Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  olie på pels :(
  • #1   31. maj 2007 Hvilken slags olie er det??

Hvis det er motorolie, så kan det være livsfarligt for hende, hvis hun slikker det i sig.

jeg ville sikkert putte hende i bad, og vaske hende indtil olien er næsten væk (næsten fordi jeg ikke tror det kan komme helt væk)
    Er det motorolie, kan det blive nødvendigt at tage til dyrlægen, så hun kan få et bræk middel, så det ikke kommer til at forurene hendes indvolde.

hvor lang tid er det siden, at hun fik olie på sig???

• #2   31. maj 2007 det er ved at være lange siden og vi ved ikke hvad det er men hun lugter lige som vores randegraver bare lidt stærker .. tror det er en blandning af olie og benzin ..

• #3   31. maj 2007 Puha det er ikke så godt.

Afsted til dyrlægen med hende .........

Det kan slå hende ihjel smiley

• #4   31. maj 2007 Hvis hun har det dårligt,så afgang til dyrlægen...du siger,at det er længe siden??Har i ikke gjort noget overhovedet siden i opdagede det ? Vasket hende ?
    Har hun været dårlig længe ??

Den stakkels kat kan dø af det,tænk på det.

• #5   31. maj 2007 det er bare det hun kan ikke lide og blive vasket og hun er ikke til at holde for hun er ikke vild med at komme op til en .. smiley dyrelægen her kommer jeg .

• #6   31. maj 2007 vi har prøvet hvor min lillesøster og lillebror holdt hende og min mor vaskede hende men de kunne ikke for hun bed og kressede ..

• #7   31. maj 2007 Du er nødt til at finde en der kan hjælpe dig så...

Din kat skal vaskes HURTIGST muligt...

• #8   31. maj 2007 jeg vil prøve jeres råd af i morgen og hvis det ikke hjælper så tager jeg til dyrelægen koste hvad det vil ..

• #9   31. maj 2007 det kan jeg ikke .. alle er gået i seng ..

• #10   31. maj 2007 Hvad mener du når du skriver: hun har det meget dårligt ?
    Tror du hun har slikket det i sig ?

• #11   31. maj 2007 jeg tror hun har slikket det i sig for hun går dårligt og ryster meget

• #12   31. maj 2007 NEJ - så er det altså om at få vækket huset...

Hun skal afsted NU....

• #13   31. maj 2007 Annica O
    Din kat risikerer at dø i nat. Synes du brude vække dine forældre nu - i morgen er nok for sent.

• #14   31. maj 2007 brude = burde

• #15   31. maj 2007 Annica - det er ikke for at være efter dig, men for at hjælpe dig at vi skriver "sådan lidt barskt"

Jeg håååååååååååber at I når at få hende til dyrlægen....

• #16   31. maj 2007 jeg har prøvet at vaske hende samme med min lillesøster det var ikke så nemt men hun fik vidst noget af det ad sig og ringer til dyrelægen og snakker med min mor i morgen ..

• #17   31. maj 2007 Det er jo - næsten - ligemeget med det udenpå, hvis din kat allerede er forgiftet indeni.
    Hvis hun er dårlig - ryster og næsten ikke kan gå, så er hun altså meget syg.

Men jeg vil hoppe ud af denne tråd - du er kun 16 år, og dermed ikke ansvarlig for din kat´s ve og vel, hvad jeg så kunne ønske at sige til din mor, er en helt anden sag.

Sov godt og forhåbenlig god bedring til din kat - håber den klarer natten uden for mange smerter.

Ps. har du mulighed for at give hende fløde eller lignende, til at neturaliserer lidt i maven, vil det måske hjælpe hende lidt ?!

• #18   31. maj 2007 Ikke alene dør hun af at have slikket det i sig. Det optages også gennem huden. Hun skal OMGÅENDE af sted, og der er ikke tid til at vaske hende forinden. Pak hende ind i nogle sugende håndklæder og så af sted. Det er muligt, dyrlægen kan nå at give en modgift og støttende behandling for hendes lever og nyrer.

Ring til dyrlægevagten!

• #19   31. maj 2007 jeg bliver nød til at vente til i morgen ingen er oppe andre end mig og jeg kan ikke køre bil eller noget .. men hun spiser og drikker som hun plejer og gøre og fordi hun ikke kan gå rigtig er fordi hun er blevet lidt hudløs væd benene ..

jeg bliver nød til at smutte for skal i seng .. jeg gør alt hvad jeg kan i morgen der er ikke andet at gøre ..

• #20   31. maj 2007 Beklager men jeg er bange for at det vil være for sent..

Din kat dør..

Dine forældre er NØDT til at tage ansvaret for katten..

• #21   31. maj 2007 glemte lige at tilføje'

Dine forældre er NØDT til at tage ansvaret for katten OMGÅENDE

• #22   31. maj 2007 det er kun min mor der vil det min far er så ligeglad og det er jeg meget træt af men det kan jeg jo ikke gøre noget ved ..

jeg smutter altså nu så jeg skriver hvad jeg finder ud af i morgen ..

