{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.878 visninger | Oprettet:

Hjælp ! Jeg har aflivet 4 killinger-Hvad nu med den sidste? {{forumTopicSubject}}

Min kat fik 5 killinger i torsdags...
Jeg tog den meget svære beslutning igår at tage de 4 af dem og afleverede dem hos dyrlægen så hun kun har 1 tilbage...
nu vil hun ikke rigtig tage sig af den sidste.. hun går og leder efter de andre i hele huset.
hvad skal jeg gøre for at få hende til at slappe af og passe dne killing hun har tilbage ?????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp ! Jeg har aflivet 4 killinger-Hvad nu med den sidste?
  • #1   10. jul 2007 Nu kender jeg jo ikke grunden til at du besluttet det med de 4 andre ?

    Men du har et stort job nu. Hvor gammel er killingen ?



  • #2   10. jul 2007 Jeg vil ikke være fordømmende, fordi der kan være en grund til at Majken gjorde det..... Hun skriver jo selv at det var en <b>meget svær</b> beslutning!

    Men hvad den gode grund er, ved jeg ikke, og sidder nu her og ryster - om det er af forfærdelse, sorg eller vrede ved jeg ikke, men det er ikke fair at aflive killingerne i <i>mine øjne</i>! Så er det bedre hvis missemor slet ikke havde fået killingerne, og var blevet neutraliseret!

    Nu må <b>du</b> Majken, tage over som missemor. Dvs. at du skal give den resterende killing flydende KMR mælk hver 3. - 4. time <b>døgnet rundt</b>! Du skal tørre den bagi for at stimulere den til at urinere og lave stort, da det er noget den ikke selv kan endnu.

    Husk at den er <b>dit</b> ansvar nu, og det ville være synd også at aflive den!


    Potedask herfra.


  • #3   10. jul 2007 Betina - hun skriver jo at den blev født i torsdags, så den må være fem dage gammel nu. *Smiler*

    Poteknus.


  • #4   10. jul 2007 Husk at KMR mælken skal være <b>lettere</b> opvarmet, så det har samme temperatur som dit håndled. Ligesom når man giver en baby flaske. Og det må for Gud´s skyld <b>ikke</b> være for varmt!

  • #5   10. jul 2007 DK Azizam smiley Der var jeg ikke helt vågen endnu. Her i huset hjælper vi jo Ritas killinger lige som Azizam skriver. Da hun fik dem ved kejsersnit, det er hårdt arbejde, men det er bare om at komme igang.

    En anden ting som også er vigtigt at huske på er at den lille ikke må blive kold for så klare den det ikke.


  • #6   10. jul 2007 Majken, vi er mange herinde der savner svar.....

  • #7   10. jul 2007 Ja vi gav dem hver 2. time hele døgnet rundt.

  • #8   10. jul 2007 hejsa

    majken har tidligt imorges skrevet til mig vedr dette og jeg er nok ikke den eneste hun har skrevet til, der er garanteret en årsag til det valg hun har taget, så indtil hun svarer osv syntes jeg i skal lægge de fordømmende ord fra jer og istedet hjælpe hende, så hav da tålmodighed og vent til hun selv ka gi svaret istedet for i bare gisner om det


  • #9   10. jul 2007 Hej Johnny.

    Jeg fordømmer hende jo ikke, men skriver bare at jeg undrer mig over hendes beslutning, samt at hun nu må huske at hun har et <b>kæmpe</b> ansvar overfor den overlevende.....


    Poteklem.


  • #10   10. jul 2007 johanna: nej den var nu heller ikke møntet på nogen speciel, ku bare læse at folk syntes det var underligt

  • #11   10. jul 2007 ups..

    det ville ha værey bedre at få alle avlivet og så neutralisere mor mis..

    knus


  • #12   10. jul 2007 Godt sagt Johnny, jeg er sikker på derren logisk forklaring på hendes valg - evt at killingerne var syge...

    Jeg håber alt er vel Majken og at Missemor er faldet til ro... Tror du skal sørge for at hun er et roligt sted med killingen uden for meget gennemgang, så hun falder til ro.. Evt. aflukke nogle rum så hun ikke har adgang til hele huset...


  • #13   10. jul 2007 derren = der er en...

  • #14   10. jul 2007


    Ligegyldig hvad , så er aflivning af 4 af dem ikke det rigtige efter min mening .. så er det da bedre for missemor slet ikke at have fået nogen . i bund og grund er det i hvert fald synd at hun kun skal beholde en .

    er også interesseret i en grund til dette ...


  • #15   10. jul 2007 Lykke - hvad hvis de 4 var syge?

    Jeg har da haft 2 katte fra samme kuld, hvoraf den ene havde kattesyge og måtte aflives..
    Den anden var kernesund...
    Det er da dyreplageri at holde syge katte i live.....

