{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Orijen VS Essential VS Purizon VS Carnilove
  • #1   25. jul 2018 Orijen er uden tvivl det bedste på markedet. Men katte har jo også præferencer smiley
    Find et godt vådfoder, som katten elsker, trods den ikke er sulten.
    Hvordan er kattens muskelmasse? Nogen katte kan jo synes tynde, fordi de er i meget god form?


  • #2   25. jul 2018 Jeg bruger Orijen, men blander med et par andre ting, fordi jeg har oplevet, at stå med katte, hvor jeg pludseligt ikke kunne få det de normalt fik, så måtte jeg skifte alt for hurtigt.
    Jeg har 2 katte den ene er tynd og den anden har for meget på sidebenene, jeg giver vådfoder 3 gange om dagen, det holder mine i fin stand.
    Hvor gammel er din kat? Har den altid været tynd?
    Min erfaring har været, at mine katte har været ret runde som killinger, for så pludseligt i 10-11 mdr alderen at være ret tynde, og først finde den rigtige balance i 2 års alderen.
    Hvis din kat er blevet tynd, så gå til dyrlægen med den, det kan være tegn på sygdom, uanset alder, men særligt ældre katte har brug for god kost, og kan let tabe sig, og man skal altid få dem tjekket hos dyrlægen, så man ikke bare prøver nyt foder og overser sygdom.


  • #3   26. jul 2018 Hej Lisa, der er flere varianter af de forskellige mærker.
    jeg vil anbefal dig at kigge indholdsfortegnelserne godt igennem og gå uden om dem der indeholder kartofler.
    af dem der er tilbage vil jeg anbefale at vælge den med højest indhold af protein og fedt smiley
    Du er velkommen til at ringe, hvis du får brug for det smiley
    mvh. Jeanette


  • #4   27. jul 2018 Han er lige over 1 år (Maine coon blanding) og har altid været rimelig tynd. Synes det er blevet værre på det sidste, men det er jo nok fordi han vokser opad, men vægten forbliver den samme (hvilket jeg jo ikke synes den burde). Han opfører sig helt normalt, spiser en masse, leger, går på jagt osv.
    Han skal til sit årlige sundhedstjek om 14 dage - 1 måned, og har tænkt mig at dyrlægen skal tjekke ham igennem der (evt. Med nogle blodprøver og noget). Har også snakket med dyrlægen for en uge siden, men de ville gerne lige give ham en ormekur inden vi kom til tjek.

    Men uanset hvad vil jeg bare gerne finde det bedste foder til de to katte jeg har nu. Har købt orijen før, men de virkede ikke super interesserede... smiley det var dog killinge varianten, så tror måske bare det var fordi det var for småt. Har lige købt den med fisk, for at se om det vil have den.

    Hvad anbefaler I af vådfoder? Jeg har kigget på Applaws og Costa på Zooplus, men er bange for de ikke vil røre andet end det de får nu (Royal canin instinctive og rå kylling).


    Og mange tak Jeanette smiley det vil jeg helt sikkert gøre, hvis jeg ikke har fundet ud af noget mere efter vi har været ved dyrlægen til tjek ??


  • #5   1. aug 2018 Jeg kan kun anbefale Purizon, det har fungeret super godt til mine to smiley

    Carnilove og Essential kender jeg slet ikke.

    Jeg har købt Orijen Cat & Kitten denne gang hos Maxizoo. Jeg blev lidt irriteret på Zooplus over nogle nylige ændringer, de har lavet vedr leveringspris, så ville se om jeg kunne finde et alternativ til Purizon, som jeg umiddelbart kun kan finde hos netop Zooplus...


  • #6   1. aug 2018 Vedr. vådfoder har jeg prøvet Real Nature Wilderness, Premiere og Select Gold fra Maxizoo. De er faktisk ikke særlig begejstret for noget af det...

    De foretrækker tilsyneladende Kitekat.

    Men favoritten er absolut råt kød, gerne Petman kanin eller fjerkræ fra Maxizoo smiley


  • #7   1. aug 2018 Arion sensitive er også godt. Der er 80% protein i. Min den ene pus er også meget tynd og får det her om sommeren i tilskud til sin vådfoder. Om vinteren får han det ikke, for så bliver han for tyk af det.

Kommentér på:
Orijen VS Essential VS Purizon VS Carnilove

Annonce