• #23   31. maj 2007 Inden du går i seng - kan du i det hele taget sove? - SKAL du i hvert fald ringe til dyrlægevagten og spørge, om der er noget, du kan gøre selv til i morgen.

• #24   1. jun 2007 Altså .. man kan da vel finde ud af at vække sine forældre?! hmm

Håber da også du kommer med en update en gang i dag når i har været ved dyrlæge?

• #25   1. jun 2007 Det er en sådan situation der gør, at det kan føles meget frustrerende at skrive på et forum, der drejer sig om dyr.
    Man engagerer sig, står på hovedet for at finde gode råd, er dybt bekymret og venter spændt på at høre nyt ..... og så: dyb tavshed smiley

• #26   1. jun 2007 Annica, Kan se, at du er online. Er du ikke sød at komme med en up date på din kat?

• #27   1. jun 2007 Ja,please.........

• #28   2. jun 2007 Nogen der hørte hvordan det gik ??

• #29   2. jun 2007 Det gør ondt helt ind i min sjæl at læse denne tråd... Jeg håber, at i har været til dyrlæge med katten og at den har klaret sig. Jeg ved at du ikke er så gammel, men så må dine forældre altså taget ansvaret for den kat, som de har valgt at anskaffe sig. De kunne jo godt stå ud af deres seng, selvom de var gået i seng. Deres kat var jo ligesom syg og havde brug for at komme til dyrlæge...

Jeg håber, at du lige vil skrive herinde, hvordan det hele er gået??
    Jeg kan ikke lade være med at tænke på din kat, og det er jeg sikker på at alle andre der har læst denne tråd heller ikke kan lade være med!!!

• #30   2. jun 2007 hun har det fint

• #31   2. jun 2007 jaa ..

• #32   2. jun 2007 Det var da lidt en kort melding at komme med når så mange har udvist bekymring for din kat, er det ikke?

Har den det bare godt? Fik du snakket med dyrlægen og hvad sagde han?

• #33   2. jun 2007 hun gav hende noget så hun kastede op og hvis hun fik det dårligt skulle vi komme med det samme ..

• #34   2. jun 2007 Dejligt med en update - godt at høre hun har det godt !

• #35   2. jun 2007 jeg gav hende lidt fløde om natten efter jeg var smuttet ..
    nu har hun bare lidt problemer med at ligge ned fordi hun er blevet så hudløs men det går snart over ..

• #36   3. jun 2007 Har du fået noget at smøre hende i??

Det kan være du får brug for det, hvis hun er hudløs ;-))

• #37   3. jun 2007 nej det har jeg ikke .. ved du hvad det hedder ?

• #38   3. jun 2007 Helosan/kopattesalve kunne måske være noget? Ved det er godt til mennesker og heste for at få sår til at hele?

• #39   3. jun 2007 Forresten..
    Så har jeg også oplevet min ældste hunkat komme hjem med hele bagkroppen fuldstændig smurt ind i olie for en 3 år siden.
    Hun blev vasket igen og igen. Og der kunne jeg så heller ikke få det hele af, så gav faktisk nogle af de genstridige steder en tur med rensebenzin (tror dog ikke det er at anbefale, men var ved at være ret desperat der, og havde en kat der bare Skreg!! altså pga af badene) og så vaskede jeg hende nok 4-5 gange igen derefter.
    Det var virkelig den værste oplevelse jeg nogen sinde har haft med hende.
    Men hun blev så heldigvis slet ikke syg/dårlig, tror ikke hun havde nået rigtig at slikke det i sig, eller have det i pelsen i ret lang tid, da hun ikke havde været ude så længe.

• #40   3. jun 2007 Det må være en sag for dyrlægen, hvis pelsen er meget slemt smurt ind i olie. Men jeg har da engang tilladt mig at klippe et par olieindsmurte totter af en nabos kat. Hellere et par halvskaldede pletter end risikere de slikker olien i sig.

• #41   3. jun 2007 Jeg havde nok valgt at lade katten barbere ned i stedet for. Herregud, pelsen vokser jo ud igen, og det havde nok været mere skånsomt - både for dig og katten.

Vil forresten, mens vi er ved kemikalier, for en sikkerheds skyld oplyse, at man *aldrig* må bruge terpentin. Det optages gennem huden og ødelægger både lever og nyrer.

Af helende salver kan også anbefales Repair (fås i håndkøb på apoteket). Det er nemt at påføre, har en super helende effekt, og er uparfumeret. Det anbefales også til røde barnenumser og hud, der kan være ret medtaget efter mange strålebehandlinger.
    Det er også godt at smøre på snottede, hudløse næser - også kattenæser, for samtidig med det heler, danner det en barriere, så huden ikke bliver fugtig og svampet.

• #42   3. jun 2007 mange tak for det .. jeg vil se om vi har noget der hjemme ellers køber jeg noget i morgen for der er ingen butikker der har åben i dag ..

• #43   3. jun 2007 har jeg aldrig hørt om

Kommentér på:
olie på pels :(

Annonce