{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.074 visninger | Oprettet:

Voksen kat og hjem med hund? {{forumTopicSubject}}

Besværlig overskrift, men bare så det sir lidt om hvad jeg vil spørger om..

Kort og godt, erfaring med at sætte en kat på 4 år sammen med en hund, søges! Katten har ikke boet med en hund før, hunden er vant til katte, elsker dem og især at lege og nusse.

Kan det lade sig gøre eller er det bare no go?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Voksen kat og hjem med hund?
  • #1   16. apr 2008 Det kan nok lade sig gøre, lige hvordan ved jeg ikke, men du kan godt rissikere at der går meget lang tid inden katten vil have noget med hunden at gøre eller at den måske i sidste ende bare affinder sig med at hunden er der, men stadig ikke vil have noget med den at gøre.

  • #2   16. apr 2008 Hov havde slet ikke set der var en tråd lidt længere nede om nøjagtig det samme.. Sorry!

  • #3   17. apr 2008 Det kan ikke sagtens gå!

    I skriver, katten ikke har boet sammen med en hund før.
    Ved I, om den har været udekat? Hvis ja, kan den jo have haft meget dårlige erfaringer med hunde.

    Et er, at katten nok vil prøve at undgå hunden, men hvis den føler sig trængt op i en krog (selv om hunden bare vil snuse eller lege) er dens bedste forsvar et angreb, og det kan koste hunden synet.


  • #5   17. apr 2008 Jeg er <b>helt og aldeles</b> enig med dig Felis.

    Desuden er det uden betydning, om hjemmets katte er vant til hunde eller ej.
    Jeg har elleve katte samt to hunde, og de er alle indbyrdes gode venner, sover og spiser sammen, men en <b>fremmed</b>, voksen hund ville ikke blive accepteret hverken af kattene eller hundene.

    Så gæster med hunde må også hos mig pænt lade hunden vente i bilen.
    For øvrigt er dette en selvfølge for hundeejere, der har indsigt i dyrs adfærd.


  • #6   17. apr 2008 Jeg arvede sidste år en hund da min mormor døde uventet, det var bestemt ikke min plan med hund, men sådan blev det.
    Hunden var ikke vant til katte, og kattene ikke vant til hund.

    Nu faldt det tilfældigvis sammen med at vi købte hus og overtog det. Så kattene kom til huset et par timer før hunden, men allerede samme aften var der faktisk helt ro på alle dyrene, og faktisk en accept af dem alle. De var alle intserede i de nye lugte og det nye sted, så de var for travlt optagede af at snuse og undersøge til at gide interessere sig for hinanden.

    Hunden var 4 år, og den ældste kat var 5 og bestemt ikke hundevenlig.

    Der har endnu ikke været nogen sammenstød eller uoverensstemmelser overhovedet.

    Men fremmede hunde kommer ikke ind i mit hjem, det gider jeg ikke og har aldrig villet have gæsters hunde ind, så må de blive i bilen eller hjemme.


  • #7   17. apr 2008 Michelle, du havde den meget store fordel, at ALLE dyrene var på fremmed grund og ikke havde fået ejerfornemmelser.

    Det er forresten også den bedste mådeat sammenføre voksne katte på, hvis man har mulighed for det.


  • #8   17. apr 2008 Til Helene:
    Det var måske en mulighed for dit vedkommende?
    Kender du ikke nogen, der i et par dage (lille uges tid) kan have dem begge to gående?


  • #9   17. apr 2008 Mega hvem gående?? Min hund og kat? smiley Hvis det kommer så vidt så er det ikke så vigtigt for mig at få en kat på 4 år! Mine dyr blir hjemme, de skal ikke ud fordi der skal en ny en ind i flokken.. (Vi er lige flyttet hertil for 2 mdr siden og de er først nu begyndt at falde rigtig godt til.)

    Og hvis det er kattene, så er det også et nej.. smiley



Kommentér på:
Voksen kat og hjem med hund?

Annonce