{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Største katterace?
  • #1   2. jul 2007 Kig under <b>Længste fald</b>. Der står der 16 etager. Jeg har hørt om et tilfælde i <i>Guinness Book of World Records</i>, hvor katten skulle have overlevet et fald fra 32. etage (dobbelt så højt som nævnt i linket), og med bare et par overfladiske skrammer.

• #2   2. jul 2007 jeg har sådan et katte leksikon og der står at det er maine coon der er den største... om det passer ved jeg ikke, men det står der

• #3   2. jul 2007 Jeg gad nok vide hvor de har det fra?

Men helt ærligt, så har jeg hørt så mange ting efterhånden, at det er lidt svært at følge med.
    Vi kan jo godt blive enige om at MCO er en STOR kat, og at den også er den største er der vist heller ikke så mange delte meninger om.
    Men jeg fik faktisk en gang at vide, at Perserkatte er den tungeste race (eller burde være det)

Så ja, der er mange "historier" om alle racer og vi holder jo af at berette om vores racers særpræg.

Her er lidt eksempler og lidt modsvar(for egen regning smiley )

Ragdoll fik navnet fordi den bare slapper af i armene på os, nøjagtig som en slaskedukke.......................jooo det er rigtigt, men det gør bimser og persere også, så gud ved hvor den har det fra *LOL*

Bimsers Canins (hjørnetænder) er de længste canins på nogen racekat/domesticeret kat overhovedet........................du godeste, er der nogen der har målt dem? *LOL*

Tyrkisk Van er den eneste kat der med sikkerhed er glad for vand og gerne bader i det.......................................hmmmm jeg tror aldrig jeg har set en MCO der ikke pjasker i vandet både før og under drikkeseancen..........og så vil jeg lige fortælle at man altså har glemt at fortælle til min Miziko at det kun er Vaner der kan lide vand, hun svømmer i badekarret sammen med mig *LOL*

Perseren er flegmatisk og doven.......................NO WAY, de persere jeg kender har krudt i røven og har ikke læst manualen om hvordan man pynter bedst på en fløjlspude, de vil hellere okupere skødet på os mennesker eller øverste hylde i kradsetårnet *LOL*

Nogen der kan flere? smiley

• #4   2. jul 2007 lone j.. jeg skrev også at jeg vidste ikke om det var rigtig, men det står der.. c",)

• #5   2. jul 2007 Janni smiley (flot mave du har) jamen jeg tror nu på at MCO er den største smiley
    Men det betyder jo ikke den er den tungeste *LOL*

(hehe, min lillesøster er større end mig, men jeg er da tungere end hende smiley )

• #6   2. jul 2007 Maine Coon er den største racekat i DK, ingen tvivl om det.. British Shorthair er den største korthårsracekat..
    De to racer kan godt komme op i næsten det samme i vægt.. Ved begge racer findes der en mindre type end den store.. F.eks. ved jeg der er Maine Coons på 6-8 kg.. Men der er også nogen på 12-15 kg..

Længere er den ikke smiley

• #7   2. jul 2007 Man kan så begynde at snakke om Egytian Mau, men det er vist kun højden den er størst i.. Vægt mæssigt er den ikke i klasse med en stor Maine Coon, efter hvad jeg ved.. smiley

• #8   2. jul 2007 Camilla, jeg har en Bimse på 7kg og en af mine killinger , som bor i sønderjylland vejer 9 kilo, har været oppe på 11, men da var han tyk, det er han ikke nu. Så det er ikke vægten der gør MCO større, det er simpelthen bygningen af katten smiley

• #9   2. jul 2007 Lone, det ved jeg godt, men det er vægten man sammenligner med.. Ja, en MCO er kraftigt bygget.. Det er der også NFOer der er, men de kommer altså ikke lige op på 12 kg så ofte som en MCO gør.. smiley

• #10   2. jul 2007 Når du siger at Egyptian Mau er de højeste katte, kan det så ikke tænkes, at det er Savannah katten du tænker på?? Så vidt jeg ved, så er Egyptian Mau altså ikke såå store igen ;-))

Men det der står skrevet om de forskellige racer, på forskellige sites, det er altså ikke altid rigtigt.

F.eks, så siges det, at NFO er en meget klog kat.. Jeg er bare ikke sikker på at Anton og Junior har læst lige de sider i kattebøgerne ??????

LOOOOL

• #11   2. jul 2007 Annette, jo det er Savannah katten jeg tænker på smiley

• #12   22. aug 2007 Savannah er uden tvivl den største i DK.
    Mennnnn den er jo ikke "godkendt", hvilket er noget pjat.
    Størst eller mindst kan nu være lige meget, bare man er glad for katten, og den passer til familien.

• #13   22. aug 2007 For at understøtte min påstand, så se dette link:
    http://www.savannahcatbreed.com/ katten hedder Bhodie.

Kommentér på:
Største katterace?

Annonce