{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.588 visninger | Oprettet:

Flytte til jylland med 2 køresyge katte {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg skal snart flytte i hus med mine to dejlige katte. Problemet er bare, at huset ligger i Jylland, og kattene er i København.

På en eller anden måde skal kattene transporteres 2,5 time i bil, og det er de bare ikke glade for.
Sidste gang jeg skulle køre dem 40 minutter ud til en kattepension, råbte og jamrede de hele vejen, hyperventilerede, kastede op og gik på toilet og generelt SKREG i hysteri hele vejen. Den ene forsøgte desperat at kradse sig ud af sin transportkasse med blodige poter/negle til følge. Begge veje..

Jeg har prøvet flere små ture af 5 -10 minutter. Men det hjælper ikke. Jeg taler altid beroligende til dem, og sidder på bagsæddet ved siden af dem. De kan godt li transportkassen derhjemme, og lægger sig ind i den af og til. Jeg har prøvet Felliway, beroligende piller, overdækket transportkasse og ALT. Men der er intet der virker. Og det er hjerteskærende at være vidende til, og de er bare så stressede når de når frem.

Er der nogen, der har et godt råd til hvordan jeg kan få dem med over, uden at det bliver et traume for både dem og mig?

Jeg håber sådan, i kan hjælpe...


Lokale nyheder i Jylland?
Bor du i Jylland eller skal du flytte til Jylland indenfor den nærmeste tid - så ønsker du nok lokale nyheder fra din eller kommende hjemby. Du kan finde alt fra åbningstider i byen til nyheder fra lokalsporten og dagsnyheder på Vores-mediehus.dk.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytte til jylland med 2 køresyge katte
  • #1   5. jun 2018 jeg bruger dr bach når jeg har været flyttet med mine katte.
    starter med at komme lidt i deres vand to dage før, og hver dag til vi flytter.
    dem som har haft det rigtig svært med at kører, får også lige en dråbe inden de kommer i transportkassen

    jeg bruger det efter at jeg har været på internat, hvor vores dyrlæge anbefalede det. har samme dyrlæge endnu selv


  • #2   5. jun 2018 Jeg håber du finder noget som virker, spørg endelig også dyrlægen, det kan være de kan få noget til den lange tur.
    Men ellers er det jo en god anledning og forhåbentlig sidste tur som er så lang.
    Jeg har en som reagere lige sådan, og jeg er glad for, at min dyrlæge kan komme her, nu ved jeg jo ikke hvor du skal bo, men er der syd for Århus, så søg efter mobil dyrlæge, min hedder Malene Michel, og hun er god.


  • #3   6. jun 2018 Hvad hvis de bliver sat på forsædet? Med front i køreretning. Det har hjulpet på min - medmindre jeg kommer over 100 km/t. Så bliver han køresyg.

  • #4   6. jun 2018 Jeg ville høre dyrlægen om de kunne få noget beroligende smiley

  • #5   6. jun 2018 Tak for jeres kommentarer :). Det er rart at dele mine bekymringer med andre katte-venner.

    Anja n: Tak for rådet, det vil jeg kigge på. Dr bach? Hvilken slags dr bach?

    Jette: Ja, jeg har en mobil dyrlæge her i Kbh, og det har været rigtig fint, at de kan få deres vaccinationer i hjemmet. Det skal jeg helt sikkert have igen. Og ja, forhåbentligt sidste tur!

    Sandra, Karina: Har også hørt min dyrlæge, og skal hen og tale med hende på onsdag. Håber hun har nogle flere gode råd. Men sidste gang fik jeg nogle beroligende piller, og de hjalp overhovedet ikke. Man kunne næsten se, at kattene bare blev mere bange af at være lettere bedøvede.
    Nu har jeg tænkt at starte træning igen, og prøve at sætte mig ned i en ustartet bil med dem et par gange, og ellers tage nogle små køretur rundt om blokken de næste 2-3 uger. Det er bare svært når jeg ikke selv har bil..

    Har i flere gode råd, tager jeg gerne imod alt! Jeg vil så nødig have, at de skal igennem samme tur som da de skulle på pensionatet..


  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #6   6. jun 2018 Hvis Du får noget beroligende af Din dyrlæge, er det meget vigtigt at kattene får medicinen i god tid før afgang - hvis ikke virkningen er oppe på 100% før afgang hjemmefra får du meget bange katte, der ikke forstår, hvorfor de har det underligt - spørg dyrlægen hvor mange timer i forvejen, kattene skal have det.

    Det gør ikke så meget, at virkningen evt. klinger at før I er nået frem smiley

    De allerbedste hilsener


  • #7   6. jun 2018 Jeg har en enkelt gang fået Plegicil til en kat.
    Egentligt ikke noget de brugte ret meget længere, men det var en nødvendighed. Det er ganske enkelt en sovepille der bare skal soves ud.




  • #8   6. jun 2018 Husk vildkattene: TAK for rådet. Det lyder helt optimalt, så det kan jeg tage med og spørge min dyrlæge om.

    A.I: Super råd. Tror faktisk, at det var det, som gik galt sidste gang! Jeg tror ikke, medicinen var gået rigtigt ind, før vi tog afsted! Det giver god mening, at jeg faktisk skal vente til de er rigtig trætte først.


  • #9   6. jun 2018 https://www.matas.dk/bach-rescue-remedy-draaber-10-ml
    fordelen er at katten ikke bliver stresset over at få det


  • #10   6. jun 2018 Jeg bruger også Bach nøddråber, de virker fint på min ene kat som hyperventilere og savler af bar stress og hun har det også med at skide i kassen pga stress, men ikke når hun får Bach nøddråber, så forholder hun sig roligt og stresser ikke. De virker så til gengæld slet ikke på min anden kat som tror hun skal bryde ud af transportkassenog som skriger som om hun bliver mishandlet. Men det er klart værd at prøve om det virker på din kat.

  • #11   8. jun 2018 Super råd!

    Hvordan og hvor meget giver i af dr bach?


  • #12   13. jun 2018 Jeg giver blot en 1-2 dråber på en godbid, men min kat vejer også 10 kg, til en almindelig størrelse kat på under 5-6 kg ville jeg ikke give mere end 1 dråbe, det burde være rigeligt, mener at der er anvist at til en normal vægtig person gives 4 dråber.

Kommentér på:
Flytte til jylland med 2 køresyge katte

Annonce