    Lis D - en af mine veninders kat har lige fået 3 killinger, hvoraf 2 var dødfødte, men missemor passer da stadig den der er overlevet....


  • #16   10. jul 2007

    Majse - ja selvfølgelig .. men så må hun lige komme med en grund , det er da en selvfølge der vil komme en masse dømmende kommentarer på grundlag af sådan et emne ...


  • #17   10. jul 2007 Jeg er vokset op på landet, og da jeg var ung var det normal praksis at man lod katten beholde en killing og aflivede de andre, det var svært at komme af med killingerne og man ville heller ikke tage alle fra katten.

    Jeg siger ikke at det er rigtigt eller forkert, jeg siger bare at den holdning er jeg selv vokset op med.

    Og læs nu, det er heller ikke hvad jeg selv praktiserer, de katte jeg ikke ønsker får killinger er neutraliseret.

    Men der er forskellige normer for hvad der er kotume alt efter om man er fra landet eller byen og i hvilke omgivelser man er vokset op.

    held og lykke med den ene

    Mange hilsner
    Heidi


  • #18   10. jul 2007 Lykke N - ja tror da også at der kommer en grund, men der er jo ingen grund til at dømme på forhånd....

    Måske hun er på arbejde nu ?

    Indlægget blev postet 05.41 imorges - måske hun var på vej ud af døren, så hun ikke har mulighed for at forsvare sig pt...

    Nu var hendes spm. :

    "hvad skal jeg gøre for at få hende til at slappe af og passe dne killing hun har tilbage ?????" citat : Majken N.

    - måske du skulle prøve at hjælpe hende i den retning istedet for at fordømme? -Det kan hun ikke bruge t en rygende fis.....


  • #19   10. jul 2007 Heidi - ja det gjorde min tante også da vi var børn - de havde så mange misser og om sommeren var der killingeboom....

    Så de fik en killing hver ... og det gik fint...

    Ik at jeg støtter op om det, men sådan var/er det tit på landet....


  • #20   10. jul 2007 Det er da ærgeligt at de 4 skulle aflives, men der er vel en god grund til det smiley

    jeg tror at det er en god idé at lade hende få en til fra et andet kuld, på ca. samme alder som den ene killing du har, for missemødre er kærlige til at tage imod nye, og det er hun garanteret også nu hvor hun mangler 4, og hun forstår ikke hvor de er.


  • #21   10. jul 2007 jeg har lige fået afivet tre og beholdte selv to og det går bare super

  • #22   10. jul 2007 Øøøh? Hvorfor er det I afliver jeres kattekillinger alle sammen?

  • #23   10. jul 2007 Eller, alle sammen var nok groft sagt. Men Majken N og Majken F er spørgsmålet henvendt til? Undrer mig over hvorfor man lader ens kat få killinger for så at aflive dem?
    Var de syge eller hvad?


  • #24   10. jul 2007


    Ja det siger jeg også .. få dog katten neutraliseret i stedet for at aflive killingerne ... ?


  • #25   10. jul 2007 lykke d
    jeg er helt enig med dig jeg har 6 killinger og jeg kunne ikke drømme om at få dem aflivet
    kan godt forstå misse mor er urolig når hun mangler sine killinger


  • #26   10. jul 2007 sidder her med en grim smag i munden smiley
    og prøver at styre mit temp men få jeres hun kat neutraliseret så er i fri for at tage den beslutning
    siger ikke mere så kommer der bare noget grimt ud


  • #27   10. jul 2007 Min fantasi rækker ikke til at jeg kan forestille mig den gode grund, der er til at aflive 4 killinger ud af et kuld på 5. Men det er åbenbart sket i samråd med dyrlægen, så der er altså en grund.... hmmm... Hvis killingerne var syge, så havde Majken N vel nævnt det. (Det er dagens gåde det her).

    Og huhej hvor det går, Majken F har så også fået aflivet killinger og beholdt to. (og to killinger er i en anden situation end èn killing, så jeg tror da gerne at det går super). Men hvorfor i hede hule hel.... få killinger, når nogle af dem skal aflives?!
    Neutralisation er altså opfundet!



  • #28   10. jul 2007 hvorfor får i killinger når i alligevel får dem aflivet
    helt ærligt fåm dem sterliseret


  • #29   10. jul 2007 Jeg forstår det godt nok heller ikke... Jeg ville aldrig kunne drømme om at få aflivet killinger. Det er jo ikke kattemors skyld, at man ikke har taget sig sammen til at få den neutraliseret...
    Men som flere herinde har sagt, må der jo være en god grund. Jeg venter i alt fald spændt!


