Forladt kat?? {{forumTopicSubject}}
Jeg var lige nede ved købmanden og på parkeringspladsen sad en lys rød kat. Efter at have handlet måtter jeg jo selvfølgelig snakke med den og den var bare SÅ kælen. Helt overdrevet, den kravlede ind i bilen til mig og jeg måtter bære den et par meter væk og så løbe til bilen for at kunne komme hjem, havde jo selvfølgelig travlt. Den havde mange sår og var meget tynd men hvad dælem gør man?? Jeg bor jo på landet så det kan være en der bor på en gård, men de plejer bare ikke være så kælne. Jeg var ved at tage den med hjem, men kæresten vil bare ikke have flere og jeg ved jo ikke om den fejler noget der smitter de andre... Kan jeg aflevere den til dyrelægen uden at jeg får en regning? Har bare virkelig ikke råd... Og afliver de den bare hvis de får den?
Jeg kan da ikke bare gøre ingenting... Det kan jo være at den er væk allerede nu.
nov 2006
Følger: 1 Katte: 4 Emner: 28 Svar: 111
nov 2004
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 5 Emner: 13 Svar: 37
nov 2006
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Nødstedte katte
Hvis du finder en syg eller tilskadekommen kat, kan du enten ringe til Falck på 70 10 20 30 eller selv bringe dyret til nærmeste dyrlæge. Dette vil ikke koste dig noget, da Dyrenes Beskyttelse betaler hos både Falck og dyrlægen. Du skal dog huske på, at katten skal være syg eller tilskadekommen – og ikke bare efterladt.
nov 2006
nov 2006
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 83
Tjekkede du for øremærke?
Den havde det sikkert ikke, for desværre kan en kat som den godt have en ejer, der lever desværre mange af den slags katte ude på landet, som strejfer rundt.
Finder du ud af at ingen ved hvor den kommer fra, så kan du godt med god samvittighed forsøge at placere den på et internat, men måske samtidig hænge en notits op i butikken, om at katten er afleveret til internat. Skulle en evt. ejer så dukke op, ved de hvad der er hændt katten.
Finder du ud af at nogle omkring boende, ejer katten, kan du evt. overtale dem til at lade dig få katten, eller du kan få en snak med dem om ordentlig pasning af katte.
Er katten en ukastreret hankat, som lever på landet, så vil de typisk være meget tynde på denne tid af året,- de strejfer konstant, og er sikkert fyldt med orm, og ser generelt tit sørgelige ud. ( Selvfølgelig lever der også mange fine katte på landet, men mange fra den lidt ældre generation, har desværre ikke den samme opfattelse af ordentlig pleje, som vi har.. ) :o)
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 83
Forladt kat??