{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.279 visninger | Oprettet:

Katten angriber hvalpen {{forumTopicSubject}}

Vi har en Ragdoll han på 1 år. Vi fik han da han var 12 uger og vi havde 2 hunde da han flyttede ind. Det gik et par dage, så havde de vænet sig til hinanden og er så blevet gode venner nu.

For snart 3 uger siden fik vi en border collie blanding hvalp på 8 uger. Den første uge var der ingen problemer, hvalpen intreserer sig så godt som ikke for katten, han leger med de andre hunde og sover sammen med dem.

Men for lidt mere end en uge siden, begynder katten at jage hvalpen, ser i første omgang ud som om den vil lege, men hvalpen er ikke intreseret i at lege med katten og går væk. Nu er katten begyndt at jagte hvalpen endnu mere og angribe ham, selv mens han ligger i sin kurv og sover kan katten finde på at angribe hvalpen, med sine kløer og bide ham smiley

De kan næsten ikke være i samme rum mere smiley
Hvalpen forsvarer sig ikke, hyler og løber væk smiley

Hvordan kan jeg få det problem løst??


Kommentarer på:  Katten angriber hvalpen
  • #1   26. sep 2018 Finde et nyt hjem til hvalpen.

  • #2   26. sep 2018 Tak for tippet.. men det kommer så ikke på tale, det må kunne findes en anden løsning smiley


  • #3   26. sep 2018 man bør virkelig tænke sig om når man anskaffer sig dyrebørn, især når man har kat.

    katte leger bare ikke på samme måde som hunde. ja de kan lærer at acceptere hinanden. nogle kan også gå videre. men det er bare ikke altid at det sker

    katten ser nok de store hund som nogen han ikke vil gå i kamp med. hundenhvalpen er lille og er nemmere at spille op overfor og han vil vise at det er ham(katten ) som bestemmer

    kender flere som har prøvet det samme som jer. desværre.
    og det eneste man har kunne gøre er at holde katte og hvalpen adskilt.


  • #4   26. sep 2018 Jah at finde hvalpen et nyt hjem, inden katten har skadet den for livet.

  • #5   26. sep 2018 De store hunde, er små blandinger som er på samme størrelse som hvalpen er nu.
    Ja så må man nok bare holde dem adskilt, hvalpen bliver hurtigt meget større end katten, og så måske det holder op af sig selv til den tid:)


  • #6   26. sep 2018 Dette billede er fra dag 6 efter hvalpen kom hjem.

    profilbillede
  • #8   27. sep 2018 Størrelsen betyder ikke noget, hvis først hunden er blevet bange for katten. Katten ved da også det er den samme hund og omvendt når de ser hinanden igen.. Det vil da præge hvalpen, hvis den bliver jagtet og angrebet gennem sin opvækst.. Det kan godt blive svært at vende det mønster, hvis ikke i tager det alvorligt og for det til at stoppe hvis det er muligt. Jeg tvivler på det hjælper bare at skille dem ad i noget tid. I skulle nok ha været mere obs. på at katte kan være ret dominerende og ha grebet ind tidligere . Det er ikke en helt ualmindelig problematik at katten tager over, snupper hundens kurv , jager hunden osv. Selv små killinger kan moppe en hund, hvis det er venlig hund. Men det er jo synd for de hunde det går ud . Det er jo ikke alt der bare går over af sig selv. Hvis i bare ser til og håber tiden gør det kan det jo gå helt galt.

  • #9   28. sep 2018 Mange tak for alle svarene her smiley Ja katten har både en lege kammerat og masser af akteverings legetøj og den er aldrig alene hjemme og keder sig : )

    Jeg har skrevet på et andet forum også, og fået masser af gode råd og ider, og hvor ikke en eneste, bare skriver...find hvalpen et nyt hjem... hvilket jeg er meget glad for smiley


  • #10   28. sep 2018 Det kan da godt ske, at du ikke er glad for mit svar, men det er min oprigtige mening. Når først katten har set sig gal på hunden, bliver det aldrig godt.

