{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
771 visninger | Oprettet:

Forladt kat?? {{forumTopicSubject}}

Jeg var lige nede ved købmanden og på parkeringspladsen sad en lys rød kat. Efter at have handlet måtter jeg jo selvfølgelig snakke med den og den var bare SÅ kælen. Helt overdrevet, den kravlede ind i bilen til mig og jeg måtter bære den et par meter væk og så løbe til bilen for at kunne komme hjem, havde jo selvfølgelig travlt. Den havde mange sår og var meget tynd men hvad dælem gør man?? Jeg bor jo på landet så det kan være en der bor på en gård, men de plejer bare ikke være så kælne. Jeg var ved at tage den med hjem, men kæresten vil bare ikke have flere og jeg ved jo ikke om den fejler noget der smitter de andre... Kan jeg aflevere den til dyrelægen uden at jeg får en regning? Har bare virkelig ikke råd... Og afliver de den bare hvis de får den?
Jeg kan da ikke bare gøre ingenting... Det kan jo være at den er væk allerede nu.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forladt kat??
  • #1   27. jul 2007 Har lige snakket med dem og de mener ikke jeg skal fjerne den når den er så kælen fordi at den nok høre til et sted men helt ærligt... Og hvis dyrelægen får den så skal de aflive den smiley

• #2   27. jul 2007 indlevere den til kattens værn, de ved hvad man gør med sådan nogle katte...

• #3   27. jul 2007 Det nærmeste kattens værn er i sønderborg = lanngt væk. Overvejer også at tage en snak med den bedre halvdel om det.. feks som ude kat, der får den da mad og pleje. Problemet er jo hvis det er en andens, men et eller andet sted burde de jo ikke have dyr hvis den ser sådan ud.

• #4   27. jul 2007 Hentet fra www.dyrenesbeskyttelse.dk *Nødstedte katte*:

Nødstedte katte
    Hvis du finder en syg eller tilskadekommen kat, kan du enten ringe til Falck på 70 10 20 30 eller selv bringe dyret til nærmeste dyrlæge. Dette vil ikke koste dig noget, da Dyrenes Beskyttelse betaler hos både Falck og dyrlægen. Du skal dog huske på, at katten skal være syg eller tilskadekommen – og ikke bare efterladt.

• #5   27. jul 2007 Der er vist ikke meget andet at gøre end enten at tage den til mig eller køre til sønderborg, selv om jeg synes det er en meget lang tur med en kat.. Nu ser jeg om den overhovdet er der endnu...

• #6   27. jul 2007 Mega: Tak for det smiley Desværre ved jeg jo ikke om katten er syg.. Må have et nærmere kig på den. Umildbart fejlede den ikke noget ud over de sår og at den manglede mad.

• #7   27. jul 2007 Måske er denne kælne kat løbet væk hjemmefra og er efterlyst. Synes du skal tjekke efterlysninger på nettet (Dyrenes beskyttelse, Inges Kattehjem opslagstavle, Dyrenettet mv.) Måske har ejerne ringet og efterlyst ham via dyreinternater og kattehjem, så jeg synes du skal ringe til de nærmeste af slagsen.

• #8   28. jul 2007 Jeg synes også at du skal forhøre dig i den butik katten var ved, og så lige henvende dig til de nærmeste naboer, måsk ejere nogen kender den, den kan jo holde til omkring butikken, og gør den det, er der sikkert også nogen der ved hvor den kommer fra..

Tjekkede du for øremærke?
    Den havde det sikkert ikke, for desværre kan en kat som den godt have en ejer, der lever desværre mange af den slags katte ude på landet, som strejfer rundt.

Finder du ud af at ingen ved hvor den kommer fra, så kan du godt med god samvittighed forsøge at placere den på et internat, men måske samtidig hænge en notits op i butikken, om at katten er afleveret til internat. Skulle en evt. ejer så dukke op, ved de hvad der er hændt katten.
    Finder du ud af at nogle omkring boende, ejer katten, kan du evt. overtale dem til at lade dig få katten, eller du kan få en snak med dem om ordentlig pasning af katte.
    Er katten en ukastreret hankat, som lever på landet, så vil de typisk være meget tynde på denne tid af året,- de strejfer konstant, og er sikkert fyldt med orm, og ser generelt tit sørgelige ud. ( Selvfølgelig lever der også mange fine katte på landet, men mange fra den lidt ældre generation, har desværre ikke den samme opfattelse af ordentlig pleje, som vi har.. ) :o)

• #9   28. jul 2007 Godt stavet.... Ville skrive at der måske er nogen der kender den... :o)

Kommentér på:
Forladt kat??

Annonce