1.240 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Ferie og pasning ?? Ferie og pasning ??

Dette "problem" kender nok alle til smiley

Man står og skal på ferie, men hvordan gør man det lige bedst for katten...

Vi skal til sjælland i nogle dage i uge 27 og hele uge 28 skal vi i sommerhus... Vi har en god nabo som gerne vil sørger for mad og rent vand osv... Men alligevel har jeg SÅ dårlig samvittighed over at katten skal være helt alene i så mange dage....

Vi har snakket lige om en evt. kattepension, men heller ikke det kan jeg få mig selv til .... Hold da op hvor er det et svært valg... Hvad har i gjort ???

Vi kunne også tage ham med, men syntes at det ville være synd at han skulle køre så længe i bilen, og sæt nu han slap ud i sommerhuset og blev væk osv...

Min søn har også en kat som også skal passes, og de to misser kan rigtig godt sammen, så vi har snakket lidt om at de kunne underholde hinanden i den uge... Så hans kat kom ned til os....

Håber at jeg her kan få et par gode råd smiley

Venligst Linda

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ferie og pasning ??
  • #1   22. jun 2007 Ja vi står i samme problem..
    Aller helst ville jeg have kattene passet herhjemme,så de er i vante omgivelser, men ingen kan passe dem her i odense. Så prøvede jeg diverse kattepensioner, men alt er booket. Så nu må de ned til mine forældre. Kahlua har været der før og elskede det, men jeg ved ikke hvad chanell syns om det. Heldigvis har mine forældre sagt, at de vil omdanne legehuset til kattehus, så de kan komme ud en gang imellem.
    Jeg synes du skal få den/dem passet hjemme i vante og trygge omgivelser. Mon ikke du kan få naboen til at nusse lidt med dem? Og hvis den anden kat også kommer - så kan de underholde hinanden.

• #2   22. jun 2007 gik ud fra at kattene kendte hinanden meget godt - for ellers er det en skidt ide, som tina også siger

• #3   22. jun 2007 Vi tager højst væk 3 dage på ferie. Længere tid, vil jeg ikke forsvare at kattene går uden vi er hjemme.

Jeg ved godt, at jeg er pyldret - men sådan er jeg altså. Det til trods for, at vi har nogen, der kommer og ser til dem et par gange om dagen og at de har hinanden. De er også vant til at komme lidt ud, det må de også undvære, når vi er på ferie.

• #4   22. jun 2007 Ja kattene kender hinanden rigtig godt..... min søns kat er vores lille "plejebarn"... Forstået på den måde, at når han skal holde fest eller ikke er hjemme i en weekend, så kommer katten ned til os..... Og det går rigtig godt og den har intet imod at komme på besøg, den går gladligt ud af transportkassen med halen i vejret og føler sig hjemme med det samme.... Så hans kat kender omgivelserne og kattene hiananden...

Så på det område ville der ikke være nogle problemer.... Men det vi er lidt bange for, er at hvis den var her en hel uge, ville de så kunne undvære hinanden igen.... De går jo og kalder på hinanden efter en weekend, men falder hurtigt til ro igen....

Det er lidt sjovt for når vores kat høre min søns stemme (når han kommer på besøg) Springer vores kat frem og leder i hele huset, for den skal lige undersøge om han har katten med....

Men lige meget hvad man gør, vil man nok have lidt dårlig samvittighed alligevel tror jeg smiley

• #5   22. jun 2007 Ja May-Britt sådan har jeg det også... stod det til mig var vi også kun væk i et par dage smiley

Men vi har nogle børn som vi også skal tilgodese, og en ferie på et par dage i en sommerferie på 7 uger er ikke så meget... og skulle vi tage afsted flere gange af 3 dages varighed, ville det blive alt for dyrt i længten... Vores kat er indekat, så på det område ville det ikke være et problem....

Og naturligvis skal han da nok klare sig og han vil få sin mad osv.... Men han er en meget social misser, så man syntes jo at det er lidt synd.... Men man skulle jo gerne have det hele til at passe sammen....

• #6   22. jun 2007 Ja, du har ret Linda. Jeg tror altså også, at jeg er for pyldret. Allerhelst ville jeg have, at nogen jeg kender, kunne bo her, når vi ikke er hjemme. Kan det være en mulighed for dig?

• #7   22. jun 2007 når vi tager på ferie i en 15-16 dage kommer min mor forbi hver dag i 3 timer og sørger for vores misser, det har jeg på ingen måde problemer med, altså at de skal være alene hjemme, begge katte har været vant til det fra de var små. udover det har vores nabo også lovet hun nok skal holde øje med dem også.
    ka godt ske der så er nogen af jer der syntes det er synd for kattene på den måde, men det har altid været sådan og kattene har jo hinanden

• #8   22. jun 2007 Jeg ville være helt tryg ved, at mine katte blev passet på den måde som du skriver Johnny. De har jo også hinanden.

• #9   22. jun 2007 Vi skal ud og rejse i uge 32 og 33,så vores datter flytter hjem de 14 dage,her i huset får vi også dårlig samvittighed. vores katte kan ikke får lov til at være alene hjemme en weekend alene,som jeg ellers har hørt mange gør (alså bare fylder madskålen ektra op)Så længe leve min dejlige datter som påtag sig dette job hvert år,men heldigvis har hun det ligesom os,og hun elsker at bo hjemme ,for der er fryseren fyldt op og masser af plads *GG* har du ikke et familie medlem eller en du stoler meget på der kunne flytte hjem til dig de dage? Håber du finder en løsning der passer dig og din kat,der er ikke noget være end at være på ferie,og gå og være bekymret.

• #10   22. jun 2007 Der er en på vildkat, som søger og tilbyder kattepasning i Lyngby, hvis der skulle være nogen af jer, der bor der og er med på idéen..

• #12   23. jun 2007 Jeg har altid enten taget min/mine med, eller fået dem passet herhjemme. :o)
    Får jeg også i år når jeg skal på feltkurser, har heldigvis nogle søde venner og veninder der kan lokkes til det :o)

• #13   23. jun 2007 Sidste år boede min bedste veninde og hendes kæreste her mere eller mindre den uge...

Kommentér på:
Ferie og pasning ??

Annonce