483 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Tisser ved siden af REN bakke Tisser ved siden af REN bakke

hmmm.... Min kat synes altså han skal tisse på vores badeværelsesmåtte/håndklæde på gulvet foran brusekabinen, det er sjovt nok i det samme hjørne hver gang...
Det underlige er måske bare han ofte gør det, lige når jeg har tømt bakken - hvilket bliver gjort en gang om dagen....
Hvorfor, kan han ik bare gå ind i den bakke når den lige er blevet tømt i stedet for at sæte sig i et hjørne??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tisser ved siden af REN bakke
  • #1   12. jun 2007 Prøv at ligge noget sølvpapir der hvor han tisser.
    Jeg har hørt at det virker, men har ikke selv nogen erfaring med det.
    Held og lykke med det.

• #2   12. jun 2007 Er bare ik nemt at huske at fjerne håndklæde/måtte om morgenen, men kan være jeg skal prøve det.... Bare træls man ik kan have det til at ligge der...
    Virker også bare lidt skørt han gør det når man har tømt bakken...

• #3   12. jun 2007 ok... jeg prøver....

Er det en form for provokation eller afmærkning af teritorie han gør det?

• #4   12. jun 2007 han er 9½ måned, blev kastereret 9. januar 2007... Men prøver at holde gulvet frit... Vil gerne undgå en bakke mere (har ik rigtig plads i en 2være lejlighed på 44kvm)

Tak for svarene

• #5   12. jun 2007 Lena - Katte tisser også gerne det samme sted som de plejer, og har han først tisset på måtten dufter den af ham (selv vasket med vand og sæbe) og så tror han at det er der han skal tisse/markere igen.
    Rodalon hjælper der da det fjerne lugten :o)

• #6   12. jun 2007 jeg prøver at købe noget og vaske gulvet i det hjørne og så de måtter og håndklæder får lige en tur i vaskemaskinen med lidt i også smiley

• #7   12. jun 2007 hehe... Gider bare ik gå og falde over kattebakker smiley

• #8   12. jun 2007 haha... Mikkel tørrer sig ik på den måde smiley man ser ham aldrig gøre det smiley

• #9   13. jun 2007 Man falder ikke over en kattebakke, hvis den står i et hjørne smiley
    Vær også obs på, at katte er ret "blufærdige" og foretrækker, at deres bakke står et diskret sted uden for megen trafik.

Og Rodalon og Klorin ville jeg IKKE bruge. Det er giftigt for katte og desuden ikke nær så effektivt som ganske almindelig lagereddike. Eddike er desuden meget billigere.!

• #10   13. jun 2007 Den uvane med at tisse på badeværelsesmåtter og andre tekstiler på gulvet er ikke helt ualmindelig. Jeg kan dog ikke rigtigt greje, hvorfor de gør det, medmindre det er fordi, de forbinder bakken med smerte. Men hvis det er en urinvejsinfektion, så skulle de jo også komme til at forbinde måtten med smerte ..... Tror ofte at der er tale om en dårlig vane, der måske er opstået pga. oplevelser med for snavset bakke.

Katte der tisser på bløde ting foretrækker ofte et tykt lag fint grus, så jeg synes du skulle prøve at "tage dig plads" til en bakke mere og så fylde den med fint grus, og tømme flere gange dagligt.

Eftersom det ofte sker, lige når du har skiftet grus, så fjern ting fra gulvet, når du skifter grus! Og, hehe, det kan være, at han vil spare på det rene grus og ikke nænner at grise det til - man ved aldrig med katte smiley

• #11   13. jun 2007 Det er ikk fordi han bliver bange for lyden når du er ved at tømme kattebakken?

Det gjorde Cazzandra nemlig første gang jeg skiftede grus efter jeg havde fået hende hjem - så hun hoppede ind i sengen og sked på dynen :S

Har ingen problemer haft ellers.. Hun skal gerne op og tisse imens jeg skifter kattebakken nu hehe smiley

• #12   13. jun 2007 Først og fremmest så prøver jeg lige at fjerne den måtte der ligger i hjørnet hvor han altid gør det, og håbr på han så stopper og ik finder et andet sted...

Fint grus siger I ?

Jeg bruger det man køber i lyserøde kasser fra Vitakraft, det synes jeg da er fint? (kan altid købe 4*8kg for 200kr)

• #13   13. jun 2007 Flyt også hans bakke hen i det hjørne, hvor måtten har ligget!

