{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  killinger - kattegrus
  • #1   24. jun 2007 Jeg ved det faktisk ikke, selv om jeg havde killinger for kun et år siden... Men jeg tænker at det må være når de holder om med at spise det, og de laver nogle lidt kortere besøg, kun for at komme af med det.... Jeg syntes i hvert fald i starten at det tog lang tid for dem at finde ud af at det ikke skulle i munden...

  • #2   24. jun 2007 vi brugte klumpegrus da timon var 6 uger.. og det kunne han sagtens finde ud af.. hvis jeg var dig ville jeg prøve mig frem

  • #3   24. jun 2007 Okay så må jeg prøve mig lidt frem... for det her grus lugter altså bare for grimt :S Så må jeg bare holde godt øje med dem de første par gange de bruger det...

  • #4   24. jun 2007 det ville jeg gøre hvis jeg var dig.. jeg hader også når kæresten køber det billige kattegrus for det kan kun bruges i en halt dag så lugter det virkelig slemt... he he..

  • #5   24. jun 2007 jeg har ikke oplevet mine spise gruset på noget tidspunkt, men brugte selvfølgelig ikke-klumpende for at være sikker... men de har tværtimod været gode til at ligge og rulle sig i det og lege i det... bvadr! smiley

  • #6   25. jun 2007 Synes lige, I skal have dette om killinger, der spiser grus:

    KILLINGER, DER SPISER GRUS
    Lige fra tidernes morgen har det undret katteejere, at deres små killinger spiser grus. Det undrede også mig engang, men jeg fandt forklaringen.

    Aller først skal vi lige huske på, at dyr, og især dyrebørn, kun gør, hvad naturen har programmeret dem til at gøre.
    Jeg læste en artikel, skrevet af en skovridder, som omhandlede folks problemer med at opflaske moderløse dyreunger. De fik som regel dårlig mave, og dødeligheden var høj som følge deraf.
    Årsagen var, skrev han, at man glemte at gnide sutten i jord. Råkid og harekillinger f.eks. får det normalt, da deres mor ligger ned i skovbunden, men ikke, når de flaskes op.

    Forfatteren Joy Adamson (Løvinden Elsa og Født til Frihed) undrer sig i sin bog 'Den plettede Sfinks' over, at et kuld gepardunger, hun havde opflasket, som det første begyndte at æde jord, da de kom udenfor.

    Og en dyrlæge, David Taylor, skriver om det i sin bog om katte.

    Forklaringen er:
    Før killingerne skal til at indtage anden føde end modermælk, spiser de instinktivt jord for at tilføre deres tarmsystem nogle nye fordøjelsesbakterier, som findes i jord, og som er vigtige for omsætningen af det nye foder.

    Jeg har lige siden i killingebakkerne for det første kun brugt grus, der ikke klumper, men også hentet nogle skefulde jord (ugødet) og kommet i et pænt lag ovenpå gruset. Killinger æder altså grus i mangel af bedre, og der er set flere tilfælde, hvor killinger er døde, fordi de har ædt klumpende grus, der danner cementpropper i tarmene.

    I de efterhånden mange år, jeg har gjort det, har jeg aldrig haft en dårlig mave på mine killinger 7-9-13.


  • #7   25. jun 2007 Det har nok været fra mig. Jeg har nemlig i tidens løb sat det ind på samtlige de fora, jeg er på. Og jeg kan fortælle dig, at min svigersøn (dyrlæge) hvisker det i øret på klienter med mavesyge, små killinger.

Kommentér på:
killinger - kattegrus

Annonce