{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
521 visninger | Oprettet:

Mad mængde {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley

Min kæreste og jeg har lige overtaget en alm. huskat, men vi er kommet i tvivl om hvor meget mad den egentlig skal have?
- Er det muligt at overfodre den, eller spiser den indtil den er mæt, og lader resten stå, og bare spiser senere igen?

Vi har to madskåle og en vandskål. Den ene madskål står der tørfodder i hele tiden, og så ved aftentid får den noget "snaskmad" hehe. Når vi så vågner om morgenen fjerner vi snask-skålen så der kun står tørfodder og vand om dagen - indtil aftentid.
- Er det en god idé?

Og et sidst spørgsmål..
- Må vi godt give den vores rester fra aftensmaden hvis det ikke er alt for fyldt med stegefedt etc.?

På forhånd tak, Randi og Rasmus.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mad mængde
  • #1   14. aug 2007 Okay, så lader vi også bare tørfodder stå fremme hele dagen lang, og så dens snaskmad til aften når vi får vores aftensmad. Snaskmad er de forskellige blandinger man kan købe på dåse osv smiley

Det med madrester var også bar en gang i mellem, oven i dens snaskmad smiley Fx har vi i dag prøvet med lidt tunrester, som den godt kunne lide hehe.

Vi har købt whiskas junior fra rema. Men er det ikek godt nok når det er whiskas? smiley

• #2   14. aug 2007 Så kan vi vel bare snakke med ekspedienten i dyrehandlen om hvilket tørfodder vi skal købe smiley

Hvad så med det vi kalder snaskmad, er det godt nok hvis vi køber det til 2,5 osv, i rema, eller skal det også være dyrt fra dyrehandleren etc? smiley Regner med det er godt nok hvis den bare får ordentligt tørfodder? hehe..
    (vi troede whiskas var godt fordi de gamle reklame med "katte ville vælge whiskas" osv :))

Ja, tun, fisk, kylling, men også oksekød eller hvordan?
    Sovs og kartofler er der som regel ikke mere af når vi er færdige heheh smiley

• #3   14. aug 2007 jeg vil foreslå RC... det er egentlig ikke så dyrt i længden, og så er det godt smiley
    Jeg giver fx ca 400kr for 10kg.., men det holder altså også meget længe. Og så er jeg sikker på han får hvad han behøver smiley

• #4   14. aug 2007 er det tørfodder?

• #5   14. aug 2007 Ja smiley det er det... men der er MEGET at vælge mellem inden for RC... Royal Canin...da er det at man nok skal snakke med dyrhandleren, så han evt kan finde frem til hvad din kat skal have smiley Fx hvis den er kræsen, har sart mave, eller andet

• #6   14. aug 2007 Okay smiley
    - Vi lader bare dyrehandleren om det, for indtil videre ved vi ikke noget om katten hehe, bare at den godt kan li' at skide smiley
    Men tak for hjælpen Louise.

Men - *** Gallaxe. Bitten på 64. dagen***- , du skal stadig lige svare hehe smiley

• #7   14. aug 2007 LOOOOL som du sog kan sige det... RANDI O xD
    Men RC er ihvertfald et godt mærke....

• #8   15. aug 2007 Jeg var selv i tvivl da vi fik vores første kat. Jeg gik på dyrehospitalet, og spurgte mig til råds. Der fik jeg en prøve på Sience Plan (butikspris knap 200!!). Ellers har dyrehandleren ofte nogle gode tilbud. Sidst jeg købte, fik vi fx 6 x "snaskmad" med til samme pris. Der står bag på poserne hvor mange gram tørfodder din kat skal have, det kommer jo an på vægt og alder. Håber det kan bruges smiley

Kommentér på:
Mad mængde

Annonce