{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
771 visninger | Oprettet:

katte som stjæler -igen {{forumTopicSubject}}

ja så kommer der igen et billede af en stjælende kat

denne gang er det så Kida som er taget på fast gering...
jeg ved ikke hvad jeg gør forkert smiley
tænker hun har lært det af Kalle - min virkelig tyv af kat

nå men kattene får kylling til frokost. bare lidt lækkert
og Kida skulle da lige se hvad der var i dåsen
og det kunne hun da godt spise. de stykker som var for store ja de blev selvfølgelig smidt ud af dåsen. dem som fruen havde lyst til, ja de blev spist

men de stykker som endelig var beregnet til kattene i dag, ja dem ville hun da ikke døjes med...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  katte som stjæler -igen
  • #1   19. jun 2019 Mine stjælerikke mad, dog kan nogle tigge.

    Men vi har et par stykker der stjæler kuglepenne, briller, nøgler mm.
    De åbner skabe og skuffer og tømmer indholdet ud på gulvet. smiley


  • #2   19. jun 2019 det skal siges at det kylling hun napper er til kattene. det er ikke vores mad

    det sjove er at hun normalt kun stjæler frosne ting.. har flere billeder af kida med en frosen mørbrag...
    og det er også rimelig nyt at hun spiser "vores" mad. normalt har hun kun spist tørfoder og så lidt vådfoder. Men efter hun blev snottet så er hun begyndt at spise alt muligt

    der er kun Kisser som kan finde på at stjæle smykker og ting
    ellers er de søde til at lade vores ting være -bort set så fra frosnet kød


  • #3   19. jun 2019 Vores har sjældent mulighed for at stjæle mad, med mindre det er ud af brødboksen, og så kommer Galateia løbende herind med en pakke boller. smiley

    Ellers stjæler hun primært endestykket på franskbrød, plastik, lego, små løse genstande, sugerør osv. Mange mange ting og hver eneste dag - bare sjældent mad. Frossen mad lægger vi altid i ovnen, så de ikke kan komme til det. smiley


  • #4   20. jun 2019 Mmm jeg må være for streng ?? mine har ikke mulighed for at stjæle, alt bliver pakket væk, men selv når Kaya på snart 18 mdr, smider noget på gulvet, så går de ikke efter det ??

  • #5   20. jun 2019 Jeg kan desværre ikke pakke alt væk, men mad og sådan noget har de ikke sådan mulighed for at tage. Men det hindrer hende ikke i at stjæle skruer, træpiller og og og.... smiley

  • #6   20. jun 2019 Jeg har kun en der stjæler....
    Lucas stjæler min mobiltelefon smiley Tror at det er strafbart! Jeg har et cover der er lukket med en magnet og hvis det cover nu er åbnet og telefonen ringer, så er Lucas hurtigere end jeg og så griber han fast i magneten og slæber afsted med den smiley


  • #7   20. jun 2019 Tinka stjæler aldrig vores mad. Hun får heller ikke noget af det på noget tidspunkt - heller ikke katte-tilberedt kylling eller andet kød - så jeg tror det er derfor hun er uinteresseret. Det er i hvertfald den filosofi, der ligger bag mit valg - og så selvfølgelig fordi hun generelt ikke skal have salt og sukker ligesom os, så vores mad egner sig slet ikke som kattemad. Hun får sit tør- og vådfoder + godbidder. Jeg vil ikke have hende på køkkenbordet, og det lykkedes i det store hele godt, men jeg er også omhyggelig med, at der ikke er noget efterladt, som hun kan finde interessant at hoppe op og tage.
    På mit skrivebord må hun gerne være, og dér kan hun af og til finde en afterladt kuglepen, som hun så selvfølgelig skal daske til med poten for at se, om der er liv... og så må den en tur med på gulvet for at få "tæsk" smiley ... og så er der lige uldsålerne i mine støvler. De er åbenbart helt uimodståelige smiley , og stjæles ved enhver given lejlighed smiley ... hvis jeg ikke husker at bringe dem i sikkerhed for rovdyret smiley


  • #8   20. jun 2019 Et par af vores tigger, når der er kylling eller skinke på programmet. Derudover er de ret uinteresserede i vores mad. smiley

  • #9   20. jun 2019 Mørbrad det kan få mine frem ?? men de ved også de får, men det skal være meget små stykker, så de ikke kvæles, når de nu er tandløse,,, før fik de jo daggamle kyllinger og også museunger, dem de sælger til slanger i frossen tilstand, og fangede jo også fugle, men det er fortid ??