  • #30   10. jul 2007 Kunne godt tænke mig at høre nogen svar fra hende der startede tråden :-))

  • #31   10. jul 2007 Mie og Lena C - Det tror jeg at vi alle kunne :o) Håber da vi får en forklaring engang.. Også fra Majken F på hvorfor hun fik aflivet 3.

  • #32   10. jul 2007 Det er ikke mormissen´s skyld at hun ikke er blevet neutraliseret, ej heller killingerne´s skyld at de blev givet livet, for at få det taget fra dem igen, og for en af dems vedkommende, blive helt alene, med en mor der søger efter dens søskende, frem for at tage sig af den!!!!!

  • #33   10. jul 2007 kan ikke forstå at hun skriver hjælp hun har fået aflivet 4 killinger gad vide om hun har fortrudt
    jeg glæder mig til at få en forklaring


  • #34   10. jul 2007 forstår heller ikke hvorfor man afliver dem, for selv om det har væet et ups kuld må man jo tage den derfra og passe dem så godt man kan og så få neutraliseret katten hurtigst muligt bagefter.

    men føler lidt med majken for jeg har selv prøvet at været missemor for 2 killinger på 2 uger og det er ikke nemt... til gengæld får man nogen super dejlige katte ud af det da de er 100% vant til mennesker.


  • #35   10. jul 2007 hvor er hovedpersonen lige selv i den her tråd???

    Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvorfor man får killinger for at aflive dem


  • #36   10. jul 2007 lis d
    hun har jo selv oprettet den her tråd så hun må jo tag imod det folk skriver til hende i denne tråd hun er vel så voksen at hun kan svare for sig selv
    man har lige lov til at tænke sig om inden man går hen og får aflivet sine killinger
    britta
    jeg er ening med dig


  • #37   10. jul 2007 Betina du skriver : " man har lige lov til at tænke sig om inden man går hen og får aflivet sine killinger "

    -Hvor ved du fra om killingerne var raske ?
    -Det ved INGEN herinde - men alligevel er i en flok kværulanter... Vent dog med at komme med påstande indtil Majken igen er Online... - måske hun er på job, og ikke har mulighed for at svare!!


  • #38   10. jul 2007 Jeg synes lige man skal vente med at dømme indtil der er kommet en grund til at de er aflivet. Majken svare nok når hun får tid, hun er måske på job,så hun ikke har kunne svare

  • #39   10. jul 2007 Ups majse var lige lidt hurtigere end mig *GG*

  • #40   10. jul 2007 conny - 2 sjæle 1 tanke - det er så tarveligt at hakke på folk der ikke er til stede ....

  • #41   10. jul 2007 h vad med at få sterileseret kattene,og så tage ud på INGES KATTEHJEM.Der ude er der mange der venter på et godt hjem, det er der da en mening i

  • #42   10. jul 2007 føler ikke der er nogen der hakker ... det er bare ikke til at forstå hvorfor den vej er valgt ..... hvis killingerne var syge var valget nok ikke helt så svært som majken skriver så mon ikke det er uvidenhed der har givet det udfald .... men venter oxo spændt på hendes svar *SS* ... majse hvem kvæulere ??????? folk stiller spørgsmål og kommer med deres umiddelbare mening der er et debat forrum ikke en ryg klapper klub *S*

  • #43   10. jul 2007 Ditte - jeg synes det er at kværulere, når folk skriver det samme igen og igen...
    "Hvorfor få killinger når de skal aflives"
    "Hvor er personen som startede denne debat"

    Der er jo nogen der går på arbejde fra 7-15, så derfor kan hun ikke svare måske....
    Det hjælper jo ikke at koge suppe på samme høne hele dagen.. Det bliver ? jo ikke besvaret af.....

    Debat? - så vidt jeg ved går en debat ud på at alle parter er med ... - Majken har ikke været med siden kl 05:41:42 imorges... - Hun er parten der har startet det her... Hvis hun ikke svarer - er det ikke en debat....


  • #44   10. jul 2007 så folkens klap nu lige hesten og så vent fo søren da med alle jeres gætterier vedr denne sag, indtil videre er det kun majken der ved hvorfor det er sket, så afvent da hendes svar istedet for alt det jamren og brokken.
    hun har muligvis dummet sig eller osse har hun bare gjort det bedste for killingerne, men uanset hvad burde vi hjælpe hende istedet for at sable hende ned på forhånd


  • #45   10. jul 2007 Nemlig Johnny... - Man skal ikke dømme hende når man ik ved hvad der er sket....

  • #46   10. jul 2007 Johnny kan godt se at vi er mange undren her.

    Men jeg syntes nu også at der er blevet givet nogle gode råd.