  • #11   28. sep 2018 Det er jo fint du har fået gode råd fra et andet forum . Jeg har aldrig selv oplevet en kat i mit hjem har været aggressiv imod andre dyr i huset. Jeg håber du finder ud af at løse det. Jeg ville nok alliere mig med nogen med god forstand på adfærd frem for at afprøve tilfældige råd . Især ud fra en så kort beskrivelse og af dyr ingen andre end dig kender. Andet end det ene at passe godt på hunden imens i forsøger at løse det.

  • #12   28. sep 2018 Jeg har desværre hørt om katte, der hader hunde. De går sågar til angreb på vildt fremmede hunde, når de går forbi udenfor.

  • #13   29. sep 2018 I dag skete det, at den ælste af vores hunde, som også er den mindste af dem alle, satte katten godt og grundit på plads, lige før katten kunne nå at angribe hvalpen.. Tror han kunne se det komme før vi kunne... Det skedte på et splitter sekund... Og skal lige sige at hverken kat eller hund kom noget til smiley Og siden har det ikke været noget som helst i mellam hvalp og katten, alle 4 har været i stue sammen med os hele dagen uden problemer smiley

    Susanne.. Hvis der er katte der bare hader hunde, og går til angreb på fremmende hunde, som tilfeldigvis går forbi.. så skal de katte da holdes indendøre og langt væk fra alle hunde smiley


  • #14   29. sep 2018 Aslaug, man kan jo ikke bare begynde at holde en kat inde, der er vant til at gå frit. Derfor forstår jeg heller ikke, at der er så mange fritgående katte. Så det siger du jo sagtens.

  • #15   29. sep 2018 Susanne, Jeg har ikke sagt at alle frit gående katte skal holdes inde.. men hvis man har en kat, som man ved hader hunde, og angriber dem, ja så må man da selvfølgelig holde dem inde, eller på egen matrikkel, hvor hunderne så ikke kommer smiley


  • #16   29. sep 2018 Og det skal man kunne vide, FØR man lukker dem ud, så de møder hunde? Jamen logisk nok eller noget.

    Og jo alle fritgående katte bør have været inde. Loven siger, at katten kun må færdes på egen matrikel. Dvs. at det kræver minimum en fuldstændig sikring af haven.


  • #18   30. sep 2018 Katten angriber hunden, den irrettesætter den ikke kun.

    Hvad mener du med, at katten og hunden ikke ses så tit? De bor da sammen.


  • #19   3. okt 2018 Kom af med katten smiley

  • #20   3. okt 2018 Bumlemor, skal man gå af med katten, fordi hvalpen er mere spændende? Helt seriøst katten var der først, så skal en væk, så må det da blive hunden. Katte er mindst lige så meget værd.

  • #22   4. okt 2018 Det er da en rigtig trist udgang - de er ellers supersmukke begge to. Ser søde og nuttede ud - jeg håber at I henad vejen får en mere afslappet dagligdag.

  • #23   4. okt 2018 hvordan går det med hvalp og kat?

  • #24   4. okt 2018 Susanne *rigtige katte holdes på egen matrikel *: jamen det er jo katten der skaber problemerne, hvis den ikke kan indordne sig sammen med husets andre dyr ja så er det i mine øjne den der må væk. Det kan da ikke passe at en kat skal bestemme hvilke andre dyr der er i huset. Jeg har selv både hunde og katte og alle kan med hinanden smiley


  • #25   5. okt 2018 Det kan da ikke passe, at alle andre husets dyr skal tilpasse sig ejerens pludselige ideer til, hvilke dyr der skal passe ind i husholdningen. Man ved som hunde-/katteejer at der ALTID vil være en kalkuleret risiko for, at man skal af med senest anskaffede dyr, hvis de andre ikke kan acceptere det. Det kan under ingen omstændigheder forsvares, at en kat der har været der i x-antal år pludselig skal vige pladsen for en hvalp.

  • #26   5. okt 2018 Kære Aslaugh, du skal kontakte en professionel, som har forstand på konfliktløsning. Så du får hugget den gortiske knude over. Hvis du ikke kan finde sådan en via Google, så prøv at kontakte din lokale dyrelæge. Jeg ønsker dig, katten og hvalpen alt muligt held og lykke.
    De bedste hilsner smiley
    Fredericia


Kommentér på:
Katten angriber hvalpen

Annonce