{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.374 visninger | Oprettet:

ude- eller indekat?? fordele og ulemper.. {{forumTopicSubject}}

hvad mener i er fordele og ulemper ved en inde- eller udekat?

jeg står nemlig for måske at skulle have kat igen efter min gamle mis døde, men er i mellemtiden flyttet i en lille lejlighed, og vil være sikker på at en eventuel ny lille firbenet vil have det godt der hvor jeg bor . . .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ude- eller indekat?? fordele og ulemper..
  • #1   3. jul 2007 Du kan da sagtens have en kat i en lejlighed, så længe den ikke har været udekat før kan den godt vænne sig til det. Jeg tror aldrig jeg ville lade min kat være udekat, det er simpelthen for farligt og jeg ville være meget bange for at den blev kørt ned eller kom i kløerne på nogle onde mennesker.

Den eneste ulempe jeg kan komme i tanke om ved en indekat er at den jo sviner lidt med hår i fældeperioderne, så det kræver lidt mere rengøring.

• #2   3. jul 2007 Prøv at gå ind på forun søgning og så skriv ude og inde katte ...så kommer der et hav a tråde med det emne :-)))

• #3   3. jul 2007 lundkvist: okay. så der skulle ikk være noget galt i at det er en indekat selvom det er en meget lille lejlighed??
    for ja jeg kan da huske med min gamle kat at man altid var så bekymret for om den kom ind igen.

• #4   3. jul 2007 Har selv stået i samme situation og valgte så at adoptere en anden kat der allerede var indekat... Og senere hen fik jeg så en killing til at holde den med selskab *ss*
    Så du kan sagtens have en indekat.. og er jo rart at have en at komme hjem til smiley

• #5   3. jul 2007 lena c: okay tak :o)

• #6   3. jul 2007 SmileyGadget: det er jo det. :o) de er nu nogle hyggebasser de små missere.
    har bare været lidt i tvivl, da min forrige og eneste kat var udekat, og den blev da trods alt 17 år gammel :o)

• #7   3. jul 2007 Mille: ja det selvfølgelig rigtigt. men så må man bare lige støvsuge en gang ekstra :o)

• #8   3. jul 2007 lundkvist: okay :o) er heller ikk så striks med den ikk må ligge på sofaen og sofaen og sådan, så mon ikk det ville gå. . .

• #9   3. jul 2007 Kan varmt anbefalde vildkat.dk hvis du vælger at overtage en ældre kat... smiley

• #10   3. jul 2007 SmileyGadget: det vil jeg lige tjekke ud :o)

• #11   3. jul 2007 Uhh det er et sprængfarligt emne du har taget op her ;-)))

Jeg mener bestemt godt, at din kommende kat kan have et godt liv i en lejlighed. Så længe du sørger for at katten har aktivitetsmuligheder, i form af et krædsetræ den kan fræse op og ned ad, og den ikke kommer til at kede sig, så kan den sagtens have det godt i en lejlighed.

Hvis du har mulighed for det, så vil en legekammerat ofte være lykken for en kat, da den på intet tidspunkt vil være alene (og derved kede sig). To katte aktiverer hinanden men vil ikke blive mindre kælne af den grund.
    Jeg synes du bør overveje om ikke du har pladsen til at have 2 katte;-)

Fordelen ved at have en indekat er, at
    du ved hvor du har den.
    den bliver ikke kørt over af bilerne.
    den bliver ikke skambidt af hunde, ræve eller andre dyr
    den kommer ikke op at slås med andre katte om sit territorie
    den bliver ikke mishandlet af kattehadere
    den pådrager sig ikke diverse sygdomme
    den kommer ikke til at spise en mus, der har spist musegift (= forgiftning for katten)

Der er flere ting jeg ikke lige kan komme i tanke om lige nu, men jeg mener bestemt at fordelene er langt større end ulemperne..

• #12   3. jul 2007 Der er så mange smukke katte derinde, der af den ene eller anden årsag søger et nyt hjem.. sidder så ofte derinde og savler... men pt har jeg rigeligt i de to jeg har..