    - Hold moren og den lille i et lille rum, hvor hun har adgang til toilet + mad

    - Sørg for at veje den lille og følg med i om den tager på. Giv flydende KMR (evt. hver 2. - 3. time)

    - Hold killingen varm (en varmepude OBH kan købes hos isenkrammeren, er en god ting)

    Kan ikke huske om der er flere, håber at alt vil gå godt for den lille, mor og Majken


  • #47   10. jul 2007 Betina M - Den måde du skriver rådene på er jo noget Majken kan bruge konstruktivt.....

    Men kommentarer som:

    hvorfor pokker aflivede du dem?
    er målløs...stakkels missemor...
    få dog katten neutraliseret i stedet for at aflive killingerne ... ?
    hvorfor får i killinger når i alligevel får dem aflivet
    helt ærligt fåm dem sterliseret
    hvor er hovedpersonen lige selv i den her tråd???

    Disse kommentarer kan Majken jo ikke bruge....
    I bund og grund spurgte hun om RÅD til hvodan hun kunne hjælpe den lille killing der nu var tilbage....
    Alle de andre kommentarer kan man jo komme med, eller rettere sag spørge om på en normal medmenneskelig måde efterføled, og når personen er online så hun kan debattere med.....


  • #48   10. jul 2007 Undskylder stavefejl........

  • #49   10. jul 2007 majse
    så kunne jo skrive det


  • #50   10. jul 2007 Betina - Hvad mener du?

  • #51   10. jul 2007 Kære venner.
    Uanset at det måske gibber lidt i os, når vi læser majkens indlæg, så må vi lige huske på, at der sikkert har været en vægtig grund til at Majken har taget denne beslutning. Hun skriver jo altså at den var meget svær at tage.
    Der ud over, kan jeg faktisk ikke se, at Majken skylder nogen en forklaring på hendes beslutning, det er jo i bund og grund hendes kat og hendes valg, vi kan så være uenige med hende eller ej.

    Majken.
    Luk hunkat og killing ind i et rum hvor hunkatten kan ligge et mørkt sted med sin killing og lad hende få så meget ro som muligt.


  • #52   10. jul 2007 Majse - Måske kan hun ikke bruge det, men jeg synes hun har fået masser af råd. Jeg kan i hvert fakd ikke give hende bedre råd end dem hun allerede har fået.
    Og kan da godt være at hun ikke kan bruge vores kommentare til noget konstruktivt, men kan ærlig talt godt forstå at man stiller sig undrende og spørger til Hvorfor man tager det valg (svært eller ej).


  • #53   10. jul 2007 Self. skylder ingen af de to Majken'er nogen, nogen forklaring, men jeg tror personligt at jeg ville tænke pænere om dem begge to hvis de kom med en. Af de så måske er ligeglad med hvad vi andre tænker er også fuldstændiig fair, men laver man en tråd om sådan noget her, jamen så kommer der da visse uforstående kommentare til. Sådan er det jo også i Alle de tråde om vaccination, neutralisation, dyrlæge besøg, etc. som kommer..

    Og jeg vil sige at jeg kunne styre mig og lade være med at kommentere, lige indtil jeg læste det den anden Majken skrev om at hun havde fået aflivet tre, og de to havde det fint. Så blev det altså lidt for meget, og jeg var nødt til at spørge Hvorfor de vælger at gøre det?


  • #54   10. jul 2007 Hej alle sammen...
    Tak for alle jeres svar...
    Uanset om de er positive eller negative... :-|
    Jeg havde alle killingerne med hos lægen. Vi fandt den stærkeste af dem, dyrlægen sagde at det ikke var noget problem med at tage 4 killinger fra. Det skulle nok gå godt...
    Jeg skal også huske at sige at jeg ALDRIG har haft kat før, og at jeg først fik mis for en måned siden... jeg ANEDE ikke at hun var med killinger... troede bare hun var lettere buttet. smiler... jeg er jo nok lidt naiv.
    Jeg havde ingen mulighed for at komme af med killingerne, alternativet var en aflivning senere når de blev ældre. Derfor tog jeg beslutningen om aflivning.
    Det var bestemt ikke nemt og jeg hylede hele vejen der ned og hjem igen.
    Grunden til at de først blev taget til dyrlægen i går er at de er født sent torsdag aften (den sidste kom omkring midnat) og der er der ingen dyrlæge i mit område der har åben...
    Jeg kunne ikke nå dyrlægen fredag p.g.a. overarbejde her i sommerferie tiden...
    Jeg kan godt forstå at i undre jer, men jeg gør alt hvad jeg kan. jeg kan ikke gøre mere end mit bedste.
    Nu har mis og mini mis haft dele dagen i dag alene sammen, og det er mit indtryk at det går bedre... Hun ligger og putter med den lille og skælder mig ud når jeg tar' mini mis op...
    Tak til alle der har svaret, jeg vil tage de gode råd til mig...


