2.098 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Hvilken farve kat kan I bedst lide? Hvilken farve kat kan I bedst lide?

Hvis I skal vælge én type farve på kat I bedst kan lide, hvad er det så?

Altså eksempler:
Sort/hvide, hvide, sølv (sorte og hvide striber eller plamager, som gør katten ser grålig/sølv ud), sorttortie (sorte og røde), blå (kan også se grå ud), creme (lys rød), røde, blåtortie (blå og creme) smoke (sorte katte, der f.eks. er hvide i bunden, eller med lyshalskrave) eller sorte?

<i>Det i parantes er bare en hjælp til dem der ikke lige kender "fagudtrykkene" inden for farver</i>

Og hvorfor? smiley

Ved godt det kan være svært at vælge kun én smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken farve kat kan I bedst lide?
  • #1   13. aug 2007 jeg elsker den farver min luna har ved ikke hvad det hedder.. elsker også når katte har hvide potter(vanter)

• #2   13. aug 2007 jeg er blevet helt vild med kridhvide langhårskatte og røde katte.. Min egen kahlua er sort. Normalt synes jeg det er lidt kedeligt, men hendes pels skinner - Det er superflot

• #3   13. aug 2007 Humm rød/hvid =P ?
    Må jeg vist sige jeg er faldet rigtig meget for de rød hvide!
    Men ellers er planen helt klart at få en lækker creme mco tilføjet flokken engang smiley

...og hvorfor... tja... godt spørgsmål... smiley De er bare dejlige!

• #4   13. aug 2007 jeg har en svaghed for de røde katte. og så sys jeg også den her farve er rigtig flot
    http://www.kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=7435

ved ik lige hva den hedder så linker lige til denne skønne mis =)

• #5   13. aug 2007 min ynglings er hellig birma farvet, chokolademasket, helst. OG også sølv/sort tabby, elsker simpelthen den farve, som whiskas katten har.

min egen lille mis er rød tabby og hvid, og jeg elsker det også, han er så smuk! :o)

• #6   13. aug 2007 Kan ikke vælge....... jeg har bestemte farver inde for racer.. men over all nej.. igen ynglings...

Naja

• #7   13. aug 2007 Nu kigger jeg ikke på farven, når jeg skal havde ny kat. Men på typen og linjerne.
    Men blå farve katte, kan få mit hjerte til at smelte, gad vide om det er derfor jeg har et par stykker ;0) i forskellige variationer, hi.

• #8   13. aug 2007 BLOTCHED TABBY! Hehe, jeg eeelsker det mønster. Om katten så kommer i rød, crem, tortie, sort tortie, blå tortie sort eller blå tabby. Silver er jeg også vild med. Samt smoke.
    Yndlingsfarven lige pt. er rød silver blotched tabby (og derefter blå silver blotched tabby.)
    Om det så er med eller

Sort, hvid og sort med hvid siger mig personligt ikke så meget.

Mine to egne tøser er sort tortie blotched tabby med hvid. Især den ældste har en flot farvefordeling, og den yngste har det på hoved og bagben :o)

• #9   13. aug 2007 Om det så er med eller uden hvidt <- skulle der stå

Sort smoke er dog tit fantastisk. Især MB har haft nogle flotte nfo killinger i det. Meget karismatisk med det mørke hoved mod den lysere krave.

• #10   13. aug 2007 Det er da alligevel lidt forskelligt hvad folk er vilde med smiley

Farve mæssigt er jeg selv vild med sorttortie piger.. Specielt hvis farverne er ligeligt fordelt.. Gerne med hvidt også, bare ikke for meget..

Men alle andre farver er også rigtig flotte smiley

• #11   13. aug 2007 Jeg har en svaghed for katte med silver i alle afskygninger, hvilket min lille flok nok også afspejler.

Er dog også vild med en røde katte - og sådan en har jeg desværre ikke selv.

• #14   13. aug 2007 sort smoke :O)

• #15   13. aug 2007 Helt klart Sølv shaded, og chinchilla!! ;0))

• #16   13. aug 2007 Vildtfarvet

• #18   13. aug 2007 Hvis man kun må vælge en så Kan jeg rigtig godt lide blå..
    Sys bare det er en mega flot favre til en kat (og en hund) c",)

• #19   13. aug 2007 Tina - med eller uden tabby? :o)

• #20   13. aug 2007 Hmm har ingen bestemt yndlingsfarve ...
    Men synes at min chili er en flot kat ... lidt speciel...
    Men jeg synes nu at huskatte killinger der er sorte med hvide sokker, bryst og næse er extremt kære at se på ...

• #21   13. aug 2007 helt klart rød i alle afskygninger.

Creme og sølv katte.

Der er også perseren der fås i en golden shaded (mener jeg det hedder også lækker farve)

Så er blå øjne altid prikken over i'et, selvom jeg (endnu) ikke ejer en blå øjet misling.

• #22   13. aug 2007 Hmmm.. Nja, nu har jeg 3 forskellige katte med hver deres farvekombination.
    Har Dufa der er sort blotched tabby, Enzo der er blå blotched tabby, og Callisto der er Sort silver makrel tabby m. hvid.
    Jeg har altid ønsket mig en sølvmisser, men faldt så for Dufa den første gang og Enzo den anden gang. Så fik først min sølvmisser her tredje og sidste gang.
    Jeg er stadig vild med sølv og elsker den lyse og flotte farve som Callisto har, men jeg synes altså at mine 2 andre er lige så fantastiske i farverne, bare på deres helt egne måder.
    Så ja.. Er glad for den helt lyse sølv (som Callisto er så heldig at være udstyret med), eller blå sølv, men er nu også vild med sort blotched tabby og blå blotched tabby. Synes det har så spændende og flot et spil!

• #23   13. aug 2007 jeg kan lide hvide og rød/ hvide og tortie farvet.. men ellers alle katte smiley

• #24   13. aug 2007 hvad er blotched tabby?
    og sølv shaded og chinchilla?

• #25   13. aug 2007 Sølvshaded er hvor alt underpelsen er kridt hvid, og det er yderste af hårrene er tippet med sort, som så får et sølv agtigt skær istedet. den er kulsort under poterne og et lille stykke op ( kan kun ses når katten ligger på ryggen eller den tages op )

Chinchilla er næsten det samme, den har dog ikke så meget tipping som den shaded, og det er kun under poterne den er sort.

flere beskrivelser kan ses på solvkattens hjemmeside

• #26   13. aug 2007 Kort og kontant: Blå smiley

• #27   14. aug 2007 hvid !!!! har haft hvid kat lige siden starten - men ellers cinnamon som er en orientaler farve ( kanel)

• #28   14. aug 2007 Anna - Blotched tabby er et mønster.
    Lige som makrel tabby er det alm. stribede mønster man ser på de fleste huskatte.
    Blotched er det bare større områder der er mærke. Prøv at se om det kan finde en huskat der hedder Iceflower, eller hendes bror Thunder of Ice (eller sådan noget) De har det begge to rigtig flot

• #29   15. aug 2007 Røde / creme-farvede... gerne med striber.
    Har altid syntes de var så flotte, men af en eller anden årsag har jeg aldrig, før nu, haft andet end grå (-stribede).

Kommentér på:
Hvilken farve kat kan I bedst lide?

Annonce