{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.823 visninger | Oprettet:

Sætte voksen hund og voksen kat sammen {{forumTopicSubject}}

Har fået tilbudt, at overtage en hunkat, en rød norsk skovkat (tror jeg). Katten er voksen og meget kælen og hengiven - dog lidt forbeholden overfor hunde, da de hunder der er hvor hun bor nu, er store og lidt voldsomme.
Er bare meget i tvivl om, hvorvidt det ville gå mellem hende om min cavalier tæve Tilde, da hun til tider også kan lege lidt voldsomt

Vi har tidligere haft kat, en stor hankat, som vi havde før Tilde kom til - de boede sammen i godt 1,5 å, inden han blev aflivet.
I starten legede de fint sammen, og hunden havde lært at respekterer kattens grænser.
På et tidspunkt flyttede vi fra hus til stue lejlighed, og i den forbindelse blev katte holdt inde i 6 uger.
I den periode var han rigtigt hård ved hunden, som til sidst var direkte bange for ham, nok fordi katten var frustreret over, at han ikke måtte komme ud - det gik så ud over hunden.
Dog gik det bedre de sidste par uger, inden vi var nød til, at aflive katten - her accepterer de hinanden og begyndte også, så småt, at lege sammen igen.

Spørgsmålet er så, om det vil kunne lade sig gøre, at vænne dem til hinanden, uden for meget ballade og for stor risiko for dyre dyrlæge-regninger - er specielt bange for øjneskader på hunden, da et "poteslag" fra en kat, jo er lige i øjenhøjde på en cavalier.

Havde tænkt, at det måske kunne lade sig gøre, ved at holde katten på badeværelset, med et børne-gitter imellem - først med et tæppe over, så de ikke kan se, men kun lugte hinanden. Herefter fjerne tæppet lidt af gangen, og se hvordan det går..
Hmm.. men har også tænkt tanken, om det ville gå nemmere med en killing

Er der nogen der har nogle erfaringer med dette?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sætte voksen hund og voksen kat sammen
  • #1   24. jul 2012 Jeg følger lige med her, da jeg står lidt i samme situation smiley har os den samme race hund

  • #2   24. jul 2012 Jeg vil helt klart anbefale dig at få en killing der er vant til hund hvor den er vokset op. Det andet lyder som et for usikkert projekt at kaste sig ud i.

  • #3   24. jul 2012 Jeg har passet hund her i ferien, en 3-årig papillon (en stor en af slagsen - 8 kg)...
    Og jeg har 4 katte på 2-4 år...
    Jeg lukkede faktisk bare hunden ind, kattene pustede sig op og fløj under sofa og op på reoler...
    Efter 2-3 dage var det som om at hunden altid havde været her...
    Selvfølgelig er kattene stadig på vagt og holder øje med hvad hunden laver, og jeg lader dem heller ikke være alene sammen i mere end 5 minutter, så lader jeg altså hunden komme på badeværelset med sit tæppe, mad og vand..

    Men ellers går det legende let..


  • #4   24. jul 2012 Chicabee - er også bange for, at det måske er for risikabelt .. Skulle jo nødigt ende med en et-øjet hund

Kommentér på:
Sætte voksen hund og voksen kat sammen

Annonce