  • #55   10. jul 2007 hejsa majken

    det lyder godtnok skønt at missemor igen har taget sig af sin killing, håber det bliver ved med at være sådan, både du og misserne får lige et kæmpe held og lykke herfra*SS*


  • #56   10. jul 2007 Majken. Jeg tager hatten af for dig for din ærlighed. Du har helt sikkert lært noget - og du har gjort det, så godt du kunne.

  • #57   10. jul 2007 Var rart at der kom en begrundelse smiley

    Men må man spørge hvorfor du ik beholdte alle killinger og gik af med dem når de er 12 uger ? Tror nu nok du skulle være kommet af med dem smiley


  • #58   10. jul 2007 Der er ufatteligt mange killinger til salg og bortgivning her i området... Det er ikke nemt at komme af med dem...
    Jeg har enda svært ved at finde en ny ejer til den mini mis jeg har tilbage...
    Nu må vi se hvordan det går... jeg er positiv optimist... det skal nok gå alt sammen...


  • #59   10. jul 2007 Det skal nok gå... smiley

  • #60   10. jul 2007 Helt ærligt, skulle vi ikke alle prøve at feje for egen dør før vi bebrejder Majken. Jeg tror vi alle har handlet i bedste tro for senere at finde ud af, at vi med den viden vi har fået ville gøre det anderledes. Jeg har i hvertfald.

  • #61   10. jul 2007 Helle H.

    Hvad er det der gør at du tror at man bare lige kan aflevere killinger til internater???????

    De er godt fyldt op for tiden, og de må sige nej til mange mennesker.
    Der er pt så mange killinger der bliver losset ud på rastepladser og i skraldespande, at de ikke har plads til at tage de killinger folk kommer med.

    Jeg synes det er flot gjort at få dem aflivet i stedet.
    Ellers havde internatet måske måttet gøre det.

    Der er for mange killinger hvert år, så der bliver altså aflivet rigtigt mange også på internater.

    Majken indrømmer jo blankt at hun endnu ikke har den store viden, men hun tager da ansvar, og lytter.

    Husk på at i modsætning til dig, er vi ikke alle født med en stor viden om katte.
    Alle vi andre har måttet lære det først.

    Dorte Hansen


  • #62   10. jul 2007 Jeg må give Helle H ret. Der er mange steder, hvor de vil tage imod kattene, selvom der er overfyldt. I Høng kan man aflevere dem til dyrlægen. Hun bringer dem så videre til nogle hjem, og indtil hun har fundet et, passer hun dem selv eller putter dem i "pleje" hos privatpersoner. Hun har en hel lille telefonbog med navne på mennesker, der er villige til at hjælpe katte i nød. Men som Helle siger, er det ikke sikkert, at det er en mulighed overalt.

  • #63   10. jul 2007 Nu må i sgu stoppe....

    Det er da en meget moden og god beslutning at tage, hvis man er meget i tvivl om at killingerne kan få et nyt hjem...
    Som der er en der siger så er internaterne totalt oversvømmede med katte og killinger hver sommer..

    Og det er jo ikke fordi at killingerne bliver henrettet med smerte og rædsel...
    Det er da hundrede gange bedre at aflive dem nu end senere...
    Der er SÅ mange katte og killinger til salg ALLE steder og det ville da være lettere hvis alle kastrerede og sterriliserede deres dyr hvis de ikke har planlagt kuld..

    Det er endda tilladt at aflive killinger selv indtil de er en uge gamle..

    Jeg ELSKER dyr. Men jeg har ikke et eller andet romantisk billede af at alle dyr skal ha' et lykkeligt hjem. For det får de ikke allesammen, og så er det sgu bedre at aflive dem...
    Det at elske dyr, indebærer også at man kan tage beslutninger som er bedst for dyret. Og det betyder også nogen gange at det er aflivning!!




  • #64   10. jul 2007 Altså hvis man ikke lige kender nogen og der ikke er plads på internater, så er mulighederne da udtømte, når man ikke har særligt lang tid til at beslutte sig til aflivning af nyfødte killinger...

  • #65   10. jul 2007 Helle H - Nu synes jeg du er grov ... Og Nej Hillerød, Glostrup og Næstved Internaterne tager IKKE imod katte lige nu, da der er overfyldt.... Jeg kontaktede alle 3 steder med henblik på at få omplaceret Cæsar, og de kunne ikke hjælpe....

    Jeg synes da at det er det mest humane hun har gjort...
    Nogen afliver selv killingerne udenom dyrlægen ... - tør ikke tænke hvordan, men killingerne lider i det mindste ikke når det bliver gjort hos en "autoriseret"......

    Jeg vil nærmere sige Fy til dig ....


  • #66   10. jul 2007 det var så ikke Fy men Føj....

