{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
808 visninger | Oprettet:

ikke meget hjælp og hente på KG.. {{forumTopicSubject}}

jeg har i en periode hørt fra flere nu at de simpelthen er bange for at spørge om hjælp her inde...
når folk har lavet tråd om at deres kat fejler et eller andet som evt øjenbetændelse eller tyndmave er der næsten altid en eller anden der skriver om at man skal skynde sig til dyrlægen eller er man bare ikke nogen god katte ven men helt ærligt vi har ike allesammen 400kr til at rende til dyrlægen når der er det mindste, dette har flere bruger udtrykt og siger man det i forrummet ja så får man ind i mellem en lille sviner med på vejen om hvorfor man så har kat...
jeg personligt har heller ikke penge til det men derfor kommer mine katte dog stadig afsted hvis jeg kan se de skal afsted og jeg ringer altid og forhøre mig med min dyrlæge og det tror jeg os de andre "fattige" bruger gør men det er lidt surt man ikke kan skrive her ind og få den opskrift som gør at katten mave bliver bedre uden at man får en overhaling....

det er os sørgeligt at en bruger ikke kan skrive at hendes katte skal ha killinger selvom det er en fejl for det kan jo ske hvis man ikke er ekspert lige på det område. ja det er os sket for min veninde at hendes kat fikkillinger to gange lige i streg og hun fik gode råd fra dyrlæge med hensyn til foder osv og ja katten klarede det skam fint og lever i bedste velgående uden problemer ;o)

Ved ikke om alt det her giver så meget mening men det jeg egentligt vil frem til er at vi skal af med alle denegative kommentar og så finde hjælpen frem i stedet for hvis man ved så meget om dyrevelfærd så ved man nok os lidt om hvordan man kan hjælpe og det er vel i længden det bedste for katten end at man har svinet káttens dåseåbner til ;o) så ud med de sure kommentar samt hævnegerrighedder og ind med hjælpen...




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ikke meget hjælp og hente på KG..
  • #1   13. sep 2006 og vil lige sige at det ikke er hver gang man ikke kan hente hjælp nogen gange er der masser af hjælp men det er bare surt man ikke kan vide hvornår den gang er og hvornår folk lige er i et andet humør :o)

  • #2   13. sep 2006 Ganske enig Sabrina! - Man bliver aldrig god, hvis man ikke er god nok til at søge et råd (Hvis det kan siges på den måde..)
    - og man bliver aldrig god, hvis man føler sig for god til at se udover sin egen næsetip og hjælpe folk.

    Med råberi, hævn og arrogance kommer vi ingen vegne. Og da det jo er for kattenes skyld vi er her, så burde vi hjælpe hinanden istedet.
    Ingen bliver hverken en klogere, mere erfaren eller bedre katteejer, hvis de får l**t i hovedet.. Derimod er gode råd, fornuftig tale og tone vejen frem.. smiley

    (Eeev, jeg kommer til at lyde som Jesus.. "Næstekærlighed er vejen frem for menneskeheden... bla. bla." - eller, måske ikke for menneskeheden, men for Kattegalleriet smiley )


  • #3   13. sep 2006 michelle: lyder ikke som jesus men en god kommentar :o)

  • #4   13. sep 2006 hehe, tak - var bange for at jeg snart ville finde mig selv med langt fedtet hår, sandaler, omgivet af et gyldent lys i en fjern ørken..
    Så vil jeg nu hellere være her og have muligheden for at prøve at forstå andres forskellige måder at tænke og tale på smiley


  • #5   13. sep 2006 det er lidt synd for der sidder garanteret en som lige kunne hjælpe med et godt råd...

  • #6   13. sep 2006 Nu kan jeg jo kun tale for mig selv, men når jeg søger råd om sygdom herinde er det altid kun efter at jeg har vurderet at det ikke er noget der haster.

    I tilfælde af sygdom mht kattene er mine reaktioner således:

    (Hvis jeg er meget i tvivl) Ring dyrlæge
    (Hvis jeg har brug for bekræftelse) Ring opdrætter
    (Hvis jeg har brug for lidt forskellige indfaldsvinkler til problemet) Skriv på KG

    Fx. med problemet med rindende øjne. Jeg ville aldrig ringe til dyrlægen MED MINDRE min egen behandling herhjemme ikke duede, eller at jeg syntes det så slemt ud. Hvis det bare er lidt rindende øjne ville jeg give Røskva lidt øjendryp og lidt Aloe Vera i drikkevandet. Så er det tit væk efter et par dage....

    Min fejl er nok (da jeg selv tit og ofte opfordrer folk til at ringe til dyrlægen) at det er så svært at vurdere over nettet. Det lyder tit meget værre end det egentligt er... Så synes jeg at det er bedst at rådføre sig med dyrlægen først. Så kan han/hun vurdere om det er en hastesag eller noget der kan behandles i hjemmet. Men jeg opfordrer altid (når jeg ellers husker det) til at ringe først...