Håber du finder lækker kat...ung som gammel *Ss*

• #13   3. jul 2007 Annette: okay :o) jamen det lyder jo rigtigt godt :o) tvivler desværre på at jeg har plads til to katte, og er stadig i tvivl om jeg er helt hundrede procent sikker på om jeg vil have en misser. Jeg er også hestemor nemig :O) og der vil være nogle timer om aftenen hvor jeg heller ikk er hjemme,. og så ved jeg ikke helt om den bliver ladt for meget alene

altså lige nu har jeg ferie så der vil der ikke være nogle problemer..

men vil bare ikk anskaffe mig en kat, medmindre den bliver tilbudt ordentlige forhold :o)

• #14   3. jul 2007 SmileyGadget :o) har lige kigget, men er desværre ikk nogen her i jylland :o( men hold op hvor er de smukke de missere der er derinde

• #15   3. jul 2007 Hvor meget plads har du??

Hvis du er væk fra hjemmet i længere perioder (flere timer om dagen) vil en legekammerat være så meget desto større støtte for din evt. kommende kat smiley

• #16   3. jul 2007 annette: jeg bor i den allermindste lejlighed man kan forestille sig hehe.. ej jeg har 30m2.

så det er stue, soveværelse og køkken i et.

ikke det mest spændende sted for en kat. der er ikk så mange udflugtsmuligheder :o)

• #17   3. jul 2007 Jeg fik min første kat, da jeg havde en lejlighed på 20 kvm... dvs, den stod som 29 kvm, men de indvendige mål galv kun 20... smiley
    Men var heldig at have over 3 meter til loftet, så der var god mulighed for at lave aktivering til katten... Dertil var der en lukket opgang, som hun lige var ude og snuse til, eller hun gik med mig ind i vaskeriet lige ved siden af...

Man kan jo også tage katten med ud på græs i en sele... hvis man syntes det er noget, der skal prøves...

• #18   3. jul 2007 jeg har 2 indekatte. Simba som vi først havde alene begyndte at kede sig så han hyggede sig ved at kradse tapeten af væggene ( møgkat ) men så blev vi enige om at få en killing til at holde ham med selskab og siden har han ikke lavet den slags form for ballade.
    så jeg vil også mene at 2 katte er af foretrakke nu når de kun skal være inde.

men fordelen er bestemt at de ikke kan blive kørt ned eller slås med fremmede katte som man ikke ved hvad fejler og ikke lige pludselig er væk i flere dage.

• #19   3. jul 2007 Ja, jeg ville ikke anskaffe mig en indekat hvis jeg boede i en lille étter. Det ER altså ikke meget plads. Synes det er lidt synd for katten og også besværligt for en selv.
    Jeg synes helt ærligt du skal vente til du selv er 100% sikker på at du gerne vil have kat - og forhåbentlig også får mere plads.

• #20   3. jul 2007 det du også skal huske på det er at du skal købe noget godt kattegrus, så ikke bakken lugter.
    det kan godt være svært at finde et sted og sætte den hvis du ikke har mere plads for det er måske ikke så sjovt og sidde og spise mens katten sk....! og det lugter jo heller ikke godt.

• #21   3. jul 2007 Det gode ved katte er jo at de er lidt mere selvkørende, men det vil nok ikke have den store effekt hvis du ikke har mere plads end 30 kvm., men du kan sagtens have kat i din lejlighed vil jeg tro, bare den har en masse legetøj - evt. en legekammerat.
    Den største fordel ved en indekat er nok at man altid ved hvor man har den. Fordelen ved en kat der også kan komme udenfor er at man er mindre afhængig af den. dvs. at den får brændt en masse krudt af udenfor, og vil være træt og meget snaksalig når den kommer ind igen, og den vil få mulighed for at bruge sit jagtinstinkt mere. Det er også meget sundt for den at komme ud i den friske luft og lege lidt, men der er selvfølgelig risiko for at den bliver kørt over e.l.
    Jeg får min misser d. 11.august, og vi har valgt at han skal have mulighed for at komme udenfor i dagtimerne via. en kattelem, fordi vores baghave er en stor græsplæne og så kommer der en miniskov, så der er masser af natur, og miniskoven er dog så stor at når han bliver kastreret vil han ike løbe længere hjemmefra end hvor der er skov, så der er ikke så stor mulighed for at han bliver kørt over, og han har en masse natur at være på. smiley

held og lykke med det.

Kommentér på:
ude- eller indekat?? fordele og ulemper..

Annonce