  • #10   20. jun 2019 mine får mulighed for at få lidt kylling til frokost. altså sådan godbidder størrelse. aner faktisk ikke hvordan det er startet, men så slipper vi for at de tigger.
    Og det er så den skål Kida lige faldt over

    Og ja det er altså lige lidt svært at holde 12 katte nede fra bordet. men når vi spiser og laver mad ja så ved de godt at det er no-go. Men resten af tiden ja så vil de gerne sidde og kigge ud af vinduet. så derfor er de på bordet

    men jeg ville nu gerne se en kat med en pose boller smiley smiley Det må da være noget af et syn smiley

    men det er da sjovt at nogle katte stjæler så meget.
    også fordi de nu endelig ikke rigtig får noget ud af det


  • #11   20. jun 2019 Galateia stjæler af livets lyst, fordi hun kat. Det har bestemt langt fra altid et formål. Men jagten på det ukendte. Det er jo altid spændende. smiley

  • #12   21. jun 2019 man tænker altid - og priser sig lykkelig for at de ikke er - hvad nu hvis de gik ude? hvor meget ville de så komme ind med? naboens vasketøj?

    så er man virkelig glad for at de går i løbegård. det begrænser lidt hvad de kan stjæle.
    jeg syntes at det er sjovt at se, hvad de kan finde på. har så to som stjæler - lidt som ravne. Kida og Kalle, sjovt nok er de to bedste venner, så mon ikke det er kalle som har lært kida det?


  • #13   21. jun 2019 Ha ha ja alle naboer i lang omkreds havde været usikre. De ville stjæle alt. smiley smiley smiley

  • #14   21. jun 2019 susanne: kommer dine også ind med små dyr/orme/mm ude fra løbegården?

    jeg får både regnorme, div biller i forskellige str , fluer og andet kryb
    det er så ud over de dumme fugle som kommer ind i løbegården + evt mus


  • #15   21. jun 2019 Jeg har desværre ingen løbegård til pigerne, selvom jeg vældig gerne ville have det. Men drengene fylder jord i deres vand, så det ligner en gang sumpet vandpyt - inde i deres vandskåle. smiley smiley smiley

  • #16   21. jun 2019 Jeg anser ikke Indie Bob som uopdragen. Han er bare sindssygt interesseret i mad, og svær at aflede, uden at kaste skinkestykker hen i den anden ende af rummet. Han er dog blevet væsentligt bedre til at forstå et 'nej', men bliver et skab åbnet, så er han der med det samme - klar til at spise hvad end det er.

    Han er vel bare lidt dum? Han er generelt virkelig madglad. Han spiser alt, eller prøver i hvert fald. Men han lærer da også lidt ind imellem. Fx da vi fik ham, som killing, så forsøgte han konstant at æde det, som man sad og spiste i sofaen (og vi spiser næsten altid aftensmad i sofaen). Det var dårligt til at få lov til at spise i fred. Men altså... han er blevet meget bedre. Han tigger uden mercy hos min mor stadigvæk, fordi hun er hans "mor", og han tror, at han kan slippe af sted med mere hos hende.

    Hun er også den eneste han stadigvæk bider - nok mest fordi hun bare griner af ham og puffer ham lidt væk, hvis hun ikke kun verbalt beder ham om at gå væk (hvilket han overhoved ikke reagerer på). Jeg mener personligt ikke, at hun er "hård nok" og det er derfor han stadigvæk tigger så meget hos hende smiley


  • #17   21. jun 2019 susanne: tror du ikke at de vasker tær?
    det gør mine nemlig. så nogen gange ligner det en skål med pløre... lidt mærkelig når ens katte har fliser i løbengården


  • #18   21. jun 2019 Hippi uden kat: sjovt når kattene vælger/udser sig en person som de mener er nemmere at sno om deres poter..
    her i huset er det min far som kattene ved giver godbidder. Og man kan bare se det, for når vi spiser så sidder der gerne min et par katte omkring hans stol


  • #19   21. jun 2019 Jeg giver ham skam også godbider, og alt muligt andet lol, men han ved at nej er nej hos mig. Hvis han presser bare lidt på med min mor, så giver hun sig til sidst smiley

  • #20   21. jun 2019 Sikkert nok Anja, de står ofte oppe i vandet, og de vælter det også af og til, selvom de har en opvaskebalje. smiley

  • #21   21. jun 2019 jeg havde en Thomas på et tidspunkt. han elskede at tømme vandbaljer. så stod han og gravede vandet op af baljen.

  • #22   21. jun 2019 De vælter hele baljen med sten og det hele. Der er en sten i for at gøre den tungere. smiley

  • #23   21. jun 2019 sådan nogle heste har jeg smiley

  • #24   21. jun 2019 Tossede kræ altså. smiley

Kommentér på:
katte som stjæler -igen

Annonce