    Jeg synes også (for lige at komme med en sidebemærkning) at når man beder om råd herinde, så skal de tages med et gran salt. Det gælder først og fremmest om at man elv mener man har gjort hvad man kan for dyret. Så skidt pyt med hvad andre mener... Med mindre selvfølgeligt at man bare lader stå til *gg*

    Håber I forstår hvad jeg mener....


  • #7   13. sep 2006 cemile: ind i mellem kommer det bare ud på et personligt lan hvor det ender med at folk får kretiseret (staves) deres egen personlighed og det er for langt ude når man bare ville ha lidt hjælp... ;o)

    ( er du forresten kommet igang som veterinær sygeplerske)


  • #8   13. sep 2006 Jeg synes nu tit der er hjælpsomme kommentarer og " opskrifter" til at afhjælpe bl.a tynd mave og øjenbetændelse.
    Men mere akutte problemer som en kattemor der midt i en fødsel får problemer og ikke føder mere osv. kan man altså ikke rådgive om - der MÅ eksperthjælp til
    ( dyrlæge )

    Men ellers synes jeg at folk er søde til at hjælpe


  • #9   13. sep 2006 Nej ikke endnu, men er i fuld gang med dyrepasser assistent pt smiley På samme skole, så lidt får jeg da set....

    Ja, det er rigtigt nok. Men nogle gange synes jeg dog at det er berettiget. Men igen kommer det jo nok an på hvordan det formuleres spørgsmålet.... Hvis overskriften lyder "Hjælp, min kat har brækket benet" vil jeg nok reagere voldsommere, og spørge "Hvis kattens ben er brækket, hvad laver du så på KG ligenu? Afsti afsted til dr. dyr"... Men hvis overskriften havde lydt "Min kats ben er hævet og den humper" vil jeg nok tage det med lidt mere ro. Så kunne rådet være: "Tjek kattens ben efter (uden at hive for meget i det). Det kan jo være det bare er et bistik."

    Lidt hurtigt skrevet men i forstår jo... Så nogle gange skal man måske lige holde igen med overdrivelserne når man beskriver kattens problemer.. Så tror jeg heller ikke at man bliver kritiseret for meget. Men det gælder om at finde den rette balancegang, da man ved at underdrive problemets alvor, kan skade katten mere i det lange løb end at panikløbe til dr. dyr...

    Så det skal nok gå begge veje... Mere forståelse fra dem der giver råd og minde over/underdrivelse fra dem der beder om råd smiley


  • #10   13. sep 2006 *Poly-Cats* Ja gode husråd mht øjne, diarré osv er KG's brugere jo rigtig gode til at komme med smiley Men det er rigtigt at hvis man er i tvivl, skal man ALTID søge eksperthjælp...

  • #11   13. sep 2006 Kan kun sige, at jeg er ganske enig... holder også selv tilbage med spørgsmål om mine katte herinde, da jeg har set mange der går helt amok...

    Der var også en tråd igår om nogle katte, der skulle ha nye hjem, alternativt aflivning...
    Dér overreagere folk også... jeg skrev stille og roligt, at jeg mente det var syndt de ellers skulle aflives og om der ikke var anden løsning, da jeg desværre ikke havde plads til flere katte nu...
    Men efterfølgende blev folk ubehagelig og råbte op om de aldrig ville hjælpe en der truede med aflivelse... smiley
    Er lidt ked af den tråd blev slettet, for ved ikke om min sidste besked deri blev set, hvor jeg opfordrede folk til at slappe af, og at lige meget hvad, så havde disse katte lige så meget ret til at blive reddet som alle andre katte...


  • #12   13. sep 2006 poly cats: ja man får opskriften men ind i mellem os lige en overhaling med på vejen og som skrevet er det ikke hver gang men der må være noget om snakken siden flere har skrevet om privat over mail...

    det er bare vigtig at vi tænker os lidt om ja jeg har måske os selv skrevet nogen ting som kan ha stødt nogen så det gælder os alle sammen, det er kun en opfordring så det er rart og være her altid :o)


  • #13   13. sep 2006 julie: ja det er så bare et eksempel på at folk i den tråd hellere ville "svine" ejeren til frem for at rede ofrerne i den tråd men jeg læste den dog ikke selv, men kan forstå på dig det var sådan det foregik...

  • #15   13. sep 2006 Jeg kan godt forstå, hvis nogen en gang i mellem bliver skræmte, når de får en svada fra andre på diverse fora og derefter ikke tør komme frem med deres spørgsmål eller mening.
    Jeg skal ikke gøre mig for god, for jeg er selv een af dem der bliver harme og ryger i blækhuset af samme grund, det er der ingen undskyldning for, men jeg kan prøve at komme med en forklaring på, HVORFOR nogen reagerer som de gør.

    Først til spørgsmålet omkring det med rådet om at gå til dyrlæge.
    tjaaa ingen af os herinde er jo dyrlæger og kan ikke som sådan komme med en diagnose. Vi kan nok gisne om, hvad en kat kan fejle, men andet ikke. At vi råder til dyrlæge er, i hverttilfælde for mig, fordi jeg har set nok af tilfælde hvor en harmløs omgang diarre har svækket en kats imumforsvar og ført til langt værre sygdomme.

