde vi det faktisk indimellem. folk har lidt mere respekt når det lige pludselig er "rigtige" kattemennesker som siger noget


  • #3   6. maj 2018 Toll.

  • #4   6. maj 2018 Du kan give dem et rigtig godt råd. Nemlig at skynde sig hurtigt i behandling for misbrug inden de ødelægger flere dyr , låner flere penge end de kan betale mm . Kan de ikke kvitte stoffer og druk og det er vigtigst at få det indkøbt stoffer når der kommer penge, så hedder det misbrug. Mon ikke læge eller kommunen kan visitere dem videre hvis de ellers vil have hjælp og ud af det skidt. Det er sådan de skal have hjælp. Lad være med at låne dem nogle penge. Det er synd for katten. Den burde flyttes.

  • #5   7. maj 2018 Det er super synd for katten, ja den er vildt stresset og sikkert i løbetid når nu den ikke er steriliseret. Når nu de ikke passer ordentligt på deres kat så er der jo så også en høj risiko for at katten bliver lukket ud og ender med at blive gravid, altså endnu et kuld uønskede killinger og endnu en udgift de ikke har råd til.

    Skal du låne dem pengene??? Nej det skal du ikke, du skal forsøge at overtale dem til at overgive katten til enten et dyreværn eller nogle som har råd til katten. Var jeg dig ville jeg nok kontakte Dyreværnet og fortælle om situationen, måske vil de gå ind i sagen, det er i hvert fald et forsøg værd.


Kommentér på:
Hjælpe bekendte med deres katte problem

Annonce