spiser mit tøj!!! {{forumTopicSubject}}
Hej alle!
Min hunkat har en dårlig vane med at spise stropperne på mine stroptrøjer. Hun har endda bidt et stort hul i en nederdel. Jeg kan heller ikke ha´ nogen som helst former for blomster, for dem æder hun også. Jeg har en volliere med græs og det hele, så kan ikke forstå hvorfor hun spiser mit tøj og blomster..
Alle slags snore og lign. hun kan komme i nærheden af, æder hun! Holder selvfølgelig øje med hende nu, så hun ikke sniger sig ind i skabet, men er ret bekymret.. Har nemlig ikke hørt om andre katte der gør det.
Min hankat gør det heller ikke.
Måske er der noget galt med hendes mavse eller lign.
Er der nogen der har oplevet lign. eller evt. har nogle bud på hvad det kan være?
På forhånd tak
Sabrina
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 10
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 1 Emner: 9 Svar: 130
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Uldsutteri og div. tøjspisning er desværre ofte svært at gøre noget ved. For tidlig fravænning eller understimulering kan være årsagen. Tendensen kan også være arvelig - især siamesere kan finde på at spise tøj.
Men hvis hun virker stresset over noget, er det med at finde ud af hvad der stresser, så der kan blive gjort noget ved det. Og prøv at henvise hende til noget legetøj, der kan tåle at blive tygget i.
Nu ved jeg ikke lige hvor gammel hun er, men hvis hun endnu bare er en stor killing, er der håb om at hun vokser fra det.
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 41 Svar: 693
Snore på al legetøjet, samt ledninger i alle afskygninger har været bidt over og bliver det med garanti igen hvis det ligger fremme. (fx. oplader til mobilen, eller oplader til den bærbare)
Det kommer i perioder, og det er ikke fordi han har tandkødsproblemer, eller at han ikke har noget foder der kræver at han bruger sine tænder.
Jeg ved desværre ikke hvad det kommer af, så kan derfor ikke hjælpe dig lige på det punkt.
Det eneste jeg kan sige er, at du skal sørge for at have sikret dit hjem, så din kat ikke får slemme ting i maven (for ikke nok med at det er drøn-irriterende med ødelagte ting som katten har bidt i stykker, så er det smadder farligt for katten hvis fremmedlegemer sætter sig fast i deres tarmsystem)
Derudover er stuebambus et godt alternativ til kattegræs, og jeg har gode erfaringer med at mine katte ikke længere spiser mine planter, så længe de har en stuebambus stående. :0)
nov 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 3
spiser mit tøj!!!