{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.577 visninger | Oprettet:

Voksen hankat sammen med killing {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har en voksen ikke kastreret hankat på snart 5 år.
Jeg ønsker at anskaffe mig en ny killing til sommer. Men jeg har ikke erfaring med flere katte sammen....Er det en steriliseret hun killing, eller en kasseret han killing, som ville fungere bedst sammen?

Vil min voksne han kat blive mindre kæle, og forvinde i flere dage?

Jeg vil under alle omstændigheder ikke kastrere min voksne hankat....

Tak på forhånd
PS: Skriv gerne alle jeres erfaringer og råd omkring det at sætte en voksen kat og en killing sammen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Voksen hankat sammen med killing
  • #1   10. jun 2019 Jeg vil sige en neutraliseret hankat - men vil sige det er et must at du får din gamle kat neutraliseret det gør det hele nemmere...

  • #2   10. jun 2019 Hvis du slet ikke vil neutralisere den du har, ja så bør du slet ikke tænke på, at få en killing!
    Nogle hankatte acceptere killinger, men mange gør ikke, og det uanset kønnet på killingen.
    Med kastrater er det noget andet, der er ingen hormoner som tager over.
    Der kan også ske det at din hankat vælger at flytte, hvis du får en ny killing, eller han smider killingen ud af hans territorium, for en fertil hankat er det en stor del af hans liv, at holde andre katte ude af hans territorium og så finde damer.


  • #3   10. jun 2019 Hvis du ikke vil kasterere den, du har, så glem alt om at få flere katte. Det er HANS område, og han vil jage fremmede katte bort !!!

    En ukastereret hankat er ingen spøg, og den laver en helvedes bunke uønskede killinger.


    profilbillede
  • #4   10. jun 2019 hvorfor vil du have en mere?

  • #5   10. jun 2019 vil så sige at det ikke ligefrem er en god ide med en killing til en 5 års kat
    det er simpelhen et for stort spring i alderen til at nogen af dem vil have glæde af hinanden.

    ud over at han burde blive neu
    så ville jeg anbefale at få en voksen (hvilket vil være svært fordi han er fetil)
    eller også at få to killinger som vil have det sjovt sammen,

    det jeg vil være bange for er om han kunne finde på at være slem ved killingen


  • #6   10. jun 2019 Hvorfor vil du ikke kastrere din hankat?
    Jeg kan forstå, at din hankat går frit... Han har helt sikkert lavet nok killinger i nabolaget - er du sikker på, han ikke bidrager til indavlsprocenten i området?

    Hvis du gerne vil have en kammerat til ham, vil jeg foreslå en neutraliseret hunkat. Han vil muligvis gumle hende i nakken og forsøge at parre hende - det kan du ikke forhindre.
    Hvis du vælger en kastreret hankat, skal du ikke blive overrasket over ganske voldsomme slagsmål, når "killingen" bliver psykisk kønsmoden.
    Fertile hankatte egner sig sjældent til ag bo med andre. Deres tanker går på at strejfe efter hunkatte i løbetid og slås om deres gunst.


  • #7   11. jun 2019 Jeg ville aldrig holde en voksen, fertil hankat sammen med en neutraliseret hunkat.

    Jeg kan se her, hvor meget det stresser, når hankatten konstant kun tænker på den ene ting - at parre. Og han vil prøve og prøve, uanset om hun er neutraliseret eller ej. Stress fører til sygdom, sygdom fører aldrig til noget godt.

    Sorry hold dig til en kat, hvis du ikke kan se nødvendigheden af at kasterere.


  • #8   11. jun 2019 Alderen har ikke noget at sige, men sindet.
    Det er dog yderst nødvendigt at begge katte er kastrerede, hvis du vil have sammenføringen til at lykkes smiley
    Så jeg vil på det kraftigste anbefale dig at få din hankat kastreret hurtigst muligt og så vente 2-3 måneder til køns- og stresshormoner er ude af kroppen.

    Derudover siger man, at "lige børn leger bedst". Hankatte leger voldsomt i forhold til hunkatte, og det kan derfor give problemer, hvis man vælger han- og hunkat sammen. Ikke at det ikke kan lade sig gøre, men jeg ville ikke tage chancen med en hankat, der har været fertil - han er sikkert en værre lømmel.


  • #9   11. jun 2019 Tak for alle svarene

    Vil tage til overvejelse at kastrere ham smiley


  • #10   12. jun 2019 Jeg forstår heller ikke at du ikke vil kastrere ham ?. Er der en speciel grund til der ?. Kan kun tilslutte mig alle andre, det vil aldrig gå’. Han vil med næsten garanti ikke være sød ved en killing.

Kommentér på:
Voksen hankat sammen med killing

Annonce