389 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

Hjælp - Victor er begyndt at bidde Hjælp - Victor er begyndt at bidde

Hver dag tager jeg lige Victor med ud i haven - uden snor. Vi sætter os på bænken og kigger os lidt omkring. Begynder han at bevæge sig for meget og viser tegn på, at han vil stikke af, så bliver han sendt ind.
Nu har jeg lige været i haven igen, og efter 5 min. ville han hellere prøve om han kunne slippe løs. Jeg tog ham op og vi gik ind. Så begyndte han i fornærmelse af bidde mig - temmelig hårdt endda. Jeg råbte av og nej, men han tog en tur mere. Så kom jeg til at råbe rigtigt højt, så blev han selvfølgelig bange og stak af.

Hvad skal jeg gøre? Lade være med at tage han ud? Gå ind inden han begynder at vride sig? Skal jeg skaffe en ny sele og prøve det igen?

Håber I kan give et godt råd?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp - Victor er begyndt at bidde
  • #2   20. aug 2007
    Hvis han alligevel ikke må rende løs i haven, så synes jeg det er bedst slet ikke at lade ham "smage lugten af fugl".

Hvis du fortsætter med at tage ham lidt ud for blot at sende ham ind, lige når det bliver rigtig spændende, så tror jeg, I vil få en masse unødvendige kampe om det. Han har nu tydeligt fortalt dig sin mening om at blive sendt ind.
    Jeg er egentlig ikke så vild med seler, men hvis det har gået godt før med den, så synes jeg, at haven må være "seleområde" for Victor, HVER gang han er i haven.
    Jeg så også lige Victors løbegård, så han har da mulighed for noget frisk luft.

• #3   20. aug 2007 Tak for jeres svar. Han bruger sin løbegård rigtig meget og har her i sommerperioden adgang til den 24 timer i døgnet via vores bryggersvindue. Men han synes også, at det er dejligt at komme ud. Beder selv om det. Men jeg vil prøve at købe en sele og tage det derfra. Babyselen er nemlig for lille. Jeg har købt en lang snor, som skal sidde i en krog (til en lille hund). Men da han gik løs (i sele) formåede han alligevel at komme ud af selen. Så jeg skal nok gå sammen med ham.

Kommentér på:
Hjælp - Victor er begyndt at bidde

Annonce