  • #67   10. jul 2007 jeg håber du får din kat neutraliseret inden den kommerud, for så undgår du sygdomme fra "beskidte" fremmede hankatte, og du undgår også denne grimme siyuation du står i nu..

    knus


  • #68   10. jul 2007 Jeg forstår fuldt ud Majkens valg ... Bare tanken om at stå med 5 killinger om 12 uger, som intet hjem har, og at man så må ty til aflivning på det tidspunkt er da 100 gange værre end at gidem fred nu,inden de har oplevet verden... Bare det at hun har taget missemor til sig, siger meget om Majken... - Hun er et godt menneske der tænker på missemors ve og vel....

  • #69   10. jul 2007 280 % enig....

  • #70   10. jul 2007 Hvad hvis hun har prøvet andre muligheder? Det melder historien ikke noget om....
    Og om du synes at dyr er vigtigere end mennesker er heldigvis din sag .... Så for at man GERNE vil ha børn er man ligeglad med dyr?! Er det dét du vil pointere??


  • #71   10. jul 2007 Forhåbentlig er Majken også ligeglad med din hensynsløse pessimistiske måde at henvende dig til hende på, for dét er da under bæltestedet!

  • #72   10. jul 2007 Det er ganske nemt at være frelst....
    Undskyld - men jeg kan kun tilslutte mig Majse og Line.


  • #73   10. jul 2007 Tak claes S .... Jeg synes godt man kan tale pænt... den måde Helle taler til Majken på en meget umenneskelig... Og ikke en måde man taler til en person som har handlet i bedste mening .....

  • #74   10. jul 2007 jeg syntes også majken har gjort det rigtige, eller ihvertfald hvad der har været rigtigt for hende

  • #75   10. jul 2007 Nej jeg vil da ikke falde ned ... Det er da dig der skal lære at formulere dig ordenligt! Og lære at snakke pænt til andre....

    Majken føler at hun har gjort sit bedste - Gjort er gjort, det kan hun ikk lave om på ...

    Vil så lige pointere at hvis jeg ikke havde fundet den dame som nu har Cæsar boende, ville jeg også måtte ty til aflivning ... Internaterne ville ikke tage imod ham, hverken Inges eller Dyrenes beskyttelse i Darup....
    JEG havde heller ingen andre muligheder....


  • #76   10. jul 2007 Uh, ja.. Jeg kan rigtig godt forstå hvorfor Majken har valgt at handle som hun gør, især bakket op af en dyrlæge (som dog åbenbart ikke vidste helt så meget som de mangeårige opdrættere herinde).
    At jeg aldrig selv ville have valgt det og kæmpet med næb og klør for at opfostre dem og finde gode hjem blandt venner og familie, er så noget helt andet..
    Men jeg er glad for at høre at Mis og Mini-mis begge har det godt og hygger sammen.
    Kommer Mis ud eller? Og hvad giver du af foder? Og hvad ligger den lille på? :o)
    Skriv endelig privat hvis det er du har nogen spørgsmål, vi hjælper meget gerne :o)


  • #77   10. jul 2007 Jeg snakker pænt til folk, men hvis folk behandler mig eller andre skidt, som du gør med Majken, så snapper jeg... - sådan er jeg....

  • #78   10. jul 2007 Helle, Man kan også bare konkludre at Majken har gjort hvad hun fandt bedst i den situation hun nu lige stod i.
    Ingen får aflivet killinger for sjov vel?


  • #79   10. jul 2007 Og Helle man kan SAGTENS sige/skrive sin mening på en pæn måde.... (læs Eva K's seneste indlæg) ...

  • #80   10. jul 2007 Majken . det er jo dig der har startet det hele her.. :o)

    Hatten af for dig .... Forstår fuldt ud din beslutning ...

    Dejligt at høre at Missemor er faldet til ro og at hun nu passer godt på sin guldklump ....


  • #81   10. jul 2007 Nej Jeg bider ikke særlig hårdt over internettet .... Det er lidt svært ...
    Din mening - fint - men en anden gang så kunne du måske skrive tingene på en anden måde - Folk har følelser - Ligesom dyr ....


  • #82   10. jul 2007 "sådan en som mig" - yes yes .... Det kører for dig lige nu .... Jeg respekterer skam begge meninger ... men måden det bliver sagt på er pææænt afgørende....
    Men hvad ved "sådan en som mig" da oss om noget som helst ......


  • #83   10. jul 2007 Helle, hvis du nu læste hvad andre har skrevet til dig - ikke kun mig, kan du jo se at du vælger at skrive det på en måde, hvor folk misforstår dig ..... Ikke kun mig, men mange af de andre brugere herinde....

