{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
821 visninger | Oprettet:

Voksen kat i sele {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der har erfaring med at lære en voksen kat at gå i sele?

Jeg har Soya på 5 år (er hun skudt til)
Soya er ude/indekat, klart mest inde. Hun går ikke længere end en 20 meter fra huset og holder sig helst på terrassen. Jeg kunne godt tænke mig at prøve, at få hende med i skoven, når det bliver bedre vejr


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Voksen kat i sele
  • #1   18. feb 2021 Sidebemærkning: Men du skal huske, at når først du begynder at gå med den, så skal du ud med den ofte (måske endda dagligt). Og igen og igen. Den vil hurtigt vænne sig til at komme derud, og du skal altså også ud, selvom det er dårligt vejr smiley

  • #2   18. feb 2021 jeg har prøvet med flere men det er kun lykkes med en. Nu har jeg løbegård, men de to som jeg kan gå med, foregår gåturen kun i vores egen have

    tænker også at man skal tænke sig om. For det er jo ikke alle katte som bryder sig om at komme væk fra deres omgivelser. Og bliver en kat bange ja så risikere man at den løber væk - og iført en sele+snor er virkelig ikke godt.


  • #3   18. feb 2021 Hippie:
    Det kommer nu altså helt an på katten smiley


  • #4   18. feb 2021 Hvis din kat uden sele ikke vil gå langt så tror jeg ikke du skal forvente det store med sele på smiley

    Har desværre ingen erfaringer med at lærer en kat det i den alder smiley


  • #5   19. feb 2021 Virkelig dårlig ide at tage sin kat med i skoven smiley . Katten er garanteret helst fri, og det er alt for risikabelt. .

  • #6   19. feb 2021 Camolla. Er det fordi du er bange for din kat keder sig . Så er det nok bedre at finde på noget aktivitet hjemme, som katten gerne vil være med i. I en skov er det vel alligevel ret begrænset, hvor du kan gå med en kat der er i sele. Bare at gå ved et krat uden at linen sidder fast konstant er svært. Her er flere både han og hun katte så glade og tilfredse når foråret kommer og de kan være ude i haven sammen med deres ejer eller kan rende ud og ind som de vil . Man kan virkelig se de nyder det. Man kan lave meget med katten selv i en lille have. Ta nogle bolde med ud , en drillepind . tunnel mm

  • #7   19. feb 2021 @6 jeg leger skam på livet løs med hende smiley

  • #8   19. feb 2021 Personligt ville jeg ikke ture at tage katten med ud i offentligheden
    Er nemlig bange for at møde en hund. For møder man en løs hund som ikke kan lide katte, ja så har man et problem
    så derfor går jeg kun i min egen have/hestefold


  • #9   20. feb 2021 Dette er ikke kritisk ment.
    Men er nød til at spørge: Hvorfor vil du tage katten med ud i skoven i sele?? Er det fordi du tror katten vil nyde det, eller er det for din egen skyld???
    Vær sød at forklare det.


  • #10   21. feb 2021 Jeg har engang gjort det med en kat hvor vi boede tæt på en stor vej og naboen havde en stor hund der gøede og skabte sig når vi var i haven.
    Der gik vi tur i en nærliggende plantage og kørte sommetider i skoven også.
    Det fungerede fint og katten var glad for skovturene. Den kunne løbe et stykke op i træerne fordi jeg havde sådan en line der kunne blive længere med en fjeder i. En gang sad den fast I en gren men så smed jeg bare snoren op og rundt om grenen.
    Jeg startede med at give den selen på når den gik derhjemme så den kunne vænne sig til det.
    Det var ikke min kat men dem jeg boede hos I en periode.
    Ulempen var så da jeg flyttede skulle den være indekat fordi ejeren ikke turde gå med den i selen.
    Det medførte så at jeg måtte lave en løbegård til den på terrassen modsat naboen.
    Så det kunne jeg jo havde startet med.
    Men vi havde nogle gode ture så de kommer jo ikke skidt tilbage smiley


Kommentér på:
Voksen kat i sele

Annonce