{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
850 visninger | Oprettet:

Få kat til at drikke mere {{forumTopicSubject}}

Hej.
Håber I kan give mig nogle gode råd.
Jeg hentede min kat for ca. 2 uger siden fra dyreværnet, hun er en ældre dame på 12 år, og har fået fjernet alle tænder.

Der gik rimelig lang tid, før hun ville begynde at spise og drikke nok, og synes stadig ikke helt hun får nok ind, specielt ikke væske. Hun er blevet meget bedre til at spise, får primært vådfoder, men er begyndt at ville have tørfoder også. Jeg kan få lidt væske i hende, hvis jeg blander det med hendes vådfoder. Men det kommer bare til at stå og blive så ulækkert, hvis det står i lidt tid, så synes bestemt ikke det er en holdbar løsning. Har I nogle gode råd til hvordan jeg kan få mere i hende? primært vand, men også gerne mere mad.

Jeg har selvfølglig haft hende til dyrelægen hvor hun blev tjekket godt igennem, hun fejler intet smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Få kat til at drikke mere
  • #1   10. sep 2018 Vand i vådfoderet, vand flere steder gerne langt væk fra madskålen, vandfontæne, mere vådfoder der er en del muligheder at starte på.

    Tilbyd vådfoder nogle flere gange om dagen og mindre portioner, så bliver det ikke ulækkert.


  • #2   10. sep 2018 En vandfontæne har gjort det for vores katte. Lyden af løbende gør at de drikker det dobbelte dagligt end de gjorde før vi anskaffede den.

  • #3   10. sep 2018 vandfontæne er en super god ide
    sørg for at find en hvor der står vand i, også selv når strømmen er taget fra.

    men ellers så find noget god vådfoder, og tilbud det flere gange om dagen. tilsæt lidt ekstra vand

    hvad får hun af tørkost?


  • #4   10. sep 2018 Hvis hun er gladest for vådfoder, så behøver hun ikke andet, og det indeholder nok væske, det gør tørkost ikke!
    Hvis det meste af vådkosten er fuldfoder, og hun bare nu og da får det som kaldes tilskudsfoder, behøver du ikke spekulere på noget.
    Jeg har selv 2 tandløse katte, og de foretrækker paté, moset med gaffel.


  • #5   10. sep 2018 Tak for alle svarene.
    Kunne være jeg skulle anskaffe mig en vandfortæne, i håb om at det vil hjælpe lidt. Alt andet er prøvet, hun får kun meget små portioner vådfoder af gangen, også må jeg bare fortsætte med at tilsætte lidt ekstra vand. Hun får allerede nu tilbudt mange gange i løbet af dagen. Men det virker lidt som om hun glemmer det er der, efter hun er gået fra det...
    Af tørkost får hun Hills Science plan smiley
    Hmm er det virkelig nok? Synes min dyrelæge sagde i sidste uge, at det var vigtig lige at få noget vand i hende også... Men der havde hun heller ikke rørt hverken mad eller vand, så det kan selvfølgelig være det var årsagen!


  • #6   10. sep 2018 ville prøve at finde noget andet tørfoder.
    personligt er jeg slet ikke til hills. har haft købt flere katte som har været på hills. og alle er blevet meget bedre når de har skiftet foder hos mig.
    jeg bruger så rc sterilsed - ja det er ikke alle som mener at det er et godt foder. men har brugt det i over 10 år, og mine trives super godt på det
    fik det anbefalt fordi jeg havde en kat med tildens til blærebetændelse. det skulle være godt til katte som bør drikke mere.
    men igen ikke alle her inde er fan af det.
    men så tilgengæld har jeg så også noget foder som jeg ikke er fan af


  • #7   10. sep 2018 Tja jeg er så hverken til Hill's eller til Royal Canin, men det det kommer an på er, hvad katten trives på, ikke hvad du fodrer med Ania. Og der er nu engang ikke rigtig noget vædske i tørfoder. smiley

  • #8   10. sep 2018 Jeg købte bare den pose med, som hun havde været vant til på dyreværnet, så hun ikke skiftede fra den ene dag til den anden smiley Men hun har svært ved at spise det - pga. de manglende tænder - så det er vådfodret jeg primært fodre med. Tørfodret får hun bare som lidt ekstra, da hun rigtig godt kan lide det - går selv i posen smiley på trods af besværet ved at spise det, og drikker liiiiiidt mere samtidig med at hun spiser sine brikker smiley

  • #9   10. sep 2018 altså selvom at hun ikke har tænder så kan de fleste faktisk godt spise tørkost
    min Sille har næsten ingen tænder tilbage, og hun spiser helst sine tørpiller. hun bruger bare gummerne. Og hvis ellers at pillerne er små nok så bliver de bare slugt


  • #10   10. sep 2018 Hun kan også godt og vil også gerne, derfor får hun også tørkosten. Men hun får bare slet ikke spist nok, og det ligner hun er meget besværet ved det og tager meget lang tid om den enkelte brik, derfor for hun det bare som supplement til vådfodret smiley

  • #11   10. sep 2018 Jeg køber altid foder med små bidder, mine tandløse katte sluger, og tygger slet ikke, så for mig er det vigtigst, at de kan sluges uden problemer.
    Her din kat tynd? Hvis ikke så skal du nok bare observere, og du kan veje tørkosten en gang i døgnet, så du får en fornemmelse af hvor meget hun spiser, De er normalt, at katte spiser tit og små portioner.
    Mine 2 tandløse er meget forskellig, den lille ser jeg slet ingen tegn på, at han mangler sine tænder, hvor den store har lidt svært ved at samle op fra gulvet, men han spiser altså smiley for han er for tyk, og får mad i foderdims nu.
    Med den alder din kat har, ville jeg kun lave store ændringer i kost, hvis du ser den ikke trives, og dyrlægen anbefaler det.
    Jeg er ellers stor tilhænger af kornfrit foder, og med godt med fedt, vel at mærke animalsk fedt, men hvis din gamle kat trives, ville det være synd med store unødvendige ændringer, og du gjorde det rigtige ved, at fortsætte med det foder hun kender, og ellers ro på, der er nok ændringer i hendes liv bare med nyt hjem.


  • #12   10. sep 2018 overveje at find noget killingfoder i stedet for. det kan give lidt ekstra til sidebenene

  • #13   10. sep 2018 Det lyder vidst som om jeg har gjort de fleste af forslagene og det har også haft positiv effekt, så jeg skal nok bare fortsætte. Det har nok bare været flytning, der har været årsagen.
    Har lidt killing foder liggende som hun har fået blandet med det andet foder + i vandet, og det er helt klart hendes favorit.
    Hun er ikke tynd, men rigtig fin. smiley
    Tak for alle inputs! Altid rart lige at høre om man har gjort det rigtige, og andre forslag smiley


  • #14   10. sep 2018 Af tørkost til en tandløs dame (havde en om ganske ung) vil jeg anbefale RC Kitten evt. Kitten sterilized.

    Gummerne bliver hårde med tiden og Ditte (som hun hed) spiste med stor glæde killinge-tørkost smiley De er meget små, har en der får det af anden årsag.


    Ellers som de andre siger, vandfontæne, og skåle rundt omkring i huset. Så skal hun også lige falde til.


    Tillykke med din aldrende kat og tak fordi du gav den en chance.


Kommentér på:
Få kat til at drikke mere

Annonce