  • #84   10. jul 2007 Så, lad det nu blive ved det :o) Tingene er sagt og gjort, og kan ikke laves om, og vi bliver nok aldrig helt enige (heldigvis) om tingene herinde..
    Men lad os glæde os over at den sidste killing da har det godt..


  • #85   10. jul 2007 Nej men det er jo så MIN mening - at jeg synes du har skrevet nedladende til Majken ....
    Min mening .... Som DU nu ikke respekterer .....


  • #86   10. jul 2007 Ja Eva du har ret ........

    Helle tak for debatten - Du får ret, jeg får fred .....

    Og Majken - Good Luck ... Hold os opdateret....


  • #87   11. jul 2007 Jeg syntes at i er temmelig hård ved maijken, hun har taget en svær beslutning, der desværre har givet bagslag.
    Hun er ikke forpligtet til at give os grunden til sin beslutning. Det er trods alt en privatsag.

    Giv hende istedet for et godt råd til hvordan hun hjælper mormissen videre.


  • #88   11. jul 2007 Majken>>> Held og lykke med missemor og den lille ny.
    og så kan jeg så kun give Majse ret i denne debat, majken har taget en beslutning omkring hvad hun mente var bedst,og er så fair at være ærlig omkring det, og det synes jeg hun skal ha ros for. Det kan da godt være der ville komme 1 el.2 og kigge, men hvad så med resten,hvis hun ikke kunne komme af med dem.så skulle de aflives i en alder af 12 uger,det mener jeg ville være sværer,der har man jo fået et forhold til de små mislinger. Dette er så bare min mening


  • #89   11. jul 2007 syntes den dyrelæge der har rådført her er en kegle
    men det er ikke majkens skyld overhoved ..... man tror jo gerne på det de siger hvis man ikke ved bedre selv *S*


  • #90   11. jul 2007


    Jeg støtter op om Helle H , uden på nogen måde at "disse" Majken .. Min holdning er også at dyr er ligeså vigtig som børn , ja som mennesker ... man går jo heller ikke hen og afliver et barn !?

    man har lov til at komme med sine meninger , uden at de behøver vendes til noget negativt


  • #91   11. jul 2007 Lykke Du kan sq ikk sammenligne et barn og en kattekilling!

  • #92   11. jul 2007 Lige et ? til Lykke og Helle :

    Har i børn selv ?


  • #93   11. jul 2007 Helt ærlig denne debat er simpelthen blevet en tand for åndsvag.

    Verdens værste rovdyr er mennesket, det er der ingen tvivl om, men at sidestille killinger med børn !!!!!!!!!!


  • #94   11. jul 2007 Ja selvfølgelig har katte ret til et godt liv ....

    Men eftersom du ikke har børn, kan du ikke tillade dig at sammenligne de to ting ......

    Nå først man har - igennem STOR smerte født en lille baby - og sidder med ham/hende i armene - kan man se at det INGEN sammenligning har.....

    Og alt dit "jeg har lov til dit og dat" hjælper ikke her ....
    For du har ingen forstand på hvad det vil sige at være mor... - Ergo kan man ikke sammenligne de to ting....


  • #95   11. jul 2007 Og Nej du er IKKE mor til kattene - De har deres egen mor.... - Du er deres ejer ... - Der er stor forskel!!

  • #96   11. jul 2007 Jeg bliver sur når folk sidder og sammenligner børn og katte .... "du ville heller ikke aflive dit barn" skrevet af Lykke - noget som DU bakkede om ....
    Det er rygende forkert ..... Både fordi mennesker og dyr ikk er genetisk idntiske og katte får sygdomme på andre måder end mennesker....

    "Dyr er noget af det vigtigste der findes (vil hellere have dyr end børn)" - Citat fra dig! - Så hvordan skal man lige kunne vide at du er ufrivillig barnløs, når du skriver sådan????

    Og hvad andre mennesker gør og om de kalder sig for "Mor" til deres dyr, er deres sag .... Det er min mening.... - Man kan aldrig sammenligne det for du kan aldrig blive biologisk mor til en kat .... katte = katte ... Mennesker = mennesker....
    Man kan IKKE sammenligne de to ting ....


  • #97   11. jul 2007 Helle

    Det gør mig meget ondt at høre, og i denne situation forstår jeg godt dine holninger og meninger, " jeg ville nok odså have tagt dyrene til mig, som var de mine børn, hvis jeg var i din situation" men du bør derfor også forstå vores og være lidt mindre fordømmende.

    Også så syntes jeg at tonen er uhørt. vi er vel voksne mennesker.


  • #98   11. jul 2007 Er det meningen at jeg skal have medlidenhed med dig nu ?
    Hvor meget medlidenhed havde du med Majken igår,som var ked af det??


