{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.607 visninger | Oprettet:

Killing vs voksen kat {{forumTopicSubject}}

Hej smiley jeg er ikke så meget herinde, men jeg har et lille spørgsmål. Vi er ved at finde et hus at købe og så får drømmene frit løb. Så Lan jeg få en kat. Vi har en lille hund som gerne vil jage katte, jeg tror dog kun det er for at lege. Men okay, kattene synes ikke det er fedt. Hun er er meget kærlig og loyal over for alle i familien, så måske det kunne gå. Men hvad er bedst: en lille killing der er fræk men uskyldig eller en stor voksen kat der kan sætte sig lidt i respekt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killing vs voksen kat
  • D.k.J.
    D.k.J. Tilmeldt:
    jan 2015

    Katte: 1 Emner: 9 Svar: 50
    #1   3. apr 2015 En voksen kat fra et kattehjem, der er vant til hunde.
    De vil blive bedste venner, og der vil helt sikkert komme mange sjove/søde
    situationer ud af det smiley .


  • D.k.J.
    D.k.J. Tilmeldt:
    jan 2015

    Katte: 1 Emner: 9 Svar: 50
    #3   3. apr 2015 Lotte s. Du altid så negativ smiley .

    De skal nok blive bedste venner, måske med lidt tålmodighed. Men venner der kan nyde hinandens selskab, det skal de nok blive. Og der skal nok komme god underholdning ud af de to smiley .



  • #4   3. apr 2015 Jeg vil så mene at inden du anskaffer dig en kat så skal du opdrage på din hund så den ikke jagter katte..
    Først når eller hvis hunden lærer det ville jeg anskaffe mig kat, alt andet ville være overgreb mod katten..

    Men helt klart en kat eller killing der er vant til hunde så katten kender hundes signaler..


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #6   3. apr 2015 D.K.J ..Jeg kan ikke se Lotte`s indlæg er negativ. For hvis Lotte har prøvet at være i den situation og erfaret at det ikke kunne lade sig gøre, så må hun da gerne lige gøre opmærksom på det, så TR ved at hun måske kan komme i den situation. Alt kan ske, man kan ikke være 100% sikker på noget, når man sætte 2 eller flere dyr sammen. smiley

  • #8   3. apr 2015 Hvilken race er din hund? Nogle jagthunde duer bare ikke sammen med katte. Og kommer aldrig til det.

    Jeg ville starte med at opdrage din hund til ikke at jagte katte.


  • D.k.J.
    D.k.J. Tilmeldt:
    jan 2015

    Katte: 1 Emner: 9 Svar: 50
    #9   3. apr 2015 Lotte s., neej det er du så ikke smiley .

  • #10   3. apr 2015 Jo D.k.J., Lotte er realistisk. Det er langt fra alle hunde, der kan med katte og omvendt.

  • D.k.J.
    D.k.J. Tilmeldt:
    jan 2015

    Katte: 1 Emner: 9 Svar: 50
    #11   3. apr 2015 Nej Susanne, dig og din slyngveninde tager fejl...

  • #12   3. apr 2015 Godt for dig D.k.J. Prøv at lav et lignende emne inde på hundegalleri. Så vil du få samme svar som her. Og nej, jeg har ingen slyngveninder.

    Skal du blive personlig, så tyder det jo blot på, at dine argumenter slipper op. Det siger mere om dig end om mig.


  • #13   3. apr 2015 En killing fra min opdrætter boede 1 år sammen med en dansk svensk gårdhund, en dag gik det galt og ejeren Kim hjem til en kat som var slået ihjel, og den blev undersøgt, det var hunden som slog den ihjel.
    Min datter havde en lille hund sammen med en MCO pige, det var ikke sjovt, at være kat der smiley
    Man skal tænke sig godt om, og selvfølgelig kan det også hjælpe med den rigtige kat, det skal være en kat som virkelig kan sige her boer jeg!
    Jeg vil helt klart også foreslå træning af hunden først, hvis den er virkelig lydig og også høre efter i spidsbelastede situationer, og altså stopper når du siger den skal, ja så er der en god chance for, at det går.
    Som med 2 katte, kan du ikke vide om de bliver venner, eller om de bare acceptere hinanden.
    Får du problemer er det bare om, at få prof hjælp hurtigt.


  • D.k.J.
    D.k.J. Tilmeldt:
    jan 2015

    Katte: 1 Emner: 9 Svar: 50
    #14   3. apr 2015 Det behøver jeg skam ikke, har prøvet det i det virkelige liv. Dog med 2 jagthunde og en kat. Så Susanne, du behøver ikke blive sur :). GOD PÅSKE!

  • #15   3. apr 2015 D.k.J., der er forskel på jagthunde. Jeg skrev også kun visse jagthunde. smiley

    Min mands søster har en Jack Russel. De ville også have kat, men de måtte opgive, da han var ved at splitte hele huset af for at få ram på katten. Så jo, jeg ved skam godt, hvad jeg taler om. smiley


  • #16   3. apr 2015 Vi var ude og hente noget ved en, der havde en jagthund. De var flyttet dertil, og der boede 3 katte i forvejen. Den nakkede de to af dem, og den tredie stak af.

  • D.k.J.
    D.k.J. Tilmeldt:
    jan 2015

    Katte: 1 Emner: 9 Svar: 50
    #17   3. apr 2015 Hej Susanne.
    Ja der er, ligesom der er forskel på katte og mennesker. Jeg er selvfølgelig ikke i tvivel om,
    at du mener at vide hvad du snakker om.
    Skal vi ikke bare stoppe her ?, for vi bliver vist ikke enige smiley .


  • #18   3. apr 2015 en voksen kat der ikke er tilvænnet hund vil få det rigtigt svært...... og løbe sin vej ved første lejlighed....... en killing er lettere at sætte sammen med en hund.... hunden skal overvåges i samvær med katten og grænsesættes efter behov. katten skal have mulighed for at gå et sted hen og have ro for hunden. forhåbentligt ender de med at have stor gensidig glæde af hinanden. held og lykke med projektet smiley jeg overvejer hund, men min ældste kat er nu 9 år smiley og kan ikke helt beslutte om jeg nænner det overfor hende

Kommentér på:
Killing vs voksen kat

Annonce