732 visninger
|
Oprettet:
En tynd og en tyk kat-hvordan gør jeg? {{forumTopicSubject}}
Min ven har en meget overvægtig kat og en slank kat. Vi ser jo helst at tykke taber sig og den tynde tager på.
De har næsten altid mad stående, fordi den tynde ikke spiser så tit og helst skal have adgang til mad når den har lyst...kan den tynde godt klare sig med light, og så bare få ekstra ved siden af? Eller hvordan gøres det bedst?
På forhånd tak
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 67 Svar: 759
du kan evt blande alm. foder m. light foder.. eller bare bruge den fra royal canin der hedder fit 32.. det er til katte der skal holde deres ideal vægt.
for at hjælpe den tykke kat lidt på vej, er det en god ting at lege lidt ekstra med den.. evt med en drille pind.. det er god motion.. held og lykke
mvh sanne
feb 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 102 Svar: 946
Jeg står i akkurat samme situation
Det vi har gjort er, at vi har købt ligth produkt til dem begge, som står ude hele dagen til dem. En gang imellem giver dem lidt lækkerier (f.eks. kogt kylling, tun, makrel, rejer mm).
Vi har observeret at Walther har tabt sig en del og Walther er som han altid har været ... Men vi har så også prøvet os lidt frem med forskellige produkter og spurgt dyrlægen til råds.
Held og lykke med det
Knus Sanne
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 3 Emner: 7 Svar: 37
En tynd og en tyk kat-hvordan gør jeg?