Hjælp - Victor er begyndt at bidde Hjælp - Victor er begyndt at bidde
Hver dag tager jeg lige Victor med ud i haven - uden snor. Vi sætter os på bænken og kigger os lidt omkring. Begynder han at bevæge sig for meget og viser tegn på, at han vil stikke af, så bliver han sendt ind.
Nu har jeg lige været i haven igen, og efter 5 min. ville han hellere prøve om han kunne slippe løs. Jeg tog ham op og vi gik ind. Så begyndte han i fornærmelse af bidde mig - temmelig hårdt endda. Jeg råbte av og nej, men han tog en tur mere. Så kom jeg til at råbe rigtigt højt, så blev han selvfølgelig bange og stak af.
Hvad skal jeg gøre? Lade være med at tage han ud? Gå ind inden han begynder at vride sig? Skal jeg skaffe en ny sele og prøve det igen?
Håber I kan give et godt råd?
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Hvis han alligevel ikke må rende løs i haven, så synes jeg det er bedst slet ikke at lade ham "smage lugten af fugl".
Hvis du fortsætter med at tage ham lidt ud for blot at sende ham ind, lige når det bliver rigtig spændende, så tror jeg, I vil få en masse unødvendige kampe om det. Han har nu tydeligt fortalt dig sin mening om at blive sendt ind.
Jeg er egentlig ikke så vild med seler, men hvis det har gået godt før med den, så synes jeg, at haven må være "seleområde" for Victor, HVER gang han er i haven.
Jeg så også lige Victors løbegård, så han har da mulighed for noget frisk luft.
dec 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 1 Emner: 12 Svar: 85
Hjælp - Victor er begyndt at bidde