  • #99   11. jul 2007 Jeanette - jeg forstår skam også godt at man ser anderledes på dyrene når man ikke har børn ....
    MEN man kan ikke tillade sig at sammenligne de to ting når man ikke har børn .....

    Mine katte eller andre dyr, vil aldrig kunne sammenlignes med Emil eller blyp i maven...


  • #100   11. jul 2007 Ved det godt May-Brit - jeg bliver bare gal når man sammenligner katte med børn....

  • #101   11. jul 2007 Majken - Hvordan er natten gået med minimissen og mormissen?

  • #102   11. jul 2007 Hvem afgør egentlig hvad man kan tillade sig at sammenligne? Det ene er vel lige så rigtigt som det andet - for den som har meningen.

    Majken. Jeg er også interesseret i at høre, hvordan det går med dine katte i dag. Forhåbentlig bedre end i går.


  • #103   11. jul 2007


    Ja igen .. ingen afgør vel hvilken mening der er rigtig ... Majse . du har din mening , andre har deres .. jeg sidder ikke og skriver grimme ting til dig ( eller andre ) Jeg har min mening , og den står jeg fast ved også selv om du måske synes den er rygende forkert , men det er DIN holdning .

    Jeg er ikke så gammel , men derfor kan jeg godt sige hvad jeg mener , og bestemt , jeg skal da have børn engang . Men jeg mener stadig at dyr er ligeså vigtige som mennesker .. for mig er alle individer med hver deres liv . Nu siger du at det kan jeg ikke udtale mig om når jeg ingen børn har .. Jeg har søskende jeg elsker over alt på jorden , som jeg vil gøre alt for ... Men jeg vil bestemt også gøre alt for mine dyr , lige til det sidste . For sådan er JEG .

    Det er princippet i bare at tage sine små killinger med til dyrlægen og aflive dem - fordi det måske er det letteste !? ... der er grænser for hvor meget man kan nå at gøre for at få dem afsat på 3 dage ! Man bliver da nødt til at tage et ansvar .
    Man får jo heller ikke børn , hvis man ikke kan have dem . sådan er min holdning , og den står jeg altså ved ...


  • #104   11. jul 2007 Lykke Hvis du nu har læst hvad Majken skriver - så har hun ikke haft mormissen ret længe ... -Hun vidste ikke det var gravid......

    May-Britt - du skal da ikke komme og fortælle mig at katte er ligeså stort et tab som et barn ville være....
    Hvis min kat døde ville jeg da komme mig over den i løbet af et par måneder - Tabet af et barn kommer man sig aldrig over....


  • #105   11. jul 2007 Og Lykke jeg skriver heller ikke grimt til andre.... - Jeg siger min mening uden omsvøb - Måske det lyder grimt i dine øjne, men det kan jeg efterhånden ikke tage mig af...

    Min mening er at katte og andre dyr er ekstemt dejlige og have, men derfra og så sammenligne dem med mine børn - der er meget langt....

    Og nu gider jeg ikke diskutere det her mere....
    Vi er uenige.... slut....


  • #106   11. jul 2007 Nå, det var da rart med en forklaring. Majken kan ikke klandres for uvidenhed. Men den dyrlæge, der har "rådgivet" hende, burde vide, at killinger har brug for søskende (bare én) at vokse op med. Ærgerligt at Majken ikke spugte om råd her på KG, inden hun tog til dyrlægen, for så havde den ene tilbageblevne killing nok haft en bror eller søster nu.

    Mht. om det er ok eller ej at aflive raske killinger, tja,... ikke engang i Det Dyreetiske Råd kan de blive enige om det, så selvfølgelig har vi her på KG også forskellige meninger om den sag.




  • #107   11. jul 2007 Ja husk det Helle - ytringsfrihed gælder altså også mig .... så min mening er ligeså gældene....

    Men slut med det emne, gider ikke diskutere det mere med dig.....


  • #108   12. jul 2007 hej alle...
    Hold da op... det var ikke min mening at i skulle blive uvenner allesammen... Det er jeg meget ked af...
    Jeg har spurgt om hjælp og har fået nogle gode råd jeg kan og vil bruge...
    Jeg har også fået kommentarer som jeg ikke kan bruge til noget som helst..
    jeg tør jo næsten ikke stille et spørgsmål mere, af frygt for hvad der så vil ske...

    Men jeg skal lige tilføje at jeg synes (med min ringe erfaring) at det går meget meget bedre... de ligger i dette øjeblik og sover viklet totalt ind i hinnanden.
    DET er dejligt for mig at se.


  • #109   12. jul 2007 DET er vi gla for at høre - at de ligger sammen ..!
    Pøj pøj med det hele.


  • #110   12. jul 2007 > glade< mener jeg..

Kommentér på:
Hjælp ! Jeg har aflivet 4 killinger-Hvad nu med den sidste?

Annonce