Pelspleje på kat der vil bide Pelspleje på kat der vil bide
Det drejer sig om Missi som vi har overtaget for kort tid siden. Hun havde en masse knuder i pelsen, så vi tog hende til dyrlægen og fik trimmet dem væk og vi ordnede pelsen grundigt, da hun var bedøvet.
Hun har meget grimme erfaringer fra tidligere, når ejeren forsøgte at ordne pelsen under maven. Og til sidst opgav ejeren med en hel masse pelsknuder som resultat.
Der er ikke kommet nye, men jeg har mange gange forsøgt at vænne hende til at blive børstet og har rost og rost hende og skældt højlydt ud, når hun har bidt efter mig. Hun har også direkte bidt mig.
Jeg går op i at mine kattes pelse bliver holdt ordentligt og vil gerne være på forkant med hendes pels INDEN der kommer nye grimme filter.
Både Hjalte og Rufus var bestemt ikke glade for at få ordnet pelsen, da vi overtog dem, men dem har jeg kunnet vænne til det, så der ingen problemer er med at ordne dem nu.
Er det sådan er der er nogen af jer, der har gode erfaringer med lignende tilfælde af katte (hun er meget strid) og som har løst problemet? Hvis der er, og du vil komme og hjælpe og vejlede mig med at vænne hende til børstesituationen, vil jeg blive rigtig glad.
jun 2007
Følger: 1 Svar: 7
Ved ikke om det kan hjælp dig!
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
dec 2006
Der er bare ret meget forskel på Missis temperament i forhold til de 3 andre. Det er det, der gør forskellen, tror jeg - og selvfølgelig alt det der tidligere har gjort ondt på maven.
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 26 Svar: 506
Har lidt det samme problem med Cazzandra.... Hun er kun blevet børstet med en type børste fra lille af og hun bliver død irriterende eller stikker af bare man tager en anden børste i hånden. Det er frustrerende!
dec 2006
Men for at kunne komme til at bruge metoden på Missi, så skal hun først kunne lide/tage at blive rørt ved på maven. Vil tro, at det er det, der først og fremmest skal trænes med hende. Men hun kan virkelig være en Missi miss Hidsig også selvom hun gerne vil snakkes med.
Hun var dronningen i huset, hvor hun tidligere kommer fra. Altså hun bestemte over både ejeren og hendes datter.
Pelspleje på kat der vil bide