• #14   14. jun 2007 Hvad sagde jeg? Katten finder et andet sted og tisser når måtten ikke er der !!! Denne gang gik det ud over en plastpose i køkkenet.....

Jeg er nok lige lidt træt af det.....

• #15   14. jun 2007 sidder også og tænker på at ringe til dyrlægen....

• #16   14. jun 2007 De var optagede ved dyrlægen... men der en der vil ringe tilbage senere... Hende jeg snakkede med sagde at hvis ik dyrlægen kunne gøre noget blev vi nok sendt videre til en adfærdskonsulent??

• #17   14. jun 2007 ok... Han har gjort det i det halve år vi har haft ham, men i starten synes jeg det var lidt ok fordi alt var fremmed for ham, da han så blev kastereret i januar gik det lidt over og vi har haft en ret lang periode hvor det ik er sket ret tit, men nu gør han det nok ca hver anden dag :s

Glæder mig til en dag det stopper

• #18   14. jun 2007 Lena, det kan nok ikke være dig til nogen trøst, men rigtigt mange katte har en forkærlighed for at tisse på plastikposer, nogle af mine egne katte gør det også. Glemmer jeg at fjerne en pose, kan jeg være sikker på, der bliver tisset på den.
    Jeg ved ikke, hvorfor de gør det, måske lugter plastikposer på en måde, der opfordrer til det. Katte har jo en formidabel lugtesans, meget bedre end vores.

• #19   14. jun 2007 ok... Må se hva dyrlægen siger når han ringer tilbage... Bare der kan blive gjort noget snart, gider godt nok ik vaske gulv hver dag fordi han tisser som han lige lyster...

• #20   14. jun 2007 Når det er tiltagende og så ofte, så er det nok en god ide med det dyrlægetjek. I 50% af tilfælde med urenlighed er der nemlig en fysisk årsag. Og det er bare med at få ham i behandling, hvis det er det.
    Hvis det er noget adfærdsmæssigt, så er det også bare med at komme i gang med at finde årsager (detektivarbejde) og løsninger, for jo længere tid det har stået på, desto sværere er det at løse problemet.
    Men en ekstra bakke og ting væk fra gulvet er MÅSKE bare det, der skal til.
    Pøj pøj.

• #21   14. jun 2007 jeg har snakket med dyrlægen og da urin er normalt (samme mængde og lugt som altid og ingen blod, ingen besvær med at komme af med det), ville de ikke undersøge en masse... Hun mente derimod han kunne være stresset, og de rådede mig til at købe en "feliway" til at sætte i stikkontakten og så spreder den en lugt som som hunkattene gør til killingerne killingerne for at berolige dem og fortælle der ingen farer er...

De sagde at 75 % af de kunder der har meldt tilbage har sagt det har virket på deres kat inden for en måned...

Måtte give 305kr for det så håber dælme det virker....

• #22   16. jun 2007 Indtil videre har han været dygtig og bruge sin bakke.... Håber der virker fremover også... Synes også man kan fornæmme han er blevet en lille smule mere rolig og lidt nemmere at snakke med og kæle med - har ikke altid været lige nemt smiley

• #23   16. jun 2007 Måske kan katten ikke lide det grus du bruger eller det du vakser bakken i!
    Her har jeg haft mange problemer med chili indtil jeg fandt frem til det grus jeg bruger nu...hun elsker det og der er ikke sket noget uden for bakken siden...

• #24   16. jun 2007 Anja: Den "feliway" vi har sat i stikkontakten har da virket indtil nu og han er blevet lidt roligere, så jeg tror dyrlægen har ret i han er lidt stresset smiley

• #25   16. jun 2007 ja det kunne også være en mulighed:-)
    Men hvis han er bare en smule så forfængelig som min chili...så ville i skulle knokle laaang tid endnu med at finde det helt perfekte grus*gg*

• #26   16. jun 2007 tvivler på det er gruset, han bruger jo bakken til både det ene og andet, men engang imellem tisser han udenfor.......

• #27   16. jun 2007 ok:-)
    Chili brugte bakken til at tisse i men skulle hun lave andet blev det badeværelsesgulvet*gg*

• #28   16. jun 2007 "Chili brugte bakken til at tisse i men skulle hun lave andet blev det badeværelsesgulvet*gg*"

Anja, det er nok, fordi de fleste katte foretrækker at tisse ét sted og besørge et andet sted. Derfor er det en god idé med to kattebakker.

Kommentér på:
Tisser ved siden af REN bakke

Annonce