{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
421 visninger | Oprettet:

Voksen hankat og ny hankilling, hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej (:
Toddie kommer jo hjem på mandag, og nøj hvor jeg glæder mig (:
Men så er problemet bare, at min mor ikke mener det kommer til at gå mellem ham og Hanni.
Hanni er 4 år og en meget speciel kat, han bryder sig ikke rigtig om andre katte, og min mor er bange for at han vil gøre Toddie ondtm hvilket jeg selvfølgelig ikke ønsker. Hanni er ikke ret tit hjemme, da han er udekat, og strejfer af allerhøjeste grad, vi har lidt mistanke om at han bliver fodret andre steder, og at det er en af grundene til at han aldrig rigtig er hjemme.
Når han så er hjemme kommer han jo ind og spiser og sådan, men hvad skal jeg så gøre med den lille så længe ? Hvad er jeres erfaringer ?
På forhånd tak (:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Voksen hankat og ny hankilling, hjælp
  • #1   12. jul 2007 Få hanni kastreret, så vil han garanteret være meget mere hjemme og være tilbøjelig overfor den lille smiley

• #2   12. jul 2007 Anna E: Det var selvfølgelig en idé ja (: Desværre har jeg ikke råd til at få 2 katte kastereret lige pt. smiley

• #3   12. jul 2007 Du skal nok være opmærksom på katte er ret territoriale, især når hankat møder hankat.

Der vil nok ikke være de største problemer til at lægge ud med, den bette vil nok få et par klø og det er nok en god idé at være obs på, mens den bette er lille at den store ikke tager for hårdt fast. Det handler kort sagt om hvem er bossen...

Men på sigt, tror jeg du bliver nød til at få kastreret en af dem, som minimum.

Med tiden når den bette killing bliver kønsmoden vil den selv begynde at udfordre Hanni og se om den kan få førerposition...
    Den vil også begynde at strejfe fordi den selv skal finde hunkatte, og der er det nemlig territorie spiller ind, da det ikke er sikker at Hanni ikke bryder sig om fremmede hankatte/konkurrenter på sit domæne.

Du kan også risikere at det bliver en ren markeringskonkurrence indendørs, at det gælder om at aftisse territorium og det lugter ikke specielt godt...

• #4   12. jul 2007 Hvis du ikke har råd til 2 kastreringer lige pt. ville jeg nok vælge at kastrere den ældste først, da han er kønsmoden, og vil føle at hans territorie bliver "overtrådt"...
    Så slipper du for strinteri og alt for voldsomme magtkampe,,,

• #5   13. jul 2007 Jeg flytter snart, og der er det kun Toddie der skal med, og han skal være indekat, så det var bare en løsning indtil da, jeg søgte (;

Kommentér på:
Voksen hankat og ny hankilling, hjælp

Annonce