580 visninger
|
Oprettet:
Katte som er opvokset uden hund? {{forumTopicSubject}}
Hvordan tager en kat det hvis de er opvokset uden hund og ligepluslig kommer til et hjem hvor der er hund og den self er killing.. for kan næsten gætte mig til at voksne katte har lidt svære at vende sig til det..
maj 2005
Følger: 83 Følgere: 80 Katte: 4 Emner: 162 Svar: 1.567
feb 2007
Følger: 72 Følgere: 70 Katte: 5 Emner: 55 Svar: 1.630
okt 2006
Følger: 6 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 44 Svar: 298
Er ligeså godt som en hund der ikke har set en kat.
En hund der ikke er vant til kat, er i sin natur sådan indrettet den skal se hvad det er...
En killing der måske er vant til en afdæmpet kattevant hund, vil derfor måske reagere helt anderledes og sprutte/hvæse over for sådan et nærgående og meget nysgerrigt dyr.
Det vigtigste tror jeg er ejeren har fuld kontrol over situationen, at hunden ikke bider i katten og katten ikke river hunden.
Så skal de, når den værste nysgerrighed er lagt, nok nå til en acception af hinandens eksistens...og muligvis et form for 'venskab'.
feb 2007
Følger: 72 Følgere: 70 Katte: 5 Emner: 55 Svar: 1.630
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 37 Svar: 270
man skal bare lade katten slå fra sig da hunden skal have respekt overfor den så den ved det kan gør ondt hvis den gør noget katten ikke vil
okt 2006
Følger: 6 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 44 Svar: 298
Det syntes jeg er en dårlig idé.
Mine forældre har altid haft en del vildkatte på deres grund, eller havde.
De fik så en engelsk Spinger Spaniel der som hvalp stødte på fænoment katten, hunden fik et ordentlig hak i tuden og hyl hyl - det lød.
Siden da har hunden opfattet katten som lovligt jagtterritorium.
En hund med udstående øjne, enhver slags Bulldog, Mastiff ect. Har desuden større chancer for rifter i øjet, da katten bare deler øretæver ud.
En kat skal ikke trænges/-eller føle sig op i en krog, for så forsvare den sig selv. Det skal man som ejer forberede sig på...
En kat ved heller aldrig hvor den rammer, for den slår i ren frygt og overlevelses instinkt, så hvad enten det er snude eller øje. Det tænker den ikke videre over.
Et hak i tuden kan en hver hund tage, men et øje er ikke ligefrem billigt at få tilset ved doktor dyr eller fikse igen, hvis kloen har fået ordentlig fat.
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 37 Svar: 270
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 7 Svar: 75
Vi har heldigvis aldrig oplevet at hun er blevet revet af en af kattene, for ruhårede har det med at blive gale hvis det gør ondt og en så stor og stærk hund skal kun bide én gang for at aflive en kat.
Vores sidste nye mis, Sille, har vi fået som voksen. Hun kommer fra et hjem hvor de havde en hund som hun kunne bestemme over. Hun og hunden er ikke endnu blevet venner, men de accepterer hinandens tilstedeværelse...
Jeg tror det kommer meget an på hundens temperament om man kan få den til at kunne lide katten, men man vil med almindelig omtanke og lidt arbejde næsten altid kunne få dem til at kunne bo i samme hus.
Katte som er opvokset uden hund?