    Så til den med, at man jo ikke altid har pengene.
    njaaa jeg har altså også studeret, endda af 3 omgange og har dermed taget 1 kort og 2 længerevarende uddannelser. Og vi havde ikke salt til et æg. Vi havde valgt at have katte (+ hunde og diverse andre skabninger smiley ) og vi har altid haft den holdning, at havde vi råd til at anskaffe os dem, ja så havde vi også råd til de udgifter de nu engang gav. Så det ER min holdning. At andre ser det på en anden måde, er nu ok for mig, problemet er bare, at det i sidste ende går ud over dyrene, hvis de ikke får tilsyn af dyrlægen når det er nødvendigt.
    MEN det er på den anden side også korrekt, at mange små ting kan "hjemmerepareres" og andre går i sig selv igen.

    med hensyn til de katte der får killinger både ups og ikke ups smiley
    Vi ha r alt for mange løsgående (med hjem) og vildtlevende (uden hjem) katte i DK. Jeg orker ikke fortælle een gang til, at det er ULOVLIGT at have løsgående dyr, men gør det alligevel smiley Når man så synes man vil have sin kat til at gå løs, så kan man i det mindste sørge for den er neutraliseret, så vi ikke bliver oversvømmet af uønskede katte.

    At man så kommer i den situation, at nu HAR katten altså fået killinger og man opdager at man ikke kan komme af med dem (for der ER for mange katte) ja så må man altså tage det ansvar på sig. At kattene så skal aflives, er selvfølgelig ærgerligt, men det er ikke synd, for det gør ikke ondt at være død, det gør ondt at leve en kummerlig tilværelse.
    Men det er IKKE i orden at "true" med en aflivning, for at få killingerne afsat. Det er direkte smagsløst og total mangel på pli.

    det var så min mening og så lige et råd smiley

    Husk nu, at hvis det er råd man søger, er det råd man får og så kan man jo sortere i det som man vil.


  • #16   13. sep 2006 igen vil jeg sige ja man kan sotere i rådene men ikke når de lige pludseligt går hen og bliver personlige:::

    og angående hovsa killinger ja så får selv opdrætter dem så det er jo ikke kun katte der bliver lukket ud... min venindes katte kom blandt andet ikke ud ;o)

    lone : ja min mening er jo så den samme som du måske kan læse: lidt tynd mave kan man selv prøve og kurrere og går den ikke så må man til dyredoktoren,, vi andre går jo heller ikke til lægen hvis vi får tynd mave i et par dage og er pengene små er det i mine øjne en god løsning og gi det et par dage og se om man selv kan klarer den og går den ikke ja så er det afsted...


  • #18   13. sep 2006 i må altså ikke misforstå det med at tage til dyrlægen: ja selvfølgeligt skal man tage til durlægen når de er brug for det... det vi mener er at man ind i mellem for en lille side bemærkning om at man er en dårlig katte ejer og ja det sker altså for har selv læst det i flere tråde og der ville jeg bliver nærtagende for jeg elsker mine katte og de får alt det jeg kan og har råd til at gi dem...

  • #19   13. sep 2006 Vil lige sige at den tråd jeg snakkede om, var det ikke opretteren af tråde, der ejede disse katte... og derfor burde folk heller ikke svine hende til... det er jo ikke hendes skyld, da hun blot prøvede at hjælpe kattene...
    Ejeren af kattene stod også lidt magtesløs, da naboernes katte lagde killinger på hendes staldloft...

    Derfor havde jeg også håbet hun havde læst mit sidste indlæg inden hun selv slettede tråden... kan dog også godt forstå hende, da det ikke er sjovt folk kalder en for uansvarlig, dum og at de aldrig ville hjælpe, når det ikke engang er hendes katte og dermed ikke hendes skyld...


  • #21   13. sep 2006 michael nu skal du jo lige huske på at nogen persner tager ting mere personligt end andre så hvorfor kan man ikke bare hjælpe frem for at være strid... ville din dag ikke være bedre hvis du havde hjulpet en frem for at du havde udstillet dem som uansvarlige....


    vil faktisk os sige at ikke en nenste af mine veninder har katte kunne drømme om at oprette deres kat her inde for de synes de er mange hystader her inde ;o)


  • #22   13. sep 2006 Michael... tråden er blevet slettet, så det er svært at vise dig den...
    Men deltog i den, og så hvad der blev skrevet... det var vist ikke til at misforstå...


  • #23   14. sep 2006 Det er så nemt at sidde og gemme sig bag en profil og være fordømmende overfor andre menneskers beslutninger men når det er sagt er jeg da mest tryg ved at ringe til dyrlægen og få et svar, hvis mine dyr er syge. Der kan jo være mange årsager til dyret er sygt og det kan nogle gange være yderst vigtigt at komme afsted til dyrlægen i tide.

    / Trine


Kommentér på:
ikke meget hjælp og hente på KG..

Annonce