Så fik vi igen killinger :D {{forumTopicSubject}}
Ja, igår d. 29 juli fik vi endelig killinger igen
..
3 stk. små Ko killinger ;D hehe
Missemor2 havde født dem om natten, så vi vidste ikke hvor de var.
Vi var rundt på hele gården for at lede, for det var første gang hun skulle have killinger, så vi ville sikre os at alt var gået som det skulle.
Fra kl. 7 om morgen til kl. 3 om dagen, havde hun bare sat og slappet af ude ved os, så vi overvejede om killingerne var døde, for man kunne heller ikke se at der var sutte mærker på hendes patter.
Men jeg ville finde dem, så vi ledte vider, og endelig fandt vi dem :D. De lå i en gammel kasse udenfor, helt nede i bunden. De var helt våde, for det havde regnet, og de havde stadig trøt blod på sig.
Vi skyndte os at flytte dem op på vores hø loft, og så hentede vi missemor2.
Hun gad overhovedet ikke tage sig af dem, eller give dem mælk, så jeg måtte holde hende på siden et lille stykke tid, og så begyndte hun at slikke dem, og blev liggende.
Hun tager sig rigtig godt af dem nu :), men er ikke så tit oppe ved dem, men de har det fint, og er helt rene og fine nu
..
De er simpelthen så fine.
Og jeg håber at vi kan beholde dem allesamme for de så kærer.
Min far har lovet mig i forvejen at vi måtte beholde en hun, men min bror har bestemt sig for at han vil have en som har 2 pletter på rykken, og jeg vil have den der er mest sort, og min mor vil have den med et skjold på hovedet, så det bliver nok lidt svært at vælge hvad for en det skal være, så det er nok nemmest bare at beholde dem alle ;p hehe..
Der er vist 2 hunner og 1 han ..
har oprettet et fotoalbum med dem :).
Så der bliver aligveller ikke så trist i stalden, for nu har vi jo fået nogle nye små killinger. Vores andre killinger flytter nemlig hjemmefra på Lørdag :).
Og der er kommet en ny grå kat til, som også har killinger i vores hønsehus ;D hehe
- Kristina
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 67 Svar: 759
måske de skulle neutraliseres?
held og lykke med dem
dec 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 10 Emner: 18 Svar: 58
Jeg ved ikke lige hvad neutraliseres betyder ;p, men vi har overvejet at få stirilisert vores hun katte, men de han katte der er ude ved os, parre ikke hun kattene, og de vilde hankatte der er far til vores killinger er blevet kørt ned, og der er ikke rigtig andre han katte i omegnen ..
maj 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 108 Svar: 653
Og hankattene skal nok finde hunnere når de kommer i løbetid, jeg synes I skal få¨neutraliseret alle jeres katte, så I ikke lige pludselig står med mange killinger når de killinger I har nu, bliver kønsmodne! Det er lidt naivt at tro, at hankattene hos jer ikke parrer hunkattene!
Men tillykke med de små killinger!
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
Jeg synes det lyder som en rigtig god ide, at få dem steriliseret. Så bliver I ikke overbefolket af katte med tiden.
Du kan ikke vide dig 100% sikker på, at de hankatte der er i området, ikke vil parre jeres hunkatte, så det er meget fornuftigt synes jeg..
De er ellers søde - killingerne..
dec 2006
Hvad koster det ca. at få kastreret / steriliseret vores katte ?
For vi har nemlig ikke vildt mange penge til det, for vi er lige flyttet ud på en gård, og hele huset skal renovers.
Det skal ikke lige lyde som om at vi har for mange katte så vi ikke har råd til dem ^ ;p
Men min far vil helst ikke bruge for mange penge på det, da de er gård katte og vi bor ved en meget befærdet vej ..
maj 2007
Vil din far ikke bruge så mange penge på dem, fordi han mener de alligevel sikkert vil blive kørt ned?? Hvad er det for en holdning at have! I må da tage ansvar for dem... Det koster penge at have katte...
okt 2006
Nogle dyrlæger er også instillet på, at man deler regningen over flere gange..
Men jeg må give Christina ret. Når man har et dyr, må man tage det ansvar der følger med - også det økonomiske....
maj 2007
Er jeg den eneste der sidder og bliver en smule vred? Eller måske ikke vred, mere undrende...
dec 2006
Og han vil da også gerne betale det, men vi vil bare ikke bruge de penge på det, når det aligveller er meningen at nogle af dem skal væk ?
altså have nye hjem.
Det er ikke os der har bestemt at vi vil have alle de katte, de boede her da vi flyttet her til, og vi er kommet af med nogle af dem. De bliver her selv om de ingen mad for (gamle ejer fodrede dem ikke). Og vi vil jo ikke aflive dem ?
Vi vil meget gerne have killinger ?
Og vi har ingen problemer med at komme af med dem.
Så jeg kan ikke se at der er noget galt i at vi får killinger ?
dec 2006
Mange tak
Jeg vil prøve at tage en snak med ham imorgen.
Og så håber jeg at han vil få dem kastreret / steriliseret.
okt 2006
dec 2006
Vi er gode venner med vores dyrlæge, og vi har alle vores dyr ved ham (heste,hunde,kaniner,marsvin og så katte), så vi plager at få rabat ved ham :).
Og så har jeg været i praktik ved ham, så derfor får vi også rabat
okt 2006
nov 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 22 Svar: 82
Og til jer andre der er altså forskel på om man har staldkatte eller indekatte... Kan godt forstå at hendes far ikke vil bruge en masse penge på at få dem steriliseret eller kastreret.
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 11 Svar: 1.784
dec 2006
Pernille H: Vi vil da godt tage ansvar for vores katte ? ellers ville vi jo ikke have dem ?
Og alle vores katte har det altså godt.
Og vi finder også nye gode hjem til alle vores killinger, men en gang i mellem må man vel godt beholde nogle ?
Vi skal også af med nogle af vores voksene hankatte, for nogle af vores venner mangler nemlig 2-3 stk. og vi ved de vil få der godt der, så vi tænker altså også meget på hvilken hjem vores katte får.
nov 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 22 Svar: 82
Men har man en stald kommer der er altså konstant katte løbende til.. skal man også kasterer dem... man kan jo blive ved.... Så er det at folk nok vil sige at så man lade være med at have katte i stalden men man bestemmer faktisk sjældent selv om man vil have dem der eller ikke.
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 11 Svar: 1.784
Kristina R, jeg anfægter ikke, at du og din familie vil tage ansvar for jeres dyr, men anfægter at en staldkat ikke er så meget værd som en indekat.
Og pointerer igen, hvis man neutraliserer, så kommer der ikke så mange tilløbere, det kan jo være jeres killinger, som igen har fået killinger etc.
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 67 Svar: 759
knus
Så fik vi igen killinger :D