{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katte som er opvokset uden hund?
  • #1   17. aug 2007 Så længe hunden ikke bider dem eller gøer, så burde der ikke være nogle problemer i det.. De skal, som med så meget andet, bare lige vænne sig til hunden..

• #2   17. aug 2007 altså hun tager det ski fint at der er en kat i huset men hun vil bare så gerne lege men hun kan os lade dem være uden problemer.. og ja hun gøer ikk meget kun hvis der er lyde ude fra osv som er meget normalt for hunde men hun har ikk gøet af katte men pivet fordi de ikk vil lege..

• #3   17. aug 2007 At en kat ikke er opvokset uden hund.
    Er ligeså godt som en hund der ikke har set en kat.

En hund der ikke er vant til kat, er i sin natur sådan indrettet den skal se hvad det er...

En killing der måske er vant til en afdæmpet kattevant hund, vil derfor måske reagere helt anderledes og sprutte/hvæse over for sådan et nærgående og meget nysgerrigt dyr.

Det vigtigste tror jeg er ejeren har fuld kontrol over situationen, at hunden ikke bider i katten og katten ikke river hunden.

Så skal de, når den værste nysgerrighed er lagt, nok nå til en acception af hinandens eksistens...og muligvis et form for 'venskab'.

• #4   17. aug 2007 jamen det er bare supert at hører og ja jeg kender godt det med at hunden får smagt kattens klo for det har hun prøvet men ikk at hun blev skræmt men jeg kan da mærke en vis respekt.. hun fik for ikk så længe siden turen i det ene øje men alt skete i selvforsvar over en ting..

• #5   17. aug 2007 man siger jo som regl at hvis hunden man skal have ikke er vant til kat, så er det best at have kattene først og så få hund bagefter.. men det kan også lade sig gører bagefter hvis man har en rar hund.
    man skal bare lade katten slå fra sig da hunden skal have respekt overfor den så den ved det kan gør ondt hvis den gør noget katten ikke vil

• #6   17. aug 2007 Charlotte J:

Det syntes jeg er en dårlig idé.

Mine forældre har altid haft en del vildkatte på deres grund, eller havde.

De fik så en engelsk Spinger Spaniel der som hvalp stødte på fænoment katten, hunden fik et ordentlig hak i tuden og hyl hyl - det lød.

Siden da har hunden opfattet katten som lovligt jagtterritorium.

En hund med udstående øjne, enhver slags Bulldog, Mastiff ect. Har desuden større chancer for rifter i øjet, da katten bare deler øretæver ud.

En kat skal ikke trænges/-eller føle sig op i en krog, for så forsvare den sig selv. Det skal man som ejer forberede sig på...

En kat ved heller aldrig hvor den rammer, for den slår i ren frygt og overlevelses instinkt, så hvad enten det er snude eller øje. Det tænker den ikke videre over.

Et hak i tuden kan en hver hund tage, men et øje er ikke ligefrem billigt at få tilset ved doktor dyr eller fikse igen, hvis kloen har fået ordentlig fat.

• #7   17. aug 2007 nej men nu har vi problemer med vores hund fordi vi ikke lod kattene sige fra overfor ham.

• #8   18. aug 2007 Vi har en tysk ruhåret hønsehund. Hun jager alle fremmede katte væk fra gården. De katte vi har "tilført" gården de sidste år har vi brugt en del tid på at få til at fungere med hunden. Men når hun (hunden) først forstår at de hører til og gerne må være der for os, så kan hun også ligge i ske med dem om natten og finder sig fint i at de går og stryger sig op ad hende.
    Vi har heldigvis aldrig oplevet at hun er blevet revet af en af kattene, for ruhårede har det med at blive gale hvis det gør ondt og en så stor og stærk hund skal kun bide én gang for at aflive en kat.
    Vores sidste nye mis, Sille, har vi fået som voksen. Hun kommer fra et hjem hvor de havde en hund som hun kunne bestemme over. Hun og hunden er ikke endnu blevet venner, men de accepterer hinandens tilstedeværelse...

Jeg tror det kommer meget an på hundens temperament om man kan få den til at kunne lide katten, men man vil med almindelig omtanke og lidt arbejde næsten altid kunne få dem til at kunne bo i samme hus.

Kommentér på:
Katte som er opvokset uden hund?

Annonce