{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.047 visninger | Oprettet:

En streg i regningen {{forumTopicSubject}}

Det hele blev udsat på operationsdagen. En blodprøve viste at hendes nyretal var . Hun ligger lige på vippen til at være nyrepatient. Så der går lige en måned, hvor hun skal have nyrediæt og så skal der en ny blodprøve ti, for at se hvad de tal viser. Derefter tager jeg en beslutning.

Hvis hun er blevet nyrekat, tror jeg at jeg siger tak for denne gang, søde mis. Jeg vil ikke byde hende livslang behandling med nyrediæt og medicin.

Så damens liv hænger lidt i en tynd tråd. smiley

Er der nogen her med en nyrekat? Hvad betyder den dom? Der findes nok flere trin på sådan en nyrekatte skala, tænker jeg.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En streg i regningen
  • #2   14. aug 2018 På vippen holdes det i ave ved korrekt kost

    Har to af slagsen


  • #3   14. aug 2018 Ja,

    Og han lever et luksusliv på special tørkost og nyretilskud


  • #4   14. aug 2018 prøv dette foder
    https://www.butik-dyrlaege.dk/shop/virbac-hpm-k1-4882p.html

    der er en herinde som har brugt det med super godt resultat.
    lige nu kan jeg ikke huske hvem. men prøve evt at søg på virbac herinde


  • #5   14. aug 2018 Min kat får virbac nyrediæt det er rigtig godt anbefales herfra smiley

  • #6   14. aug 2018 Jeg har haft en kat med forhøjet kreatenintal fra han var et år, han overlevede sine 2 med katte, han fik i perioder nyrekost, men jeg fandt ud af, at Birk skulle have et godt kornfrit foder og vådkost 3 gange om dagen, så blev nyretallene næsten normale, han blev 9 år og døde af noget helt andet.
    Din beslutning vil være meget personlig, jeg har 2 katte uden tænder, og før hver operation ( 10 i alt for den begge) er de blevet helbredstjekket, og dyrlægen har vidst, at hvis katten var kronisk syg, ville der ikke blive en operation, men en aflivning, for operationerne har været hårde nok, at komme igennem, uden at have en kronisk lidelse oven i,,, hver for sig ville jeg have accepteret det men ikke sammen, og jeg har haft min del af kronisk syge katte.
    Jeg håber du finder den løsning som er bedst for katten og dig.


  • #7   15. aug 2018 Jeg har haft en nyrekat. Men hun blev aflivet pga nyresvigt

  • #8   15. aug 2018 har også selv haft en kat som fik dårlige nyrer. men efter en meget lang kamp blev han aflivet. Han blev ikke engang 3 år.
    er også selv nyrepatient, og går i dialyse 3 gange om ugen.

    heldigvis bliver jeg ikke aflivet smiley


  • #9   17. aug 2018 Anja der er også den forskel, at du ved hvad der foregår og hvad det betyder for dig smiley og der er ikke nogen vej uden om en behandling, hvis du vil leve, selvom du så må bide smerter og ubehag i dig.
    Og når en dyrlæge stopper en planlagt operation så er der grund til det, og også fær, at sige at man ikke vil udsætte en syg kat for en operation, hvor der fjernes 11 tænder til en pris af 11000kr.
    Min dyrlæge vil ikke lægge mine raske katte i narkose mere end 2 timer, for ikke at belaste katten for meget, og 2 timer er lig med ca 4 tænder, hvis det ikke er de små fortænder, så 11 tænder på en gang er i sig selv en stor belastning og når der så er dårlige nyre, de skal være ret dårlige før en dyrlæge udsætter en operation, og når en kat viser tegn på at der er dårlige nyre, så er ca 75% af nyrefunktionen ødelagt.
    Så en ordentlig snak med dyrlægen og en beslutning til kattens bedste.
    Katten kan ikke leve med de dårlige tænder, så kan den ikke opereres, må den aflives,, og så må trådstarter finde ud af om det er ok at bruge 11000kr og en ordentlig gang smerte på/til en kat som måske ikke får et langt liv,,,


  • #10   22. aug 2018 Der er flere ting i det. Jeg kan ikke selv tage hende op og medicinere hende, skulle det komme på tale.

    Som Jette siger, så kan vores dyr ikke forstå hvorfor vi er “onde” ved dem og min stresser meget over turen til og hos dyrlægen.

    Havde det bare været de tænder, var de som sagt blevet fjernet for 14 dage siden.

    Hun kan ikke lide de diæter jeg har fået med fra dyrlægen. Jeg har købt flere mærker hos zoo plus, men det går ikke bedre med dem. Noget mad skal hun jo have, så hun får Almindelig kost og.

    Det spiser hun desværre hellere ikke meget af. Før så jeg hende aldrig drikke vand. Det gør jeg nu. Hun har kastet en del op, de sidste uge til halvanden. Hendes pels er hellere ikke for køn mere.

    Hun viser alle tegn på nyresvigt/sygdom, men hendes nyretal lånkun på vippen til at være dårlige. Som det står skrevet på netdyredoktor, skulle de symtomer først vise sig, når tallene var rigtig dårlige.

    Når det er madtid, er hun som hun plejer. Når jeg sætter maden ned, spiser hun meget lidt og går så i haven. Hun kommer løbende og tigger sig til mad, og selvom hun får og har mad stående, opfører hun sig som om jeg sulter hende. Det er så deprimerende at jeg ikke kan gøre det godt nok. Hun får i hvertfald for lidt mad.


  • #11   22. aug 2018 Jeg håber det bedste for jeg begge, og jeg håber du giver en opdatering smiley

  • #12   2. sep 2018 Jeg har sat hende på 2mg. Medrol igen. Allerede efter 1 måltid, var hun i fuld vigør og hendes appetit væltede tilbage igen. Ingen tvivl om, at hun har brug for medrolen, til at holde hendes dumme tænder ud. Selv hendes nyrediæt ryger ned. Jeg giver hende hende det 2 gange om dagen og tredje gang hun får mad, tager jeg noget hun kan lide og putter medrolen i der. Jeg håber meget, at hendes nyretal er gået ned.

  • #13   2. sep 2018 Godt lappeløsningerne dur lige nu, og jeg håber hun kan få ordnet tænder fordi hendes nyre tal bliver gode igen smiley

  • #14   2. sep 2018 godt at du fandt en løsning her og nu smiley

  • #15   8. sep 2018 I går var så dagen for ny blod og urinprøve. Overraskende var de tip top fine. Så hun får lov at leve, slippe for nyrediæt men skal stadig have medrol og hendes tandoperation er i spil igen. Så jeg må desværre stadig ud og samle flasker. smiley Jeg har dog stadig en levende kat. smiley

  • #16   8. sep 2018 godt at hører smiley
    så er det så synd for dig at vi er nået efteråret og vejret er der efter smiley


  • #17   8. sep 2018 Skønt at høre smiley ja det er dyrt, men det er ok når hun er rask smiley
    Kan du ikke afdrage til dyrlægen? Ikke at der bliver mindre dyrt, men dog knapt så slemt.


Kommentér på:
En streg i regningen

Annonce