{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.312 visninger | Oprettet:

Killing vs Voksen kat {{forumTopicSubject}}

Jeg har taget en killing til mig, se tråden om den her: http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=51440

Nu er det sådan at min "gamle" kat Mille ikke ønsker BetteMissen i huset.
Hun væser og skriger efter den hvis den kommer for tæt på hende.

I starten kunne hun slet ikke være i samme rum som BetteMissen, det er dog blevet bedre.

Vil Mille aldrig acceptere BetteMissen?
Er der noget jeg kan gøre for at hjælpe det på rette vej eller kommer det af sig selv?

De vil ikke bruge den samme kattebakke - er det ikke noget jeg kan lærer dem?

Håber der er nogen som kan hjælpe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killing vs Voksen kat
  • #1   6. jan 2009 jeg har en kat på 6 ar og den har altid været alene kat for ca tre mdr siden bestemte jeg mig for at få en lille killing. puh ha det var svært i starten den store hvæsede og knurede også at den lille hver gang den gik forbi og spiste den lilles made ville heller ikke bruge samme bakke ovs jeg tænkte det her går aldrig.. men idag er der ingen ting de kan godt lege sammen og den store vasker den lille. det var først da de kunne sammen jeg fjernede den anden kattebakke. af egen erfaring kan jeg kun sige lad dem få tid der kan godt gå flere mdr inden de kan sammen. og husk endelig at give en gamle kat masser at opmærksomhed så den ikke føler sig glemt

  • #2   6. jan 2009 Tak Hanne.
    Tænkte nok det var noget i den stil;o)
    Håber bare sådan at de kommer til at kunne sammen...
    Er oz lidt bøvlet med to kattebakke.
    Mille hun vil slet ikke spise af den madskål som BetteMissen gør...


  • #3   6. jan 2009 ja i starten gør det lidt ondt i ens hjerte at de ikke kan enes
    men endelig ikke presse på
    de skal jo også lige lære hinandens plads i huset
    glæder mig til at høre mere til hvordan det går


  • #4   6. jan 2009 du kan altid bare skrive hvis der er noget du vil spørge om


  • #5   6. jan 2009 Tusind tak for hjælpen;o)

  • #6   6. jan 2009 Hejsa.

    Jeg har lidt de samme afaring som hanne os havde.

    Købte os en ungkat på ½ år, og de første 2 uger gad min gamle kat dårlig nok se på mig, han væste og var rigtig fornærmet. og hver gang hun kom i nærheden af ham, væste han også rigtig meget. Tvivlede også noget på det nogle sinde ville ende godt. Og man bliver da såret når ens lille kat pludselig ikke gider snakke med en mere, og væser hele tiden. Men efter et par uger gik det pludselig fint, og de endte os med at ligge og sove sammen, vaske hinanden og rigtig hygge sig.

    Så tror bare du skal give dem noget tid, og ikke glemme at de begge skal havde masser at opmærksomhed.


  • #7   7. jan 2009 Du kommer ikke uden om en kattebakke nr. 2 og lad bakkerne stå langt fra hinanden.
    Ellers risikerer du, at den lille bliver urenlig, fordi den ikke <b>tør</b> gå på bakken, fordi den store har ejerfornemmelser.
    (Det er nu altid bedst med 2 bakker, da katte foretrækker at tisse i en og besørge i en anden).

    Det samme gælder med vand og mad:
    Langt fra hinanden i starten og ryk dem så gradvis tættere sammen.
    Når kattene så er fortrolige med hinanden, kan de godt spise af samme fad, men det skal selvfølgelig være stort nok til, at begge kan spise på én gang.

    Du letter sammenføringer ved at "overføre" kattenes duft på hinanden.
    Gnid den store på kinderne og flankerne og så bagefter på den lille. Skift mellem dem på den måde.

    Husk at tage dig mest af den store, så den ikke føler sig "glemt" pga. den lille.

    Held og lykke!


  • #8   7. jan 2009 Mega
    Tak for svaret.
    Jeg vil da prøve dette med kinderne.
    Den store kat hygger stadig sammen med os som hun plejer, men helst på soveværelset hvor den lille mis ikke kommer endnu.
    Synes jo at Mille skal have lov at have fred og ro et sted i huset.


Kommentér på:
Killing vs Voksen kat

Annonce