{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.714 visninger | Oprettet:

Hvalp for hård imod kat {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley Dette indlæg er hunde/katte relateret da der må være nogle herinde som har hund og kat i samme hjem smiley

Vi har en skøn labrador hvalp på lidt over 10 uger, han har siden han kom herhen for 2 uger siden leget med vores yngste hankat på 10 måneder. Men lagde mærke til at hvalpens leg er blevet voldsommere hvilket har gjort at katten har miavet og hvæst at hunden, og lige lidt hjalp det, hunden angriber og ligger sig på katten selv når katten ligger på gulvet og slapper af. Jeg kender min kat og kan se de tit er yderst ubehageligt for ham. Nogle gange er han med på leg også får den ikke for lidt i hele stuen, er der noget jeg kan gøre eller skal jeg bare lade hunden værre? Jeg bryder mig ikke om at se ham genere katten, da han er dårlig til at sige fra, han er jo kun 10 måneder og hvalpen tror jo alt er leg.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp for hård imod kat
  • #1   15. dec 2014 Katten skal have sat hunden på plads og de skal lære hinanden at kende. De har kun haft to uger sammen, så jeg tænker det er et spørgsmål om tid, før katten giver hunden en ordentlig røvfuld, som lærer hunden at respektere katten

  • #2   16. dec 2014 Håber der er mange steder hvor katten kommer op, og væk fra hunden.

    Men det er ikke for tidligt, at begynde en ordentlig træning, hunden skal lade katten være, den er ikke hundelegetøj og hunden skal forholde sig rolig i kontakt med kat.
    Få fat i en hunde træner og få konkrete oplysninger hvordan du gør.
    Det er synd hvis katten skal finde sig i for meget, og jeg mener ikke det kan overlades til hunden og katten, at finde ud af!!


  • #4   16. dec 2014 Jeg havde Tarzan med hjemme hos min mor og hendes hund, da han var killing.
    Hendes hund var også lidt voldsom ved Tarzan, og skule følge med, hver gang han bevægede sig rundt i huset.. Tarzan havde nogle steder, hvor han kunne søge op, når han blev for træt af hunden. Dog fik hunden også afvide, hvornår nok var nok.
    Men de havde dog mange gode stunder sammen.
    På billedet, ligger Tarzan og sover, og hunden fik sneget sig hen ved siden af, uden at vække ham smiley


    profilbillede
  • #5   16. dec 2014 En labrador er en skøn hund og de kan lære så meget ganske let. En hvalp kan dog ikke styre sig. især ikke under leg der bliver mere og mere vild . Så der er man er nød til at gå imellem straks og helst inden det bliver til for vild leg. Og det kan sagtens gøres på en rar og rolig måde med belønning selv om den er lille. Det er nemmere at begynde nu mens de er mindre end at opdrage for sent.
    De skal ikke ordne tingene selv. Min farmor havde en kat og schæfer og de levede som hund og kat hele livet . Hunden havde fået revet snuden og der var intet venskab mellem dem, så det vil jeg ikke anbefale. Jeg har selv haft forskellige hunde og katte sammen og der har hunden været meget glad og beskyttende overfor katten. Vild leg bør stoppes.


  • #6   16. dec 2014 Jette l

    Jeg tænkte selvfølgelig, at det var indforstået, at hunden skal trænes og katten skal have fredspladser i højden:)


  • #7   16. dec 2014 Kattene har masser steder de kan søge op, de har deres eget kattetræ, og hele 2 rum som hunden ikke har adgang til.

    En hundetræner er nok lige i overkanten smiley Jeg kan godt træne min egen hvalp smiley Han rør ikke den anden kat som glædeligt deler flade ud når hunden kommer for tæt på. Men jeg vil lytte til jeres råd og selvfølgelig er det også selv kattene der starter nogle gange smiley Men vil prøve at sætte en grænse for leg med katten smiley


  • #8   16. dec 2014 Ja er katten en som ikke står stille og deler øretæver ud, så kan netop det, at den flygter trigge jagt instinktet hos hvalpen smiley

    Jeg har jo haft en kat som altid stak af, og det gjorde ham til bytte smiley ikke for hund, for det har jeg ikke, men de andre katte, han havde været hakke kylling fra han var helt lille, og det ændrede sig aldrig smiley
    Måske har din bange kat brug for hylder på steder hvor den ellers kan blive "fanget" smiley <3
    Og selvfølgelig kan du træne din hund, uanset hvor mange eller få hunde du har haft, og jeg tvivler ikke på du får det gjort, både for jeres, hunden og ikke mindst for kattens skyld.


Kommentér på:
Hvalp for hård imod kat

Annonce